Ktm 690

Men du jag var där o kollade för någon vecka sen.
Där står en hoj som det sitter en lapp med "PROVKÖR"
på. Med lazersytem, prislappen sa 64900 kr.
åk dit o titta.:pannkyss

Den är min sedan ett par veckor tillbaka, fast med svarta kåpor. :tummenupp
 
En bild på pärlan utrustad med Laser 2-1 vore trevligt. Tycker Accra helsystemet sticker lite väl långt bakåt. Såg någon bild på Leo Vince SBK, tror det var slip-on men det var relativt korta pipor. Jag skulle gärna lämna lite plats kvar åt ett par blinkers där bak och det ser tajt ut med Accra om man rensar bort lite i bakstänkan samtidigt.
 
Jag har ju postat bilder tidigarei den här tråden på kommande RC4 och nu har hojnyheter.se hittat en till designstudie. Det verkar som att det är såpass mycket rök att det måste finnas en eld nånstans. Dock tror jag inte ett smack på effektuppgifterna på 80hk. Var skulle de få alla dessa ponnysar ifrån :va
 

Bifogat

  • ktm_rc4.jpg
    ktm_rc4.jpg
    39.8 KB · Visningar: 150
Last edited:
En bild på pärlan utrustad med Laser 2-1 vore trevligt. Tycker Accra helsystemet sticker lite väl långt bakåt. Såg någon bild på Leo Vince SBK, tror det var slip-on men det var relativt korta pipor. Jag skulle gärna lämna lite plats kvar åt ett par blinkers där bak och det ser tajt ut med Accra om man rensar bort lite i bakstänkan samtidigt.

Här är min pärla med 1-1 system. :)

Har dock märkt att kläderna stinker avgaser, vet inte om det bara var när jag körde med ryggsäck ska ut och testa när värmen kommer tillbaka.
 

Bifogat

  • 2008_ktm02090006.jpg
    2008_ktm02090006.jpg
    45.1 KB · Visningar: 274
Last edited:
Här är min pärla med 1-1 system. :)

Har dock märkt att kläderna stinker avgaser, vet inte om det bara var när jag körde med ryggsäck ska ut och testa när värmen kommer tillbaka.

Du kör för sakta pidde, kör ifrån avgaserna.
 
mitt tygställ luktar som fan men skinnstället luktar inga avgaser.....så.... skaffa skinnväska::::::tummenupp tar inte åt sig lukten lika mkt... problemet löst...:näsblod
 
mitt tygställ luktar som fan men skinnstället luktar inga avgaser.....så.... skaffa skinnväska::::::tummenupp tar inte åt sig lukten lika mkt... problemet löst...:näsblod

Ska ta och prova ut de teorierna också...synd bara om man blir tvungen till att köra med skinnkondomen alltid, :D allvädersställ är jäkligt smidigt.
 
Här är min pärla med 1-1 system. :)

Har dock märkt att kläderna stinker avgaser, vet inte om det bara var när jag körde med ryggsäck ska ut och testa när värmen kommer tillbaka.

Självklart blir det 1-1, två hjärnhalvor som konkurrerar om utyrmmet leder lätt till övertryck du vet ;-) Blev riktigt najs det där, klart snyggare än dubbla accra och lämnar lite plats till blinkers om man vill ha dem kvar, och det vill i alla fall jag, till att börja med!

Hur blir det med ljudnivån med enkelpipa på? Jag tänker låta min blivande hoj smiska bana och då är det ju bra om man blir insläppt och inte river dB-ribban direkt?Hur blir det med effekten, som med accra dvs några kusar till eller blir det lite halvkvävt? Jag menar, utseendet blir ju så mkt bättre (i mina ögon) med nästan vilka andra rör som helst, effekt vill man alltid ha och det verkar som om 690´n kan mår bra av lite öppnare andning både inåt och utåt, men man vill ju samtidigt inte behöva väcka döda för det, eller riskera att inte bli insläppt på banan!
 
såhär ser min kärring ut nu efter jag har fått på en liten hasplåt....:yoparty
 

Bifogat

  • medhasplåt.jpg
    medhasplåt.jpg
    161.6 KB · Visningar: 317
Snyggt! Men ljuddämparna ser fortfarande ut att sitta lite konstigt. Har du samma system som rosen?
nej för fan ingen kapitalist här va.. fick nöja mig med slipon..... jo det ser nog lite konstigt ut på bild men inte som de gamla iaf och så låter den såååå jävla gott...:yoparty :yoparty
 
Självklart blir det 1-1, två hjärnhalvor som konkurrerar om utyrmmet leder lätt till övertryck du vet ;-) Blev riktigt najs det där, klart snyggare än dubbla accra och lämnar lite plats till blinkers om man vill ha dem kvar, och det vill i alla fall jag, till att börja med!

