Ktm 690

blir de bra o köra utan filter då med tanke på smuts o dyl tänkte för han har ju borrat innanför filtret:va

haha. Nej det är knappast bra. Men har han verkligen gjort det?

Kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut på min Duke.. men om man kollar längst
upp till vänster på den här bilden.


Är inte det gummit som går mellan insuget och luftboxen som man ser där?
 
Last edited:
haha. Nej knappast. Men har han verkligen gjort det?

Kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut på min Duke.. men om man kollar längst
upp till vänster på den här bilden.


Är inte det gummit som går mellan insuget och luftboxen som man ser där?

Helt rätt. Han har inte borrat på fel sida filtret.



Men återigen, kolla mina länkar längre upp så slipper ni borra i en dyr originalburk :tummenupp
 
Är det någon som har bytt lykta och framskärm med bra resultat?
Bilder?

Är grymt sugen på 690SMR men hatar framdelen, måste finnas en bra lösning om jag ska klippa till.

//Rickard
 
Har sett nån med Duke-lyset på, finns i denna tråden. Ser riktigt bra ut, men kostar en bra slant.... Tror man kan få dit nya 640-lyset, det kostar nog inte så mycket. Dock inte sett några bilder på en sån ombyggnation.
 
fann dessa som e photoshop klistrade som det ser ut.Man kan ju byta fronten mot ngt annat märke behöver ju inte vara ktm
 

Bifogat

  • 690SMC.jpg
    690SMC.jpg
    118.8 KB · Visningar: 132
  • 690.jpg
    690.jpg
    121.9 KB · Visningar: 142
  • 690-sm-duke-optik-11.jpg
    690-sm-duke-optik-11.jpg
    193.5 KB · Visningar: 134
Last edited:
Finns det inte en enda i denna tråden som vet hur man ska bete sig för att få mer vrid längre ner i registret? Går ju som en påse nötter under 5000rpm jämfört med de andra motarder jag kört. Toppeffekten är det inget fel på, men saknar vridet....
 
Dreva. Jag håller med den e seg på låga, men kopplar ändå upp han på slangen på 3án enkelt med full tank o & mina 105kg :) utan att rycka
 
Finns det inte en enda i denna tråden som vet hur man ska bete sig för att få mer vrid längre ner i registret? Går ju som en påse nötter under 5000rpm jämfört med de andra motarder jag kört. Toppeffekten är det inget fel på, men saknar vridet....

Mappa med Tuneboy?
 
Tycker det känns fel att koppla upp en enstånka, föredrar av/på och rycka. Men eftersom vridet ligger så högt upp i registret ligger man ju vid nästan vid rödmarkeringen när man fått upp den till balanspunkten. Får ge kopplingen en chans till... Vad ligger du på för varv när du kopplar upp den på trean?

Skulle också vilja veta vad du har för drevning, har köpt ett kugg ner fram men inte monterat det än.

Nån som kört tuneboy på sin 690sm och vet om det ger resultat?
 
Min hoj e lite skumm. Ibland funkar det kanon o koppla upp den på 3an. ibland e det som man försöker med 6an i... men men.... nu kör jag alltid på 2an o lägger i 3an-4an direkt.
 
Nackdelen med 2:an är ju att hastigheten är så låg. Man vill ju inte bromsa ner till krypfart för att kunna göra en wheelie. Runt 90-100km/h är lagom hastighet att ta upp den i på landsväg, men det är ju ett j-a jobb o få upp 690:n i den farten.

Har hört ryktas att 690 smc ska vara grymt mycket mer lättwheelad än 690 sm, någon som kan bekräfta eller dementera det? Vad är det isf som gör smc så mycket lättare att få upp? Motorn och effektregistret är ju identiskt, vikten skiljer iofs en del. Men SÅ j-a mycket kan det ju inte göra tycker jag?

Ljuddämparna på sm:en väger ju mer än på smc:n, men eftersom den vikten är så långt bak borde det ju snarare vara en fördel vid bakhjulskörning...
 
Last edited:
har drevat till 44 bak samt leo helsystem,varvtalet bör ligga mellen 3-4 när du kopplar upp den på slangen
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top