Ktm 690

var ,hur & vilka sladdar?
klart att man vill ha mer.

mvh johan


-Leta upp rätt kontakt, följ kabeln ifrån givaren som sitter bakom skyddet för framdrevet.
1. Sära kontakten
2. Dra ur grön/gul och Röd/blå genom att dra stiftet i hankontakten utåt ca 5mm (som om man skulle dra ut kabeln på fel håll) så att spärren som håller stiftet släpper.
3. Dra sedan i kabeln, stiftet ska då lossa från kontaktstycket. Gör den inte det så börja om från punkt 2
Uppladdade bilder


Detta är taget från ktm 690 smc sidan, har själv gjort det på min 690 sm. Men märkte ingen större skillnad i botten registret, men det e kanske nån annan som gör.:tummenupp
__________________
 

Bifogat

  • kontakt.jpg
    kontakt.jpg
    9.6 KB · Visningar: 1,117
  • kontakt2.jpg
    kontakt2.jpg
    10.7 KB · Visningar: 909
hej

-Leta upp rätt kontakt, följ kabeln ifrån givaren som sitter bakom skyddet för framdrevet.
1. Sära kontakten
2. Dra ur grön/gul och Röd/blå genom att dra stiftet i hankontakten utåt ca 5mm (som om man skulle dra ut kabeln på fel håll) så att spärren som håller stiftet släpper.
3. Dra sedan i kabeln, stiftet ska då lossa från kontaktstycket. Gör den inte det så börja om från punkt 2
Uppladdade bilder


Detta är taget från ktm 690 smc sidan, har själv gjort det på min 690 sm. Men märkte ingen större skillnad i botten registret, men det e kanske nån annan som gör.:tummenupp
__________________

hej!

tackar & bockar!
ska genast ut & koppla lite på hojen.

mvh johan
 
men om det el-styrt så måste väl tex.akramappen ta bort detta ändå eller?

mvh johan
 
haha vilket hysteri det är om att jaga en hk där lr här :)
 
hej!

haha vilket hysteri det är om att jaga en hk där lr här :)


på en sån här liten hoj så behövs alla kusar man kan få!
för min del så blir det nog byte under nästa år till en ktm 990 el. 950:in för där duger det helt org.

mvh johan
 
upptäckte en skitskum sak innan idag när jag skulle byta till orginaldrev (handlaren hade monterat 15kuggars till mig innan leverans... trodde jag). det är dock inte det som är det konstiga, det konstiga är att min förra 690 med orginaldämpare och orginaldrevning gick att pressa upp i 200, men min nya hoj med akrapipor och orginaldrevning går bara att få upp i 190 :va
 
upptäckte en skitskum sak innan idag när jag skulle byta till orginaldrev (handlaren hade monterat 15kuggars till mig innan leverans... trodde jag). det är dock inte det som är det konstiga, det konstiga är att min förra 690 med orginaldämpare och orginaldrevning gick att pressa upp i 200, men min nya hoj med akrapipor och orginaldrevning går bara att få upp i 190 :va

Troligen har du fått ett söndags exemplar :rolleyes:

Nja samma modeller brukar ha lite olika gång.Diskuteras mycket och hur hojarna går efter olika inkörningsmetoder oxå osv.

Tror inte du behöver gråta över de 10/km mindre. Som en tröst går den säkert ännu saktare om du mäter upp mot en gps som mer ska visa verklig fart.
 
Troligen har du fått ett söndags exemplar :rolleyes:

Nja samma modeller brukar ha lite olika gång.Diskuteras mycket och hur hojarna går efter olika inkörningsmetoder oxå osv.

Tror inte du behöver gråta över de 10/km mindre. Som en tröst går den säkert ännu saktare om du mäter upp mot en gps som mer ska visa verklig fart.

jag har kört in hojarna på exakt samma vis, och självklart hade jag inte brytt mig om de 10km/h om hojarna om hojarna haft samma specs, men att den har 10(isch) hk mer på topp men går saktare tycker jag är konstigt :va
 
-Leta upp rätt kontakt, följ kabeln ifrån givaren som sitter bakom skyddet för framdrevet.
1. Sära kontakten
2. Dra ur grön/gul och Röd/blå genom att dra stiftet i hankontakten utåt ca 5mm (som om man skulle dra ut kabeln på fel håll) så att spärren som håller stiftet släpper.
3. Dra sedan i kabeln, stiftet ska då lossa från kontaktstycket. Gör den inte det så börja om från punkt 2
Uppladdade bilder