Hur blir det med ljudnivån med enkelpipa på? Jag tänker låta min blivande hoj smiska bana och då är det ju bra om man blir insläppt och inte river dB-ribban direkt?Hur blir det med effekten, som med accra dvs några kusar till eller blir det lite halvkvävt? Jag menar, utseendet blir ju så mkt bättre (i mina ögon) med nästan vilka andra rör som helst, effekt vill man alltid ha och det verkar som om 690´n kan mår bra av lite öppnare andning både inåt och utåt, men man vill ju samtidigt inte behöva väcka döda för det, eller riskera att inte bli insläppt på banan!

Jo jag är rätt nöjd med detta utseendet, tjänar nog endel vikt dessutom med en enkel kolfiberdämpare.

Hur ljudet blir är väl svårt att förklara men det låter rätt rått och rappt,om man nu ska försöka sig på en beskrivning. Inte som en Briggs & Stratton motor som orginal gör. :D Köp DB-killers om du är orolig för hög ljudnivå.

Ska nog även investera i ett KN-filter för bättre andning, är det någon här som redan har det och kan dela med sig av nyttan med det?
 
Ska nog även investera i ett KN-filter för bättre andning, är det någon här som redan har det och kan dela med sig av nyttan med det?

jepp men jag satte i mitt när hojen hade standardblås.... och jag märkte att den blev lite mindre hackig på låga varv i ettan typ... vet ej om det gör ngn skillnad på hojen med acra....
 
Med tanke på att insugshålet in i luftburken är mindre än en golfboll så kan jag stark rekomendera att ni borrar en massa hål i burken enligt länken som är några sidor tidigare i denna tråden. Detta ger mer än något kn i hela världen.:tungan dock så är kn + detta ingrepp säkert det mest optimala.
 
Med tanke på att insugshålet in i luftburken är mindre än en golfboll så kan jag stark rekomendera att ni borrar en massa hål i burken enligt länken som är några sidor tidigare i denna tråden. Detta ger mer än något kn i hela världen.:tungan dock så är kn + detta ingrepp säkert det mest optimala.

som jag förstått det så ska man kunna plocka bort hela undersidan av luftburken och givaren kommer ändå att sitta rätt, stämmer eller felaktigt?

har själv planer på att modda luftburken och sen borra i sidokåporna, (snyggt gjort såklart) sen in med finmaskigt svart nät på insidan.
 
som jag förstått det så ska man kunna plocka bort hela undersidan av luftburken och givaren kommer ändå att sitta rätt, stämmer eller felaktigt?

har själv planer på att modda luftburken och sen borra i sidokåporna, (snyggt gjort såklart) sen in med finmaskigt svart nät på insidan.

Som jag förstår det så ska det inte hjälpa mycket mer om du tar bort undersidan, det räcker gott med några hål i sidorna, för mer behöver inte hojen andas. Jag har gjort ett liknande ingrepp på min smr och då använde jag mig av finmaskigt högtalargaller från biltema som jag klippte ut med plåtsax och klibba dit med smältlim.
 
ja ha då står jag i valet o kvalet.

funderar på att köpa en 690. Ska i så fall sälja min vtr firestorm.

Har aldrig haft motard förut. HAr väl insett att jag åker int eså långa sträckor.ofta.

Vill ha en hoj med hög nöjesfaktor.

Nya pipor måste man ju ha. Funderar p åacra helsystem.


Övertyga mig nu att jag gör rätt :)

Tolf
 
ja ha då står jag i valet o kvalet.

funderar på att köpa en 690. Ska i så fall sälja min vtr firestorm.

Har aldrig haft motard förut. HAr väl insett att jag åker int eså långa sträckor.ofta.

Vill ha en hoj med hög nöjesfaktor.

Nya pipor måste man ju ha. Funderar p åacra helsystem.


Övertyga mig nu att jag gör rätt :)

Tolf


Jag gick från Fireblade till motard och ångrar inget. (jo, att jag inte gjorde det tidigare)
Allt är roligare. Det enda man inte kan är å ta med en :tuttar på någon längre sträcka.... men det får man leva med!!:yoparty

Ska försöka ta med mig hojen till V-vik någon gång. (kommer ju därifrån):D
 
Back
Top