Ktm 690

Blev det stor skillnad när du satte på Wings jämfört med Orginal blåsen?
Hört att orginalblåsen "stryper" hojen.
+3hk med sc-project helsystem

grafico_ktm_690_sm_sc_project.jpg
 
Hej!!

Har ingen mekbok, så skulle någon kunna förklara hur man byter olja. Ser ett oljeskydd men är den genomgående? fyller man på all olja vid oljestickan? hur mycket olja? hur många filter byter man?
 
Hej!!

Har ingen mekbok, så skulle någon kunna förklara hur man byter olja. Ser ett oljeskydd men är den genomgående? fyller man på all olja vid oljestickan? hur mycket olja? hur många filter byter man?

Har ingen bok heller men lägg dig och glo lite under så ser du tre pluggar, varav en magnetplugg och två silar. Ett filter på varje sida av motorn under lock som sitter med två skruv. Töm allt, byt filter och fyll sen i två liter ny fräsch olja genom påfyllningshålet (som jag antar du avser med "oljestickan")
 
hej hej jag är ny här i tråden har blivit lite sugen på en 690, nu har jag en ktm 640 lc4 -03 med bestyckad förgasare är de stor skjillnad på min o en 690? har suttit o läst lite i denna tråden men tänkte se va ni säger som vet mer än jag
 
tack för hjälpen.. verkar som 690 smc:n är den busigare av dom
Och en hel del dyrare då återförsäljarna sålt ut nya SM 07or för 55.000 och 08or för 60.000.

En stor del av viktskillnaden ligger också i att SM har två ljuddämpare medan SMC har en. SC-project som jag tjatat om ett tag nu minskar t.ex. vikten med 9kg.

Men visst är SMC busigast, SM saknar också map-select switchen för snabbare gasrespons.
 
Kanon, tack för hjälpen. Måste vara den lättaste hojen o byta olja på. E det samma filter på båda sidor?

Har ingen bok heller men lägg dig och glo lite under så ser du tre pluggar, varav en magnetplugg och två silar. Ett filter på varje sida av motorn under lock som sitter med två skruv. Töm allt, byt filter och fyll sen i två liter ny fräsch olja genom påfyllningshålet (som jag antar du avser med "oljestickan")
 
hur är 690 sm jämfört me min 640 lc4 är den rappare? hur är comforten på den om man åker lite längre sträckor? har nämligen inte provkört någon än
 
hur är 690 sm jämfört me min 640 lc4 är den rappare? hur är comforten på den om man åker lite längre sträckor? har nämligen inte provkört någon än

Jag har inte kört någon enstånka förutom 690 men jag har läst mkt om 690'n både här, på supermotojunkie och ktmforumuk. Alla säger att 690'n vibrerar Mycket mindre än äldre modeller.
Jag har även kört 40 mil på en dag, inte i sträck dock, och det tycker jag gick bra med tanke på vad det är för hoj. SM'n näbb o lykta skyfflar även undan mer vind än SMC'n vad jag förstått

Ska tilläggas att jag har en duke-sadel också, tycker den är lite hårdare men iom att den är bredare så blir den bekvämare, bättre att skjutsa på och så kan man sätta sig längre bak på de två små kuddarna om man vill skona arlset en stund. :tummenupp
 
Kanon, tack för hjälpen. Måste vara den lättaste hojen o byta olja på. E det samma filter på båda sidor?

Nix, de är olika.
Min husa har 50% av oljemängden, 50% av filtren och 66% av pluggarna. Dessutom allt på samma sida. Ännu lite lättare alltså :tummenupp

Det är tydligen VÄLDIGT lätt att dra gängpaj på oljepluggarna på KTM'erna har jag lärt mig (min var paj vid köpet) så ta det försiktigt!!!
 
Någon som satt på motardfälgar på en 690 enduro än? Hur ser det ut och vilka fälgar funkar? Är lite sugen på att byta till en 690 men då vill jag både kunna köra motard och grus. Har ju ett par motardfälgar hemma till min 625a, kan dom passa kanske?


hur är 690 sm jämfört me min 640 lc4 är den rappare? hur är comforten på den om man åker lite längre sträckor? har nämligen inte provkört någon än

Om man jämför med 625an så vibrerar ju 690n klart mindre och man känner ju att det är en nyare hoj. Jäkligt roligt att köra var den måste jag säga. Fast det kändes ju inte som att den hade 15hk mer än 625an då jag upplevde trycket i motorn nästan likvärdigt.
 
Jag vet en gubbe som kör 690enduro r som köpte motardkitt
samtidigt som hojen och körde motard på gocartbanan i måndags.
Vet inte dim,men förmodligen samma som på min 690sm 07..



Någon som satt på motardfälgar på en 690 enduro än? Hur ser det ut och vilka fälgar funkar? Är lite sugen på att byta till en 690 men då vill jag både kunna köra motard och grus. Har ju ett par motardfälgar hemma till min 625a, kan dom passa kanske?




Om man jämför med 625an så vibrerar ju 690n klart mindre och man känner ju att det är en nyare hoj. Jäkligt roligt att köra var den måste jag säga. Fast det kändes ju inte som att den hade 15hk mer än 625an då jag upplevde trycket i motorn nästan likvärdigt.
 
Back
Top