KTM 690 smc varvtalshjälp!

No.89

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2012
Hoj
KTM 690 smc
tja. har precis köpt mig min första supermotard. blev en 690 smc 08 :Rockbanan. har en fråga angående varvtalet vid tomgång. som det är nu så ligger den runt 2100 när den är kall och gör små ryck uppåt 26-2700 i någon sekund då å då. men när jag varmkört den så ligger den stabilt på 18-1900 varv! vad är en normal tomgång på dessa vid kall resp. varm motortemp?
tack på förhand!

tja. har precis köpt mig min första supermotard. blev en 690 smc 08 :Rockbanan. har en fråga angående varvtalet vid tomgång. som det är nu så ligger den runt 2100 när den är kall och gör små ryck uppåt 26-2700 i någon sekund då å då. men när jag varmkört den så ligger den stabilt på 18-1900 varv! vad är en normal tomgång på dessa vid kall resp. varm motortemp?
tack på förhand!

min gjorde samma sak!! fick tips att göra en återställning av insprutet (starta låtstå i en kvart utan att röra gasen) hjälpte dock ej på min så när den vart inne på service bad jag dom kolla upp det dom lade in den nya akramappen, och byte en packning till akrat (min baksmällde ibland när man motorbromsade) efter det blev den kanon!!

Låter precis som min. Körde för några dagar sedan och den baktände vid något tillfälle. Ska ha in den på service snart så fr väl be varkstaden kolla upp det!

Ställ den på tomgång o rör den inte på 15 min så ställer den in sig själv. Är ju lite kallare ute nu. min 690 SMC smällde lite också och jag tror att de går lite väl snålt med akra och öppet luftfilter med den mappningen som fanns då.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman