Ktm 690

Någon som kör med öppen luftburk och har bilder på det?
Är lite nyfiken hur man går till väga..
 
Kommer få mina wings burkar nästa vecka, och jag har 100-mila servicen redan på fredag. Kan man mappa hojen med orginal dämparna på och efter någon vecka sätta på wingssystemet? funkar det?
 
Att jämnföra 690 med en 625a är nog inte så rimligt, 690 e bra mycket slöare.
Min går ju knappt o koppla upp på 3ans växel.
Lr har jag fel?

Någon som satt på motardfälgar på en 690 enduro än? Hur ser det ut och vilka fälgar funkar? Är lite sugen på att byta till en 690 men då vill jag både kunna köra motard och grus. Har ju ett par motardfälgar hemma till min 625a, kan dom passa kanske?




Om man jämför med 625an så vibrerar ju 690n klart mindre och man känner ju att det är en nyare hoj. Jäkligt roligt att köra var den måste jag säga. Fast det kändes ju inte som att den hade 15hk mer än 625an då jag upplevde trycket i motorn nästan likvärdigt.

du måste ha burkarna till mappningen.

Kommer få mina wings burkar nästa vecka, och jag har 100-mila servicen redan på fredag. Kan man mappa hojen med orginal dämparna på och efter någon vecka sätta på wingssystemet? funkar det?
 
Last edited:
du måste nästan dreva ner den lite(har själv 4 kuggar upp bak) då plockar du upp den bus enkelt på 1,2,3 utan koppling använder aldrig den... tycker själv med mappning kn-filter o nya burkar så går den bra mycke bättre en min förra ktm 660-05a dock var den helt orginal förutom ner drevad en kugg fram..kan ha fel men tror inte vikt skillnaden gör så mycket på dom 2
 
Men vad toppar din om du inte varvar ut den, 90? jag ligger på 6k varv o kör 120-130km/h

du måste nästan dreva ner den lite(har själv 4 kuggar upp bak) då plockar du upp den bus enkelt på 1,2,3 utan koppling använder aldrig den... tycker själv med mappning kn-filter o nya burkar så går den bra mycke bättre en min förra ktm 660-05a dock var den helt orginal förutom ner drevad en kugg fram..kan ha fel men tror inte vikt skillnaden gör så mycket på dom 2
 
va ger ni i försäkring på era 690 sm? o va har ni för bolag? jag kollade på bilsport o mc o jag får ju ge 10500 i halv försäkring:va på min nuvarande 640 har jag offroadförsäkring o ge bara 225 kr i månaden, de gick inte o ha på 690:n:huvet:huvet:gnissla:va
 
va ger ni i försäkring på era 690 sm? o va har ni för bolag? jag kollade på bilsport o mc o jag får ju ge 10500 i halv försäkring:va på min nuvarande 640 har jag offroadförsäkring o ge bara 225 kr i månaden, de gick inte o ha på 690:n:huvet:huvet:gnissla:va


Det var lustigt, jag har min offroadförsäkrad hos bilsport-mc. Iofs duke men tycker SM borde vara ännu lättare att få offroad på.
 
va o kollade igen på bilsport o mc o de gick me offroad försäkringen... tänkte ju me röven första gången:huvet hade ju glömt fylla i motorstorleken:tummenupp
 
Ja jag tycker det funkar, men som sagt går det inte o slanga på 3an. Men jag kopplar upp den på 2an o sen växlar 3an o 4an...

Skrev ju i inlägget innan att jag ligger på 6K varv vid 120-130. vet inte exakt i 110. kanske 5K varv

Asså, funderar oxå på att göra det. är du nöjd?
Blir det stor skillnad i vrid? lätt att få upp den?

Högt varvtal om du kör motorväg i 110?
 
Min F1 indikator började blinka idag, och efter ett tag slocknade den. Vad innebär det när det händer?
 
Tyvärr får jag sälja min fina 690 med acra titan osv måste ha en båge som går att köra lite längre med trist att man inte kan ha två bågar mvh p
 
Har med inspruttningen o göra.

Ang fronten som skaka loss så gjorde min det med.

Ett tips till alla är att vrida upp styret, blir grymt mycket skönare o köra:yoparty

E tok nöjd med hojjen nu

Min F1 indikator började blinka idag, och efter ett tag slocknade den. Vad innebär det när det händer?
 
Ja jag tycker det funkar, men som sagt går det inte o slanga på 3an. Men jag kopplar upp den på 2an o sen växlar 3an o 4an...

Skrev ju i inlägget innan att jag ligger på 6K varv vid 120-130. vet inte exakt i 110. kanske 5K varv

Körde supermotard första gången i mitt liv idag och då prövade jag en KTM 690 SMC med drygt 3 mil på mätaren. Den gick upp på trean med gas, fast då med av/på tekniken. Kom aldrig helt upp till balanspunkten, men låg runt 70-80 km/h när den gick upp på bakan. Hell... den var lättare att få upp på bakan än 950SM.

Jag som är superkass på att köra supermotard jämfört med dig lyckas med det... säkert på att allt är som det ska vara med din hoj?
 
Back
Top