Ktm 690

ja gör det så får du lära mig köra motard,:) antar att det är skillnad på kurvteknik o så

Tolf
 
Jag gick från Fireblade till motard och ångrar inget. (jo, att jag inte gjorde det tidigare)
Allt är roligare. Det enda man inte kan är å ta med en :tuttar på någon längre sträcka.... men det får man leva med!!:yoparty

Ska försöka ta med mig hojen till V-vik någon gång. (kommer ju därifrån):D
nåååja jag har kört med min tjej 25 mil (aktiv körning med andra motarder) på en dag så nog fan går det men det är riktigt jävla ansträngande och ha en 47 kilos klump som man ska hålla reda på

Om man borrar upp luftburken, lär man då behöva mappa om den ??
Nån som vet?
nope såna små fjantiga ingrepp fixar 690´n själv man låter den stå och brumma i en kvart så ställer den in sig via givare i luftburk, Lambda mm
 
nåååja jag har kört med min tjej 25 mil (aktiv körning med andra motarder) på en dag så nog fan går det men det är riktigt jävla ansträngande och ha en 47 kilos klump som man ska hålla reda på


nope såna små fjantiga ingrepp fixar 690´n själv man låter den stå och brumma i en kvart så ställer den in sig via givare i luftburk, Lambda mm

skönt med folk som vet:tummenupp
 
ja gör det så får du lära mig köra motard,:) antar att det är skillnad på kurvteknik o så

Tolf

Jag har gått från Ducati 900ss till 690:n har inte hunnit köra så mycket än men än så länge så ångrar jag inget.

Var trött på sporthojs stuket och ville ha något mer lätt och ledigt att köra med, samt att driftskostnaden är lägre vilket aldrig är fel.

Byt ! :tummenupp
 
nåååja jag har kört med min tjej 25 mil (aktiv körning med andra motarder) på en dag så nog fan går det men det är riktigt jävla ansträngande och ha en 47 kilos klump som man ska hålla reda på


nope såna små fjantiga ingrepp fixar 690´n själv man låter den stå och brumma i en kvart så ställer den in sig via givare i luftburk, Lambda mm

har du koll på exakt hur man ska göra? har för mig det är en massa om rätt mängd bensin i tanken, rätt vinkel på hojen och att den ska varit kall typ ett dygn först.
 
har du koll på exakt hur man ska göra? har för mig det är en massa om rätt mängd bensin i tanken, rätt vinkel på hojen och att den ska varit kall typ ett dygn först.
har också läst det det med att tanken ska vara 2/3 fylld och så ska den stå vågrätt i 15 minuter, har även sett att den måste vara kall men när jag hade problem men tomgången på grund av kyla så provade jag och anders (JE) detta då moppen redan var varm med mindre än halv tank och på sidostödet.... det funkade men allt som ska efterföljas är väl mest för att hojen ska få ett mra medelvärde på allt som den ska ändra... och ja just det man ska starta hojen utan att röra gasen... får inte pilla på ngt under tiden som den står och puttrar.....
 
har också läst det det med att tanken ska vara 2/3 fylld och så ska den stå vågrätt i 15 minuter, har även sett att den måste vara kall men när jag hade problem men tomgången på grund av kyla så provade jag och anders (JE) detta då moppen redan var varm med mindre än halv tank och på sidostödet.... det funkade men allt som ska efterföljas är väl mest för att hojen ska få ett mra medelvärde på allt som den ska ändra... och ja just det man ska starta hojen utan att röra gasen... får inte pilla på ngt under tiden som den står och puttrar.....

tackar, jag får testa det för min beter sig efterblivet, antagligen pga kyla precis som din, hade du också problem med att den helt enkelt dog ibland? som det är nu kan jag köra några meter, sen när jag frikopplar så dör hon, håller sig inte på tomgång helt enkelt.
 
ja ha då står jag i valet o kvalet.

funderar på att köpa en 690. Ska i så fall sälja min vtr firestorm.

Har aldrig haft motard förut. HAr väl insett att jag åker int eså långa sträckor.ofta.

Vill ha en hoj med hög nöjesfaktor.

Nya pipor måste man ju ha. Funderar p åacra helsystem.


