Ktm 690

Nylle

Jag är inte överviktig, bara underlång
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Hagaström
Hoj
00 Kawasaki zx12-r
Fälgstripes!

Var det nått sånt här du menade?
I sådana fall finns det hos din KTM återförsäljare typ Lelles,
Finns bara till cross maskiner alltså 18-19" bak och 21" fram!
men med lite vilja så går det ändå :tuttar
Kostar typ 360 spänn.
 

Bifogat

  • IMAG0071.jpg
    IMAG0071.jpg
    237.4 KB · Visningar: 258

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Roligt att du har bobinner men biltemas depåstöd utan :D:tungan


Var det nått sånt här du menade?
I sådana fall finns det hos din KTM återförsäljare typ Lelles,
Finns bara till cross maskiner alltså 18-19" bak och 21" fram!
men med lite vilja så går det ändå :tuttar
Kostar typ 360 spänn.
 

kompressor-kim

Guest
Var det nått sånt här du menade?
I sådana fall finns det hos din KTM återförsäljare typ Lelles,
Finns bara till cross maskiner alltså 18-19" bak och 21" fram!
men med lite vilja så går det ändå :tuttar
Kostar typ 360 spänn.


japp det var dom ja menade...ville inte chansa på dom dimisionerna,så de blev hederlig 5mm orange....fick modda låshållaren så nu sitter allt på plats...
7 tim senare :yoparty

tack för alla tipps.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Tja

nu har jag blivigt med en ktm 690 sm -08

en liten första fråga.

någon som vet vad detta är?
abcd0001km.jpg
låg i väskan med manual osv osv.

säljaren hade inte fått något keycard påstår han ?! har fått båda nycklarna, manual och allt övrigt som låg i "portföljen" tror ni lelles kan skaka fram det?
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Tja

nu har jag blivigt med en ktm 690 sm -08

en liten första fråga.

någon som vet vad detta är?
låg i väskan med manual osv osv.

säljaren hade inte fått något keycard påstår han ?! har fått båda nycklarna, manual och allt övrigt som låg i "portföljen" tror ni lelles kan skaka fram det?

Grattis till ett bra köp!

Det är en hållare för nummerplåten..
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Grattis till ett bra köp!

Det är en hållare för nummerplåten..

aha, ersätter den på något sätt jätte plast-skylthållaren?

Edit: 1 hur har ni löst det med puckar vid hjulaxlarna? är ju inte ihåligt så det går inte att trä igenom en gängstång och fästa skateboardhjul?
2. drar den någon olja när man wheelar?
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Bilden du visar ligger som skydd under sadeln så inget skit ska komma in i luftburken.
Du måste borra hål i dom täckta muttrarna.
Oljan behöver du inte bry dig om, min drog inte en centiliter på en hel sommar :tummenupp


aha, ersätter den på något sätt jätte plast-skylthållaren?

Edit: 1 hur har ni löst det med puckar vid hjulaxlarna? är ju inte ihåligt så det går inte att trä igenom en gängstång och fästa skateboardhjul?
2. drar den någon olja när man wheelar?
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Bilden du visar ligger som skydd under sadeln så inget skit ska komma in i luftburken.
Du måste borra hål i dom täckta muttrarna.
Oljan behöver du inte bry dig om, min drog inte en centiliter på en hel sommar :tummenupp

Skydd för att skit inte ska komma in i luftburken? :va

Jag har fått för mig att den ska sitta mellan nummerplåten och "bakskärmen".
Det var också så snubben på MÖR i Södertälje visade mig när jag köpte
min Duke. Men jag kanske blivit felinformerad, även om jag inte hänger
med på hur den ska sitta under sadeln och varför? :)
 

richardtenggren

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2009
Ort
Borlänge
Hoj
hojlös
Hejsan. Är sugen på en 690 sm, står väl egentligen i valet och kvalet på en 530 exc + motardfälgar eller en 690 sm, men 690:n är ju både billigare vid inköp och har långt serviceintervall.

Om jag ska satsa på en 690 sm, behåller jag den gamla cr 250:n och har som leksak på isen, annars skulle ju 530n ersatt båda sakerna. Vad tror ni?

Hur mycket är priset på smr-bakljusglaset? Har läst hela tråden och inte hittat pris.

