KTM 690 Stunt

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad tycker ni om KTM:s nya stunthoj?

Den är designad av Pasi Paananen som är nära anknyten till finska Bomber Magazine. Han har tidigare bland annat hjälpt till med några projektbyggen som Bomber Magazine gjort.

Enkelsving, radialbroms bak, tumbroms på styret, fotpinnar på framaxeln, tolvplatta, krashpuckar på ramen, krashbur, osv..

ktm_stunt_800.jpg

"Vill ha" faktorn är stor kan jag ju säga själv...

KTM har ju redan tidigare släppt en stunhoj till salu till allmänheten om än i väldigt liten skala och begränsat till Finland.
Det var nämligen så att man gjorde en kopia på stunthojen som PlanBee kör och som sedan såldes till några hugande spekulanter i Finland.

ktm_stunt_600.jpg

Bara en spontan reaktion... Det ser ut att vara enkelt att byta drev... Men inte till ett pizzadrev. Det ser lixom inte ut att få plats...?

I övrigt... :tummenupp

P.s. jag fattar att om det är en stuntnisse som designat den så finns det naturligtvis en lösning på problemet men det ser knepigt ut... D.s.

Bara en spontan reaktion... Det ser ut att vara enkelt att byta drev... Men inte till ett pizzadrev. Det ser lixom inte ut att få plats...?

Haha, nu när du nämner det. Lite thight ser det ut att vara.
Iofs tror jag utväxlingen kanske redan är anpassad till stuntning och därav är pizzadrev onödiga.
Det borde ju förresten ge helt andra fördelar att ändra om i växellådan. Fortfarande normal toppfart på högre växlar och gångfart på den lägsta.

Annars får dom väl göra en urgröpning i svingen innan den sätts i produktion.

Bifogat

• KTM_Stunt.jpg
    KTM_Stunt.jpg
    29.4 KB · Visningar: 56

I övrigt... :tummenupp

P.s. jag fattar att om det är en stuntnisse som designat den så finns det naturligtvis en lösning på problemet men det ser knepigt ut... D.s.

Jag tror inte behovet att byta till pizzadrev är lika stort som på en sporthoj, en motard gör ju inte 120 km/h på ettan direkt och toppfarten är ca 150, dvs samma som på en sporthoj med pizzadrev.

Vill-ha faktorna är genom taket på den där hojen! :) Den verkar inte vara så registrerad så det blir släp till och från stuntandet?

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard