KTM 690 SMC vs Husqvarna 701 2019 model ?

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Oslo & Varberg
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
Tja!
Hittat tillbaka hit efter 7 år som inaktiv, nu æntligen har jag fått mig garage i Norge så sugen på att skaffa hojj igen då jag saknat min KTM 990 ænda sen jag sålde den før många år sen.

KTM 690 smc eller Husqvarna 701 ser ut som roliga leksaker som inte behøver så tæta service intervaller, før och nackdelar ?
Tanken ær att det blir en ny 2019 modell då dessa verkar ligga i samma prisklass i Norge.
och begagnade hojjar av samma modell verkar inte skilja så mycket i pris.

vilken ær roligast ? blir væl mest lite lek och stads kørning men har æven lust att køra lite længre turer ibland och se Naturen i Norge, finns det t.ex sidovæskor till dessa ?

Eller är Ducati hypermotard nått att ha kanske ? blir isåfall en begagnad då nya kostar skjortan här

Tack på førhand
 
Last edited:
Huskyn alla dagar i veckan. Nu är den iofs mindre svensk än en kebabrulle på påse, men det vet väl inte gemene norrbagge. Ut och representera bara!


Lite utanför ämnet, men stämmer det att haj kallas kämpe-torsk i Norge?
 
precis och banan Gule-Böjj , hårgele Frillesås osv :D allt du hört stämmer ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top