Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad har ni som tävlar för tider på åsen o ringen? Vill ha nått att sträva efter![]()
Hej Grabbar
Tack för en rolig helg i Mo i rana. Skönt att det gick bra med dig Stefan och ja hoppas att du repar dig till Linköpning.
Fredde
Tjena,
jag kommer inte att köra linköping, fortfarande sviter efter Mo i Rana
Men kommer o kollar!
Stefan
Tråkigt att höra, men fullt förståeligt...
Krya på dig
Imorgon åker jag till Linköping för lite fulträning, sen bär det vidare till Gelleråsen för ännu mer fulträning
Någon mer som ska fulträna ?
Enligt ögonvittne sågs en 690-förare besiktiga våtgreppet på banan efter Torparn med oplanerat snabbt utsträckt högerstövel och direkt jämföra med motsvarande på gräs. Kanhända det var bäste Hr Gottschalk och i så fall får han återge sin uppfattning om ev skillnad i friktion. Ögonvittnet kunde riktigt känna hur ryggraden förvandlades till ett armeringsjärn när det halkade till. Ögonvittnets egna skyddsutrustning lär nätt och jämnt hinna torka till Årsracet, men hade nästan hur kul som helst. Ständigt mjukt körande Johan Rydén (Husa-RGV) visade mer än en yl-fyra hur en slipsten ska dras!Hur gick fuskträningen?![]()
Jag har nog glömt bansträckningen på "Arctic Circle Raceway". Var har man "möjlighet" highsida i 150 blåss? Vänstern efter startrakan, eller chikanen på "baksidans" raka? Inget brutet, Stefan?
Enligt ögonvittne sågs en 690-förare besiktiga våtgreppet på banan efter Torparn med oplanerat snabbt utsträckt högerstövel och direkt jämföra med motsvarande på gräs. Kanhända det var bäste Hr Gottschalk och i så fall får han återge sin uppfattning om ev skillnad i friktion. Ögonvittnet kunde riktigt känna hur ryggraden förvandlades till ett armeringsjärn när det halkade till. Ögonvittnets egna skyddsutrustning lär nätt och jämnt hinna torka till Årsracet, men hade nästan hur kul som helst. Ständigt mjukt körande Johan Rydén (Husa-RGV) visade mer än en yl-fyra hur en slipsten ska dras!
Martin har gjort en bra start och är strax före Fredde. Han blir ett stort problem tänker jag. Tar jag Martin är det en bonus.
På andra varvet kommer Martin ut i gruset på väg ut ur torparn och en hel hög åker förbi. Jag som är sist i den lilla högen hamnar i en bromsduell med Martin in i nya chikanen men går som tur är segrande ur den. Bra fart i Martins Competition är det !![]()
Jag väljer som vanligt att tolka allt till min egen fördel. Har därför skrivit rent din rejsrapport och tagit med dom bästa bitarna
Bra skrivet
Det ser tajt ut i tabellen ! 3 olika möjliga vinnare efter Gelleråsen.....
Det är ju långt kvar, bara för att tiden gått ut betyder det inte att de inte kommerStartlistan till Gelleråsen:
37 Stefan Karlsson
45 Martin Gottschalk
49 Kalevi Brandhed
86 Joakim Danielsson
100 Fredrik Gyldner
777 Hasse Press
Ingen Hasse eller Rocket ?
Pelle skulle väl köra Ducce ? så han är ju med på ett hörn ändå.
Såg att Clementz inte var anmäld![]()
Det är ju långt kvar, bara för att tiden gått ut betyder det inte att de inte kommer![]()
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |