Ktm 690

tjena
hittar inte tråden med mc-kläder, så tänkte ställa frågan här istället.

e det nån som vet hur allväderskläder från silverhawk är?
e dem nåt att lita på när olyckan e framme? :confused:
tänkte köpa dem från sportdepån strax utanför gbg.
 
tjena
hittar inte tråden med mc-kläder, så tänkte ställa frågan här istället.

e det nån som vet hur allväderskläder från silverhawk är?
e dem nåt att lita på när olyckan e framme? :confused:
tänkte köpa dem från sportdepån strax utanför gbg.

generellt så vrider ju sig skydden om man klotar med textil. jag skulle satsa på skinställ iaf :tummenupp
 
tjena
hittar inte tråden med mc-kläder, så tänkte ställa frågan här istället.

e det nån som vet hur allväderskläder från silverhawk är?
e dem nåt att lita på när olyckan e framme? :confused:
tänkte köpa dem från sportdepån strax utanför gbg.

Har vurpat på asfalt med både skinn och textil och den enda gången jag åker med textil är ni är i skogen och harvar.
Skinn e bäst när du åker asfalt. No doubt about it!!
 
ok tack för infon. :tummenupp
får ta en funderare då :confused:
tanken var ju mer om man tar kortare sträckor eller om man tar hojen till nån polare så kan det vara gott med alväderskläder och slippa gå runt i skinnbrallor
 
Last edited:
ok tack för infon. :tummenupp
får ta en funderare då :confused:
tanken var ju mer om man tar kortare sträckor eller om man tar hojen till nån polare så kan det vara gott med alväderskläder och slippa gå runt i skinnbrallor

spelar ingen roll om det är en "kortare" sträcka när det finns blinda bilförare.
Jag skulle bara åka å tanka hojen. (2km) Påkörd i en korsning av en bilförare.
Nej jag körde lagligt. (40km/h) Hade en bil framför mig och en bakom, så det var otur att han träffade mig å inte en av bilarna.:gnissla
 
köpte mig precis en orginal 690 sm. Kollat lite på forumet o hittat 2 avgassytem det ena från "wings" och det andra från "SC projekt" men kan inte bestämma mig för vilket av dom?? vet att det är några här som köpt wings men inte hört så mkt om SC som är ett helsystem tillskillnad till Wings. Vet ni fall dom som säljer SC projekt finns inom EU så man slipper nån sån införsel skatt eller vad det nu är? Vill också ha lite bilder o goda argument för dom båda systemen.

Funderar på nåt öppet filter också nån som vet nån bra sida lr har nåt filter dom kan rekommendera?
 
Last edited:
köpte mig precis en orginal 690 sm. Kollat lite på forumet o hittat 2 avgassytem det ena från "wings" och det andra från "SC projekt" men kan inte bestämma mig för vilket av dom?? vet att det är några här som köpt wings men inte hört så mkt om SC som är ett helsystem tillskillnad till Wings. Vet ni fall dom som säljer SC projekt finns inom EU så man slipper nån sån införsel skatt eller vad det nu är? Vill också ha lite bilder o goda argument för dom båda systemen.

Funderar på nåt öppet filter också nån som vet nån bra sida lr har nåt filter dom kan rekommendera?

lite länkar:
sc project
http://cgi.ebay.de/SC-PROJECT-AUSPU...ptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item5639d3b70b


wings
http://www.wings.si/podstrani/str1_690_sm.html

kn filter tror jag ligger på runt 850kr om jag minns rätt o de e ktm orginal tillbehör
 
För att få lite fart i tråden...

Nu har jag beställt 45 kuggars bakdrev, ny kedja, jägermeister dekaler och lite bultar/ brickor som vibrerat loss ifrån karlströms motor.
Har även monterat värme och rental grepp.

Funderar på om jag skall beställa en sjukt överprisad termostatgivare till kylfläkten för 695 spänn(suzuki orginaldel) som drar igång fläkten vid 88 grader ist för 102 grader som orginalgivaren.
Eller om man skall köpa från autoexperten, men då måste man låta någon tillverka en hysla så att givaren passar i radiatorn (m14 till m18)


Har också funderat lite på mappning och kollat dynografer

Detta med locket till luftburken av och på på en orginal 690 sm.
Den går rätt magert när locket är på, ännu värre när det är av.

AirBoxLidOff.jpg


Det jag funderat på är vilken AFR man skulle hamna på om man skulle ta upp ett gäng hål i luftburken och sedan ladda in acra mappen men köra på orginalburkar (jag tröttnar i längden på ljudet från slipon)
Jag har även läst att acra mappen är något mager med slipon.

Jag tror inte hojen skulle gå för fett iaf, detta måste undersökas vidare! :tummenupp

Airbox-SMR.jpg



Juste, ang anknäbben så är det mkt elektronik som är i instrumenthuset, detta ställer till det en hel del om man vill montera lamphus å hela kittet från annan hoj :gnissla
 
Last edited:
köpte mig precis en orginal 690 sm. Kollat lite på forumet o hittat 2 avgassytem det ena från "wings" och det andra från "SC projekt" men kan inte bestämma mig för vilket av dom?? vet att det är några här som köpt wings men inte hört så mkt om SC som är ett helsystem tillskillnad till Wings. Vet ni fall dom som säljer SC projekt finns inom EU så man slipper nån sån införsel skatt eller vad det nu är? Vill också ha lite bilder o goda argument för dom båda systemen.

