Ktm 690 smc r 2014

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Startar en ny tråd på 2014 år´s modell av SMC´n.
Den har ju lite nya förändringar ABS, lackerade motorfästen, modifierad ram och ny grafik.
Ramen vad har hänt här??

Va säger ni om detta:confused: Good or Bad :va
 
Jag tycker den nya modellen är lite snyggare än min, men det är ju en smaksak iofs:-) Jag gillar skarpt att dom lagt in lite mer vit på hojen och det var snyggt med det svarta fästet som var silvrigt förut.
Man ska helt klart köpa ett slip-on till denna hojen, för den gör sig inte riktigt rätt annars. Ljudet med slip-on är fantastiskt:-)
 
Skulle varit klart snyggare enligt mig om de vita var helt borta.... Vet att många inte håller me då....
Finns väl isf. köpa antingen svarta eller orange plastdelar då...
 
Skulle varit klart snyggare enligt mig om de vita var helt borta.... Vet att många inte håller me då....
Finns väl isf. köpa antingen svarta eller orange plastdelar då...

Tycker det är snyggt med det vita men hade nog föredragit att skärmen varit mer svart. Inte värt att byta upp sig från sin 2013 iaf även om jag skulle vilja ha ABS på hojen.
 
Skulle varit klart snyggare enligt mig om de vita var heltborta.... Vet att många inte håller me då....
Finns väl isf. köpa antingen svarta eller orange plastdelar då...

Kände precis som du till en början, men nu tycker jag att designen på 2014 är riktigt snygg.

Tror ändå att jag köper ett nytt plastkit när jag får hojen för att slippa förstöra originalplasten vid eventuella klantigheter. Funderar på helsvart!
 
Last edited:
Kände precis som du till en början, men nu tycker jag att designen på 2014 är riktigt snygg.

Tror ändå att jag köper ett nytt plastkit när jag får hojen för att slippa förstöra originalplasten vid eventuella klantigheter. Funderar på helsvart!

Vad är vitsen med att sätta på ett nytt, fulare, plastkitt att köra runt med bara för att inte förstöra originalplasten, som är mycket snyggare? Grejjerna måste ju användas.
 
Vad är vitsen med att sätta på ett nytt, fulare, plastkitt att köra runt med bara för att inte förstöra originalplasten, som är mycket snyggare? Grejjerna måste ju användas.

Jag har fått för mig att jag får mer för hojen när jag säljer den med fräsch originalplast. Fast på andra sidan så lär jag inte få mer än vad ett nytt plastkit kostar. Jag har nog inget vettigt svar på den frågan :va
 
Jag har fått för mig att jag får mer för hojen när jag säljer den med fräsch originalplast. Fast på andra sidan så lär jag inte få mer än vad ett nytt plastkit kostar. Jag har nog inget vettigt svar på den frågan :va

Javisst, kanske några kronor mer. Men är det inte värt mer att vara riktigt nöjd under tiden man äger den själv? :)
 
Jag har fått för mig att jag får mer för hojen när jag säljer den med fräsch originalplast. Fast på andra sidan så lär jag inte få mer än vad ett nytt plastkit kostar. Jag har nog inget vettigt svar på den frågan :va

Jag har ett svar på de, men de gäller nog bara för mig.....
Eftersom jag tycker vit plast är klart fult så spar man org. plasten å kör med svart å orange... Den dagen de är dags att sälja så monterar man org. plasten....
Då får man säkert mer eller får hojen snabbare sålt med org. plasten för 9 av 10 gillar vit plast, än sållkig svart å orange....
 
Såg precis en sak till som skiljer, 2014 har svarta nav. Riktigt snyggt! Är sugen på att lacka mina. Men drar mig lite för att ekra om fälgarna...
 
Såg precis en sak till som skiljer, 2014 har svarta nav. Riktigt snyggt! Är sugen på att lacka mina. Men drar mig lite för att ekra om fälgarna...

Tycker också att det är riktigt snyggt. Dock hade jag aldrig orkar lackera om det vore en annan färg från början.

Ska bli roligt att se hur den ser ut IRL på MC - mässan på lördag.
 
Sweet! Kände också lite på hojen idag. Tycker den gör sig mycket bättre i verkligheten. Men fan va man inte blir klok av att vara på ett sådant ställe, vill ju ha alla hojar helt plötsligt :S
:huvet
 
Jag ska förbi hojcenter efter jobbet och boka en. Det som skiljer från 2012/13 är alltså toppen, dubbla stift, ride by wire, justeringen på gaffeln (hela gaffeln...?), något mer?
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top