Ktm 690

Premiärturen avklarad!

Tog hojen in till jobbet idag. :banana
Fantastiskt skönt att säsongen äntligen är igång, men ack vad halt det var på väg hem i kväll...
Blir till att ta det lugnare med gasen imorrn så man slipper bredsladda mitt i stan.
 
690 duke slip-on

Ny hoj inköpt :-) Hade glömt hur långt de första 100 milen kändes...

Har beställt evotech tail tidy och nästa steg är att få till lite skönare ljud. Önskar lite dovare, blöddrigare, och fetare ljud. Dock inte så galet högt.

Vad gäller? Fmf, gpr, akra, leovince, remus... Svårt att höra skillnad på youtubefilmer.

Simma lugnt!
 
Last edited:
Ny hoj inköpt :-) Hade glömt hur långt de första 100 milen kändes...

Har beställt evotech tail tidy och nästa steg är att få till lite skönare ljud. Önskar lite dovare, blöddrigare, och fetare ljud. Dock inte så galet högt.

Vad gäller? Fmf, gpr, akra, leovince, remus... Svårt att höra skillnad på youtubefilmer.

Simma lugnt!

wings är ett prisvärt altenativ
 
Vad finns det för riktlinjer att tänka på vid inkörning de första 100-milen?
 
Nybliven ägare till en 690 Enduro. 2008 uttagen våren 2009 med 230 mil på mätaren. Helt original och helt sanslöst fin i skicket.

50 blås fick man punga ut, känns det rätt eller?
 
Nybliven ägare till en 690 Enduro. 2008 uttagen våren 2009 med 230 mil på mätaren. Helt original och helt sanslöst fin i skicket.

50 blås fick man punga ut, känns det rätt eller?

Lät väl jäkligt prisvärt! :tummenupp:tummenupp

Har du lagt roadracingen på hyllan?
 
Nybliven ägare till en 690 Enduro. 2008 uttagen våren 2009 med 230 mil på mätaren. Helt original och helt sanslöst fin i skicket.

50 blås fick man punga ut, känns det rätt eller?

Fyndpris!

Roadbook är kul, grus är kul m.a.o så kommer du få kul.

Byt däck och sen ner i leran bara.
 
Nybliven ägare till en 690 Enduro. 2008 uttagen våren 2009 med 230 mil på mätaren. Helt original och helt sanslöst fin i skicket.

50 blås fick man punga ut, känns det rätt eller?

Congrats!
Riktigt bra pris också :tummenupp

Kan rekomendera att investera i ett motardkit också.
Busenkelt att byta och då har man en hoj som klarar av det mesta!
Svårt att hitta något roligare!
 
En av klubbens mål är att fixa egna bankörningar till rimligt pris!
Kravet kommer att vara att du kör KTM och att du är medlem i klubben.

Det jag har kikat på är Sviestad en vardag nu i sommar.
Men då behöver jag ju veta hur många KTM piloter som kan och vill!

En enkel kalkyl är:
40 personer ca 650 kr

Dvs:
3 grupper med max 15 personer i varje (=20 min/pass - lugn, medel och snabb)
Sviestad är i regel öppet 09:00 – 16:00 (ibland 17:00)
Det skulle ge minst 7 *20 min i körtid…


Finns det runt 40 bansugna KTM-piloter en vardag?!? :va
Vad tror ni?

//issi

Lätt att man tar ut flex för en sån sak! :tummenupp
 
Tjena alla.
Har funderingar på att skaffa en 690 SMC eller Enduro och har en fundering som ni säkert kan svara på. Är det någon skillnad på modellerna mellan -08 - -10? Har för mig att jag hört att serviceintervallerna är längre på -10ans modell, men skiljer det något eller kom de bara på att det inte behövdes servas så ofta?
Om man väljer mellan en -09a som är knappt använd och en -10a som gått ca 500 - 1000 mil, och båda kostar samma pengar - är det då något med -10an som gör den till det bättre valet?
 
Tjena alla.
Har funderingar på att skaffa en 690 SMC eller Enduro och har en fundering som ni säkert kan svara på. Är det någon skillnad på modellerna mellan -08 - -10? Har för mig att jag hört att serviceintervallerna är längre på -10ans modell, men skiljer det något eller kom de bara på att det inte behövdes servas så ofta?
Om man väljer mellan en -09a som är knappt använd och en -10a som gått ca 500 - 1000 mil, och båda kostar samma pengar - är det då något med -10an som gör den till det bättre valet?

10 har snyggare plast (tycker jag) slanglösa däck, en annan hastighetsmätare som ska vara vattentät. dock borde 09 ha samma mätare för den brukar dom byta på garantin. Tror inte det är nån skillnad på motorn. Jag hade tagit 10an
 
10 har snyggare plast (tycker jag) slanglösa däck, en annan hastighetsmätare som ska vara vattentät. dock borde 09 ha samma mätare för den brukar dom byta på garantin. Tror inte det är nån skillnad på motorn. Jag hade tagit 10an

Lutar nog åt det. Ska bara se till att få Duccen såld först.
 
Premiär åkte idag, grymt kärt återseende! :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_0837.jpg
    IMG_0837.jpg
    248.9 KB · Visningar: 183
  • IMG_0833.jpg
    IMG_0833.jpg
    235.6 KB · Visningar: 166
Last edited:
Tjena alla.
Har funderingar på att skaffa en 690 SMC eller Enduro och har en fundering som ni säkert kan svara på. Är det någon skillnad på modellerna mellan -08 - -10? Har för mig att jag hört att serviceintervallerna är längre på -10ans modell, men skiljer det något eller kom de bara på att det inte behövdes servas så ofta?
Om man väljer mellan en -09a som är knappt använd och en -10a som gått ca 500 - 1000 mil, och båda kostar samma pengar - är det då något med -10an som gör den till det bättre valet?

10 har snyggare plast (tycker jag) slanglösa däck, en annan hastighetsmätare som ska vara vattentät. dock borde 09 ha samma mätare för den brukar dom byta på garantin. Tror inte det är nån skillnad på motorn. Jag hade tagit 10an

Något diamant belagt lager i motorn så service intervallen höjts till 750 mil ist för 500 :yoparty
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top