KTM 690 Supermono cup 2009

Lite bilder på http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=2299092

show_image_stream.php

Vem är bästa 690 på den bilden va? va va va ? :D

Jaha, det var där du körde om mig efter min demon-start !
Jag ledde 690-ligan i 3 kurvor iaf :tummenupp

Jepp, märkte du inte när det hände. Gick för fort kanske :D

To finish 1st You must cross the finish line first!! Jag var först över finska linjen:D

bjäbb, bjäbb, bjäbb :arsele
Fast första varvet var det jag ! :)

Vore ju tufft om vi kunde ligga sådär ett helt rejs och sladda in i kurvorna, köra om varann på konstiga ställen och ställa till en jädra show :yoparty

Last edited:
Jepp, märkte du inte när det hände. Gick för fort kanske :D

bjäbb, bjäbb, bjäbb :arsele
Fast första varvet var det jag ! :)

Vore ju tufft om vi kunde ligga sådär ett helt rejs och sladda in i kurvorna, köra om varann på konstiga ställen och ställa till en jädra show :yoparty

Det får vi göra i Mo i Rana!! Har dock svårt för det där med ställ, det är lättare med en Fireblade:)

Oooops, vad bråttom det blev helt plötsligt...

Glöm inte att anmäla er till Mo i Rana !
Sista anmälningsdag var igår..... Jag håller tummarna att jag får köra fast jag anmälde mig alldeles nyss....

Detsamma gäller 44-års rejset, sista anmälningdag på Tisdag ! Med (snigel)post :va

Någon som är sugen på att köra endurance loppet på Lördag kväll i Mo i Rana ?

Någon som har mejladress till Kalevi eller kanske vet vad han kallar sig här på Sporthoj ? Har lite prylar till honom....

Licensfråga

Hur fungerar det egentligen med licensen? gäller vanlig roadracinglicens du tar på 2 dar för att ställa upp, eller är det en special för supermoto?

Last edited:
Raceracerace....

Tjena grabbar nu är det snart dags, är sjukt laddad.

Vi ses i Mo rana

Fredde

Tack för en fin helg grabbar. Bra väder, god mat och en kall pilsner. Endurancet var gôrsköj :tummenupp
Tur för Fredrik att jag inte körde lika fort på rejset som på endurancet ;)

Har uppdaterat ställningen på readytorace. Som vanligt om ni hittar fel, tala om det för mig :tummenupp

Stefan släppte vi av vid femsnåret i morse. Han var, efter omständigheterna, vid god vigör och tyckte det skulle bli skönt att sova lite. Nu på morronen är rapporten att "det gör ont när man rör sig". Krya på dig kompis !! :krama

Tack för en fin helg grabbar. Bra väder, god mat och en kall pilsner. Endurancet var gôrsköj :tummenupp
Tur för Fredrik att jag inte körde lika fort på rejset som på endurancet ;)

Har uppdaterat ställningen på readytorace. Som vanligt om ni hittar fel, tala om det för mig :tummenupp

Stefan släppte vi av vid femsnåret i morse. Han var, efter omständigheterna, vid god vigör och tyckte det skulle bli skönt att sova lite. Nu på morronen är rapporten att "det gör ont när man rör sig". Krya på dig kompis !! :krama

Har nu granskat vår lilla datalogg som jag lånade.
Toppfart på banan var 172 km/h, det var innan chikanen, innan långvänstern efter chikanen samt på långrakan. Verkar som den inte går fortare:)
Highsidern inträffade vid 149 km/h, så flög nog en bit:)
Ska bli intressant att höra lindmans "ögonvittne"

Smärtan börjar ge sig på ett par ställen och uppkommer på nya. Är ganska lik svenska flaggan just nu:)

Stefan

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...