Ktm 690

Finns det någon firma som har en enklare, och mest intressant billigare, variant på skylthållare?

Biltema har en universal för 99kr. Bara att bocka den i ett skruvstäd med hammare så funkar det. Bocka inte för mycket bara för då tar skylten i bakdäcket när man slangar :huvet

//D
 
Biltema har en universal för 99kr. Bara att bocka den i ett skruvstäd med hammare så funkar det. Bocka inte för mycket bara för då tar skylten i bakdäcket när man slangar :huvet

//D

Är det den här du menar?
82-402_l.jpg
 
Ja precis!

Bara att bocka "ner" den delen med de två hålen mot däcket och sen borra två hål i skylten och skruva ihop. Plättlätt!!

//D
 
Ny mapp skickas i på måndag. :tummenupp

Det var inte rekommenderat att köra utan dB-killern om man inte mappar om då 690'n tydligen går rätt snålt orginal.

Rapport på skillnaden efter ommappning önskas nästa vecka! Jag kör fortfarande omappat men ska in på service om några veckor och funderar på om det kanske är värt att mappa om den.
 
Rapport på skillnaden efter ommappning önskas nästa vecka! Jag kör fortfarande omappat men ska in på service om några veckor och funderar på om det kanske är värt att mappa om den.

Kan återkomma på måndag eftermiddag om allt går enligt planerna. :tummenupp

För er som inte sett SC Projects helsystem så kommer här en taskig mobilbild.

34289_463027208997_679068997_6177017_5627842_n.jpg
 
Ska förtydliga mig: Jag tänker mappa om efter att jag bytt till KN-filter samt öppnat luftburken. Detta kommer såklart påverka väldigt mycket så därför blir det PCIII för min del.

//D



En timme max två sa dom på GMC i Karlstad när jag frågade.

//D

ca 30 min (inkl 15 min tomgång) och 500 spänn på Claessons i Bromölla.
Öppet system = acra mapp :yoparty

MVH
Robban
 
växelbegränsning

Well.. Har börjat kika på att plocka bort "växelbegränsningen". Är det verkligen värt jobbet eller märker man knappt någon skillnad?

Jag lämnade in min på verkstad i samband med 100 mila servicen och jag tror att de klippte av några trådar, denna åtgärd finns beskrivet på detta forum om jag inte minns fel. Hur som helst så blir resultatet en mycket roligare hoj. Det är dumt att inte ta bort denna strypning.
 
Gillade Duke R på flera sett. Dräper det mesta på tajta skogsvägar och en av de snyggaste hojar jag sett men idag gjorde jag ett byte. Blev en 690 Enduro R -10 demohoj med 54 mil.

FMF dämpare och acramapp bad jag om att få monterat. Beställde även ett KTM factory foam filter och Evo luftburk, kanske slipper öppna upp org då samt ändå plocka bra effekt. Garantin gäller enligt Johans mc då det är KTM org grejer :)

Hojen går gott med hyfsad crosskaraktär och låter fett som fan :) Och nu kan jag återigen wheela som jag saknat såå med Duke R. Den är lätt som fan men går endast upp på 3an med gas och ryck. Hoppas att neddrevning minst 1 kugg samt filter och evoluftburken får upp hojen på 4an ;)

Motardhjul kommer införskaffas men vet ej denna eller nästa säsong.

Bilder kommer.
 
en kass bild jag tog med moben. Ligger ute i min lastbil hela veckorna men schyssta polare som man har kanske jag får hjälp att sänka hojen idag samt neddrevning. Mycket uppskattat Calle ont om tid som man har :krama
 

Bifogat

  • 35857_140545712622421_100000009785352_429809_5358363_n.jpg
    35857_140545712622421_100000009785352_429809_5358363_n.jpg
    68.8 KB · Visningar: 114
Tänkte dreva ner min hoj lite, någon som har koll på vad en 690sm har för orginal drevning?
Och om det är bäst att gå ner ett kugg fram eller öka några bak, eller både och?
Tänkte att jag kanske skulle slippa byta kjedja dock :)
 
tänkte dreva ner min hoj lite, någon som har koll på vad en 690sm har för orginal drevning?
Och om det är bäst att gå ner ett kugg fram eller öka några bak, eller både och?
Tänkte att jag kanske skulle slippa byta kjedja dock :)

16/40. Enduron har 15/45.

Jag slängde på ett 15-drev fram och det räcker gott. Inget meck med kedjan och det gick på hela 277:- att köpa.
 
16/40. Enduron har 15/45.

Jag slängde på ett 15-drev fram och det räcker gott. Inget meck med kedjan och det gick på hela 277:- att köpa.

Låter som en plan, finns det någon skillnad på att dreva ner fram eller gå upp några kugg bak gällande förslitningsskada. DVS vilket är bäst att göra. Inser dock att om jag drevar upp bak så kommer jag nog behöva byta kedja troligen. Så lättaste är ju att dreva ner 1 kugg fram.

Hur mkt skillnad gjorde det på din hoj? lättast kanske är att se hur mkt långsammare hojjen blir?

Jag har ju problem med att wheela på 3an och uppåt, jag brukar få upp den på 3an men då med ganska mkt slitande och gungande med hojjen.

//Andreas
 
läste att några beställt sc project o va nöjda.
580 euro för helsystem e gu ganska ok :)
undrar om ni köpte med dosa så man ska slippa mappa om den sen ??????
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top