Funderar på nåt öppet filter också nån som vet nån bra sida lr har nåt filter dom kan rekommendera?


Leo vince är fint helsystem ca 12000kr inte så farligt då det är 2 burkar.E du en zatzy kille köper du Wings ser snygga ut

SC projekt skulle jag ta

Nu har jag beställt 45 kuggars bakdrev, ny kedja, jägermeister dekaler och lite bultar/ brickor som vibrerat loss ifrån karlströms motor.
Har även monterat värme och rental grepp.

Funderar på om jag skall beställa en sjukt överprisad termostatgivare till kylfläkten för 695 spänn(suzuki orginaldel) som drar igång fläkten vid 88 grader ist för 102 grader som orginalgivaren.
Eller om man skall köpa från autoexperten, men då måste man låta någon tillverka en hysla så att givaren passar i radiatorn (m14 till m18)


Har också funderat lite på mappning och kollat dynografer

Detta med locket till luftburken av och på på en orginal 690 sm.
Den går rätt magert när locket är på, ännu värre när det är av.

AirBoxLidOff.jpg


Det jag funderat på är vilken AFR man skulle hamna på om man skulle ta upp ett gäng hål i luftburken och sedan ladda in acra mappen men köra på orginalburkar (jag tröttnar i längden på ljudet från slipon)
Jag har även läst att acra mappen är något mager med slipon.

Jag tror inte hojen skulle gå för fett iaf, detta måste undersökas vidare! :tummenupp

Airbox-SMR.jpg



Juste, ang anknäbben så är det mkt elektronik som är i instrumenthuset, detta ställer till det en hel del om man vill montera lamphus å hela kittet från annan hoj :gnissla

Jag har monterat acerbis mask o skärm på min,lämnade bort den för montering pga av all elektronik står dock på Ktm för tillfället då den ska modifierasl ytterligare återkommer senare med bilder
 
Last edited:
Tänkte kolla om nån har koll på vad en duke -07 och framåt ligger i för priser, har hittat en -08, 760 mil för 69000:- men vet inte alls vad de brukar ligga på. På blocket finns det ju knappt några så därför jag undrar...hoppas detta är rätt avdelning för såna frågor:gnissla
 
Tänkte kolla om nån har koll på vad en duke -07 och framåt ligger i för priser, har hittat en -08, 760 mil för 69000:- men vet inte alls vad de brukar ligga på. På blocket finns det ju knappt några så därför jag undrar...hoppas detta är rätt avdelning för såna frågor:gnissla

Nya Duke III kom inte förrän -08
 
Tänkte kolla om nån har koll på vad en duke -07 och framåt ligger i för priser, har hittat en -08, 760 mil för 69000:- men vet inte alls vad de brukar ligga på. På blocket finns det ju knappt några så därför jag undrar...hoppas detta är rätt avdelning för såna frågor:gnissla

Hade min -08 som gått 450mil ute för 62000:- o fick inte ett enda vettigt svar så det verkade vara för dyrt :huvet:huvet
 
Samma sadel ?

Hej,

Då jag inte är sådär super lång, så skulle jag eventuellt ha en annan sadel.
Finns ju den som är 20 mm lägre som tillbehör (komfortsadel 75007040100).

Nu kommer min frågeställning..
Original sadeln som sitter på Duken 690 är den lägre än våran sadel på SM ?..........eller är det samma :va
Enl teknisk spec är sitthöjd 865 mm på Duke 690 och 875-880 på 690 SM.


MVH
Robban
 
Hej,

Då jag inte är sådär super lång, så skulle jag eventuellt ha en annan sadel.
Finns ju den som är 20 mm lägre som tillbehör (komfortsadel 75007040100).

Nu kommer min frågeställning..
Original sadeln som sitter på Duken 690 är den lägre än våran sadel på SM ?..........eller är det samma :va
Enl teknisk spec är sitthöjd 865 mm på Duke 690 och 875-880 på 690 SM.


MVH
Robban

Det är garanterat inte samma. Jämför ett par bilder så ser du två små kullar på dukesadeln som inte vi har.
Tänkte inte särskilt mkt på det när jag kört duke'ar men i efterhand kanske de upplevdes som lite mindre höga. Om det beror på sadeln eller ej vågar jag inte svara på.
 
Tänkte säkerhetskolla ventilspelet. Vad ska det va?
 
Det är garanterat inte samma. Jämför ett par bilder så ser du två små kullar på dukesadeln som inte vi har.
Tänkte inte särskilt mkt på det när jag kört duke'ar men i efterhand kanske de upplevdes som lite mindre höga. Om det beror på sadeln eller ej vågar jag inte svara på.


Tack för ditt svar !
Jag får undersöka vidare alt. köpa mej komfortsadeln eller ett par extra sulor :D.

//Robban
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top