Övertyga mig nu att jag gör rätt :)

Tolf

Tipset är ju att köpa en 950SM eller Supeduke... Vanliga motarder känns ofta lite trötta efter att ha åkt effektstarkare hojar. Var ett tag inne på 690SM med det blev till sist en Supeduke och den är otäckt kul...
 
Är det någon som kan svara på vad de nya 690 kostar i försäkring då de verkar gå som fulleffekt direkt? 690 Enduro/SMC/Duke
 
Är det någon som kan svara på vad de nya 690 kostar i försäkring då de verkar gå som fulleffekt direkt? 690 Enduro/SMC/Duke

Jag betalar för att vara exat 3456kr 0m året på min 690 -07 på Bilsport&Mc
Då e jag över 25 och bor på landet. Borde vara samma pris på -08
 
Jag betalar för att vara exat 3456kr 0m året på min 690 -07 på Bilsport&Mc
Då e jag över 25 och bor på landet. Borde vara samma pris på -08

Nu vet jag inget om -07 men går de också som fulleffekt & inga 24kw eller nåt sånt! Kanske någon från de större städerna som har bokat någon -08 som fått veta priset.

Tack iallafall Ditan!
 
tackar, jag får testa det för min beter sig efterblivet, antagligen pga kyla precis som din, hade du också problem med att den helt enkelt dog ibland? som det är nu kan jag köra några meter, sen när jag frikopplar så dör hon, håller sig inte på tomgång helt enkelt.

precis så ja... men nu går den bra som fan......:yoparty
 
Angående försäkring så fick jag betala dryga 6000:- hel/helår (och då är jag med i SMC) för en 690sm -07 på bilsport & mc. Boende i Stockholm och 35 bast.

Vet inte om denna varit med tidigare i tråden, men den ä jäkligt najs.
http://supermotard.dk/artikler/ktm-690-supermoto-modifikationer
Min kommer levereras med dubba acra men det ser bra najs ut med ett.

Är det nån som monterat crashpuckar på sin 690 Supermoto?
Hur/var?
Pris?
Var köpa?
(Jag vet att det finns några som ktm-powerparts för bak och framaxel, så min undran gäller om nån gjort något annat)

/Jocke
 
Angående försäkring så fick jag betala dryga 6000:- hel/helår (och då är jag med i SMC) för en 690sm -07 på bilsport & mc. Boende i Stockholm och 35 bast.

Vet inte om denna varit med tidigare i tråden, men den ä jäkligt najs.
http://supermotard.dk/artikler/ktm-690-supermoto-modifikationer
Min kommer levereras med dubba acra men det ser bra najs ut med ett.

Är det nån som monterat crashpuckar på sin 690 Supermoto?
Hur/var?
Pris?
Var köpa?
(Jag vet att det finns några som ktm-powerparts för bak och framaxel, så min undran gäller om nån gjort något annat)

/Jocke


Jag köpte fyra skateboardhjul på Stadium 99:- och gängstav, mutter och brickor.:yoparty :tummenupp

Edit: bild!
 

Bifogat

  • CIMG1063.JPG
    CIMG1063.JPG
    121.5 KB · Visningar: 161
  • CIMG1069.2.JPG
    CIMG1069.2.JPG
    131.4 KB · Visningar: 192
Last edited:
Jag köpte fyra skateboardhjul på Stadium 99:- och gängstav, mutter och brickor.:yoparty :tummenupp

Edit: bild!

Sweet! :tummenupp
Tack för tipset!
Bara å mäta ut vad man ska ha för diam på gängstaven så fort hojjen kommer.

/Jocke
 
lelles mc

lämnade in hojen på 100 mila service + en kugg mindre fram nämligen 15 kugg, fick tillbax hojen men det sitter 16 kugg fram, de bytte ut mitt gamla 16 kugagrs drev till ett nytt 16 kuggars. ÖÖÖÖH,
 
lämnade in hojen på 100 mila service + en kugg mindre fram nämligen 15 kugg, fick tillbax hojen men det sitter 16 kugg fram, de bytte ut mitt gamla 16 kugagrs drev till ett nytt 16 kuggars. ÖÖÖÖH,

Säg det till dom(lelles) så kan dom nog lösa det:)

Men sitter de inte 17 orginal då? som på 660
 
Back
Top