Detta är taget från ktm 690 smc sidan, har själv gjort det på min 690 sm. Men märkte ingen större skillnad i botten registret, men det e kanske nån annan som gör.:tummenupp
__________________


Tycker mig ha läst någonstans att det är 2-3 som är strypt och det i form av en elektronisk "trottel-broms" dvs fullgasbegränsare i hastigheter mellan 45-60. Har adlrig förstått varför men det låter mera vettigt att det skulle vara rpm-begränsat på typ 1-2 som det sägs i denna tråden nu!

Blir det ingen större coh märkbar skillnad kan nog min få vara oomkopplad.

Däremot tycker jag det är mycket värre detta kring oljenivån. Där är man ju rätt hjälplös kan man säga! Har också påtalat en på tok för hög oljenivå för min handlare och blev rekommenderad att tappa ur lite på direkten så att nivån kommer ned i nivåfönstret. Tog iofs bara ur 2 dl och lät det vara en fortsatt rätt hög nivå, ska göra att "extra-byte" under veckan hoppas jag och då ska vi se om det inte är så att det är något vajsing med den där nivån! Gissa om man ska ringa handlaren idag, vill ju inte gärna skära motorn på... Hoppas verkligen någon annan som får ett vettigt svar på detta oljenivåproblem postar svaret direkt i denna tråd!
 
låter skoj men är nog tyvärr rätt sant...

wow äntligen någon som fattar såhär är det pungt slut...:D :tummenupp

:) Kanske skrev det lite roligt men men....

Enligt www.Sommer.de och flera andra större forum är det just växel 2-3 som är effektbegränsad. Insprutningen begränsar effekten till typ 80% av ursprunglig, detta för att tydligen lättare klara de krav och leva upp till de normer som ställs på hojen idag. Typ ljudnivå vid förbipassage och förmodligen också utsläppskrav och detta testas tydligen på just dessa växlar och kanske den hastigheten.

När man drar de stiften ur kontakten kopplar man helt enkelt ur den växelsensorns jordpunkt, enligt kopplingsschemat och förhoppningsvis får man lite extra mos på toppen som en bonus!

:) Man lär så länge man lever och internet är stort och inforikt. Huvudsaken är att vi har skoj på våra tvåhjuliga leksaker eller hur?
 
hej!

festligt att läsa allt detta om oljenivåer, pumpar, oljerör osv.. med tanke på att min skar idag! -07:a som inte fått nåt bytt. oklart vad som hänt, ingen som börjat riva ännu..


har du nån uppdat. på din stackas hoj än?
hur leker du nå då? (lokaltrafik el. lånehoj?)

mvh johan
 
Tjosan! Det va vevstakslagret som hade kastat in handduken, men allt fixat nu:tummenupp
 
gick det på garantin el.?
vet dom varför det gick åt pipan då eller? (dåligt med olja?)

mvh johan
 
Någon som vet om det går att byta bort hydralkopplingen mot en hederlig vajer istället? Om det går så har jag en hydralkoppling i papperskorgen direkt!
 
Någon som vet om det går att byta bort hydralkopplingen mot en hederlig vajer istället? Om det går så har jag en hydralkoppling i papperskorgen direkt!

Får man lov och undra varför du vill återgå till hedenhös tid (och japans också för den delen) och ha en wire? Kan bli lite problem att konvertera men allt går... du får nog ta delar från ett annat märke då ktm kört hydraliskt i minst 5 år iaf. säker längre.
 
Får man lov och undra varför du vill återgå till hedenhös tid (och japans också för den delen) och ha en wire? Kan bli lite problem att konvertera men allt går... du får nog ta delar från ett annat märke då ktm kört hydraliskt i minst 5 år iaf. säker längre.

Dom har haft hydralkoppling sen -00 har jag för mig. Tänkte att kanske vajerfästet kunde passa från -99an, alltså första Lc4 motorn. Anledningen är dels att mina hydralkopplingar alltid krånglar! Och att det är lättare att få plats med en extra bakbroms på styret utan den klumpiga hydraliken i vägen.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top