Ktm 690

felet är att där inte är någon :( när jag startar hojen och den har stått stilla i flera timmar så funkar det, men när jag kört lite så försvinner den :näsblod


Du har samma fel som jag hade, när jag lämnade in den för att fixa detta problem det var då dem sa att det fanns en ny mappning.
När dem försökte mappa om så hittade dem felet varför min hoj dog när jag hade kopplingen intryckt när jag var ute och körde.

Var ska du serva den?
 
Att Prestige-modellen har alufälgar och fullt justerbar fjädring har jag förstått, men hur är det med R-modellen? Vad har den för extra mot de andra modellerna?
 
Du har samma fel som jag hade, när jag lämnade in den för att fixa detta problem det var då dem sa att det fanns en ny mappning.
När dem försökte mappa om så hittade dem felet varför min hoj dog när jag hade kopplingen intryckt när jag var ute och körde.

Var ska du serva den?

YES då finns där hopp för min också :) man tröttnar hyffsat fort på det :näsblod

den ska in på jonte engdahls i lödde.
 
Att Prestige-modellen har alufälgar och fullt justerbar fjädring har jag förstått, men hur är det med R-modellen? Vad har den för extra mot de andra modellerna?

Efter vad jag forskat så verkar det R vara som Prestige-modellen men med orange ram och lite annat utseende. Rätta mig om jag har fel.

Edit: Bromsar fram verkar också skilja något.
 
Last edited:
Efter vad jag forskat så verkar det R vara som Prestige-modellen men med orange ram och lite annat utseende. Rätta mig om jag har fel.

Edit: Bromsar fram verkar också skilja något.

Skulle tro att det är helt sant som du säger. Möjligtvis så har också R-varianten fått det där trestegsvredet under sadlen som SMC och Enduro har. Det har i alla fall inte 07-orna. Coolt med Orange ram och svart plast men det är nog också nästan allt vad som hänt vad det ser ut som.

Hörde också att ryckig gång (som en påse nötter ungefär) kan åtgärdas genom att låta hojen stå på tomgång i exakt 15 min. Påd en tiden hinner de två databoxarna, som kan tappa kontakten med varandra av oförutsägbar anledning, synkroniseras igen! Den nya mappen verkar itnressant, udnrar omd et finns någon magisk knapptryckningserie för att få mappens version presenterad i displayen?

Fortfarnde ingen som plockat av stödet och löst "brytarproblemet".

Ha en sommar, det ska jag!
 
tja!

Fick min 690sm igår & tycker att den må se ut som en lite udda fågel men den får mig att garva av lycka. (gillar hur den ser ut mer för varje timme)
min är -07 helt org & jag upplever ingen ryckig gång el nåt knas. (utom att den är lite täppt i näsan av org. avgaset dvs.)
jag ska prova att byta till 1 kugg mindre fram & ett slipon+ mapp sen blir det nog bra.
känns som en kalas hoj & jag blev såld på första turen i butiken.
mvh johan
 
tja!

Fick min 690sm igår & tycker att den må se ut som en lite udda fågel men den får mig att garva av lycka. (gillar hur den ser ut mer för varje timme)
min är -07 helt org & jag upplever ingen ryckig gång el nåt knas. (utom att den är lite täppt i näsan av org. avgaset dvs.)
jag ska prova att byta till 1 kugg mindre fram & ett slipon+ mapp sen blir det nog bra.
känns som en kalas hoj & jag blev såld på första turen i butiken.
mvh johan

den ryckiga gången märks bara på låga varv på min iaf, och då menar jag riktigt låga :D:D angående att dreva om den blir jag mer och mer osäker på om det är rätt väg att gå :( tyvärr så glömde de slänga med orginaldrevet till mig så får ta och prata med dem om det. vad bra att du är nöjd för det är en riktigt fin hoj att köra :tummenupp numer tycker jag den är riktigt snygg, iaf min egen :D
 
Såg på hemsidan för ktm supermono cup, www.readytorace.se att det fanns någon mojäng för att spärra den funktionen. Ktm-orginaldel tydligen.


Tack för tipset, ska ta det vidare en nivå till... till handlaren (ingen nämnd) som inte kunde skaka fram rätt nummer till mig när jag var där ;-) Ser rätt så plug'n play ut men jag ser inte rakt på hur den ska kopplas in, tror mig inte ha sett någon kontakt att plugga in den i! Det löser sig säkert, om jag nu lyckas få tag i en!

Tack i alla fall för svaret!
 