Det har varit lite dubbla budskap om pris på kylvingar och på plasten där bak, kanske var någon som blandade in smc-plasten? Är den dyr? Vill nämligen ha helsvart utan dekaler.

Skulle också vilja bygga om till avgas som på duken, borde fundera med en vanlig simonsljuddämpare, lite kruxigt att få till ett rör från motorn kanske. Är spoilern till duken dyr? Annars om man vill ha system med endast en burk, får man bygga rör själv då också?
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Tja

nu har jag blivigt med en ktm 690 sm -08

en liten första fråga.

någon som vet vad detta är? låg i väskan med manual osv osv.

säljaren hade inte fått något keycard påstår han ?! har fått båda nycklarna, manual och allt övrigt som låg i "portföljen" tror ni lelles kan skaka fram det?

Gräver du i väskan hittar du säkert en röd reflex också, den svarta plastbiten skall sitta bakom nummerplåten och hålla reflexen.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Gräver du i väskan hittar du säkert en röd reflex också, den svarta plastbiten skall sitta bakom nummerplåten och hålla reflexen.

aha, avancerade grejer :p :tummenupp
Edit: det vart att klistra fast en reflex på nrplåten ist, vart ju ännu mer gay med plastsaken än vad det redan är.

Jag skulle flytta över minna acerbis barkbusters från gammla hojen till 690in men på högersida tar ju bromsslangens infästning till behållaren i fästet som sitter på styret till barkbustern :gnissla

vad jobbigt att lufta bara pga att man måste lossa bromsslangen för att vinkla om den.

Någon som har haft liknande problem?
 
Last edited:

Snurte

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Landet
Hoj
Gapar tomt i garaget just nu
aha, avancerade grejer :p :tummenupp
Edit: det vart att klistra fast en reflex på nrplåten ist, vart ju ännu mer gay med plastsaken än vad det redan är.

Jag skulle flytta över minna acerbis barkbusters från gammla hojen till 690in men på högersida tar ju bromsslangens infästning till behållaren i fästet som sitter på styret till barkbustern :gnissla

vad jobbigt att lufta bara pga att man måste lossa bromsslangen för att vinkla om den.

Någon som har haft liknande problem?

Anledningen till att grejerna ligger i väskan är väl för att ingen kör med det utan slänger på det till besiktningen ;)

Jag hade samma problem med infästningen, men de fixade det när jag köpte handskydden. Lossa på den lite, vred upp den och sen lufta. Tog inte mer än 5min för honom som mekar hela dagarna, men ändå ingen stor operation direkt.
 

HMR

Alpbuse
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Vitemölla
Hoj
KTM 690R
Kompletta hjul till SMC

Jag har ett komplett kit hjul 17+17 till SMC. Någon som vill byta rakt av mot ett kit hjul 18+21 till 690 E ?

smcwheel2.jpg


Tel 0705-861296
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nu har jag prexist tjaxxat en 640 (med 660 förknasare) men blev sjuuuuukt sugen på en 690 när jag va förbi Tepsa och kollade på hans. Tyvärr han jag inte provköra den idag (men tack ändå Matti).

Hojen är nästan estetiskt fulländad. Kunde vart lite mindre klumpig ljuddämpare bara. Tepsa hade ändå Akrat på, men jag tyckte att även det kunde va lite mer slimmat.

Jag har lagt in en sms-bevakning på KTM 690 SMC på blocket.... få se om det dyker upp nåt bra över vintern. Tips emottages annars tacksamt via PM.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Nu har jag prexist tjaxxat en 640 (med 660 förknasare) men blev sjuuuuukt sugen på en 690 när jag va förbi Tepsa och kollade på hans. Tyvärr han jag inte provköra den idag (men tack ändå Matti).

Hojen är nästan estetiskt fulländad. Kunde vart lite mindre klumpig ljuddämpare bara. Tepsa hade ändå Akrat på, men jag tyckte att även det kunde va lite mer slimmat.

Jag har lagt in en sms-bevakning på KTM 690 SMC på blocket.... få se om det dyker upp nåt bra över vintern. Tips emottages annars tacksamt via PM.

Coolt så du och kungen har sadlat om till motard ? ;) kanske lika bäst när man skaffat kottar osv :tummenupp
Edit: upp med filmerna på hemsidan igen, måste ha något kul att glo på off-season :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top