KTM 690 smc gashäng, råd att få det fixat?

jepp ser ut som den övre!
nu har jag ju totalt lagt mig in i det här dom sista dagarna, och hittade felet :banana
visade sig,såsom jag ana kunde bero på,förra ägaren hade ställ in det hela fel!
"thad" sensorn (sitter till vänster) hade fel värde 0,54 v vid gas spjäll 5% vilket är fel! det ska vara 0,70-0,74v på båda sensorerna och när man stänger spjället med fingret ska det sjunka till 0,50-0,54 V.
alltså hade han bara ställt den utan att ta upp hela gashuset för att kolla så det var rätt..
mappade även om den till den map som jag fick via tune ecu, för evo kit 2, ska kanske i nåt skede pröva med evo 1 map, efter som jag inte har helsystem, men dock annan kam,även funderat på kn filter men det blir i senare skede:tummenupp

så nu svara den på gasen såsom den ska, motorbromsar såsom jag vill och går enligt mig hur bra som helst, dock slapp jag bara en kort bit då det frusit på med lite snö här, men åtminstone fick jag bort gashänget..

helt enkelt då värdena var fel förstod den inte riktigt hur spjället var enkelt sagt.
den här länken hjälpte mig väldigt mycket, som antagligen dom flesta sett, http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=931664

stort tack till alla som hjälpt mig och måste säga var faktiskt väldigt intressant
 
en liten lägesrapport: trots kyla så åkte jag ut en kort sväng för att få bekräftat den går som den ska, och ja, den går riktigt bra, effekten finns där och fram hjulet ska upp vid gaspådrag i tredje växeln fortfarande, kulhetsfaktorn på hojen är enorm:yoparty
bra för självförtroendet att allting blev fixat och den går bra,såååå nöjd just nu:)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top