Tack för tipset, ska ta det vidare en nivå till... till handlaren (ingen nämnd) som inte kunde skaka fram rätt nummer till mig när jag var där ;-) Ser rätt så plug'n play ut men jag ser inte rakt på hur den ska kopplas in, tror mig inte ha sett någon kontakt att plugga in den i! Det löser sig säkert, om jag nu lyckas få tag i en!

Tack i alla fall för svaret!

Gött att man kunde hjälpa till.
 
tja!

har en fråga till er som köpt supermoto 690.....fick ni någon portfölj med samt verktygen som ska ligga under sadeln?
jag sakna lite av varje tycker jag.
vet inte allt som skulle ingå för prylar men det ska tydligen följa med lite lull vid nyköp.
ska ner till handlarn imorron så jag vill bara vet vad ni fick med i ert köp förutom det ni lyckades tigga er till vid sidan om.

mvh johan
 
En snabb fråga till er som drevat kan man ha 16/42 drev med orginal kedjan, dvs räcker kedjan.

Har provat med 15/40 men tyckte det blev för högt varv och ett jäkla växlande!
 
En snabb fråga till er som drevat kan man ha 16/42 drev med orginal kedjan, dvs räcker kedjan.

Har provat med 15/40 men tyckte det blev för högt varv och ett jäkla växlande!

Hur blev den med 15/40 drevning annars? mycket piggare än original?
Försöker köra lite bakhjul med den, svår att få upp på tvåan med enbart gas tycker jag, kanske jag som gör fel..:näsblod :tungan
 
ni som diskuterar drevning kan ni inte vara vänliga & skriva vad som ingår i KTM väska som ni fick vid köpet av er hoj.
litar inte på säljaren riktigt när allt jag fick var en stämpelbok i handen innan jag gick. (givet fick jag alla nycklarna)
tacksam för svar.

mvh johan
 
Hur blev den med 15/40 drevning annars? mycket piggare än original?
Försöker köra lite bakhjul med den, svår att få upp på tvåan med enbart gas tycker jag, kanske jag som gör fel..:näsblod :tungan

Visst blir den pigg, men ska du hänga med på en sporthojsrunda så blir det lite väl högt varv.

Hade helst velat haft ett 41 drev men tror bara det fanns 42 och uppåt.

Kan hålla med om att den inte är så lätt att bakhjulsköra i orginal.
 
Hur blev den med 15/40 drevning annars? mycket piggare än original?
Försöker köra lite bakhjul med den, svår att få upp på tvåan med enbart gas tycker jag, kanske jag som gör fel..:näsblod :tungan

innan jag drevade om min och satte på accran så tyckte jag det var lätt att gunga upp den på 2an i typ 60-70 (hyffsat högt varv)

nu ska jag tillbaka till orginaldrevningen då jag tycker den varvar ut växlarna alldeles för fort

ni som diskuterar drevning kan ni inte vara vänliga & skriva vad som ingår i KTM väska som ni fick vid köpet av er hoj.
litar inte på säljaren riktigt när allt jag fick var en stämpelbok i handen innan jag gick. (givet fick jag alla nycklarna)
tacksam för svar.

mvh johan

fick med en portfölj och verktygssats (med andra hojen)
 
Last edited:
hej!

ok...men vad var det i portföljen? (mer än verktygen dvs.)
ska ner & gnälla ruggigt imorn då jag även fick veta idag att min hoj har användarförbud pga. att dom inte skattat den men ingen sa nåt till mig.
dum som man tydligen kolla ALLT då det inte går att lita på firmor heller.
min skulle avänts som demo men ingen har kört den & den har vart påställd men inte skattad......kul i jul.
ska bli jävligt intressant vad dom kan säga imorron.
därför vill jag veta vad det finns i väskan & om ni vet om något annat ingick som han inte sa på plats vid köpet.
jag är mycket tacksam för svar i frågan.

mvh johan
 
hej!

ok...men vad var det i portföljen? (mer än verktygen dvs.)
ska ner & gnälla ruggigt imorn då jag även fick veta idag att min hoj har användarförbud pga. att dom inte skattat den men ingen sa nåt till mig.
dum som man tydligen kolla ALLT då det inte går att lita på firmor heller.
min skulle avänts som demo men ingen har kört den & den har vart påställd men inte skattad......kul i jul.
ska bli jävligt intressant vad dom kan säga imorron.
därför vill jag veta vad det finns i väskan & om ni vet om något annat ingick som han inte sa på plats vid köpet.
jag är mycket tacksam för svar i frågan.

mvh johan

Kahrles ?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top