KTM 690 Smc 2008

Luftfilter mod v2.0 Nytt filter monterade dit en separat behållar med ett vevhusfilter på. placerade även om lufttemps givaren.:tummenupp

33wukpz.jpg

24xop3o.jpg


Har lite delar över:

1st KN filter som jag hade version 1.0 då med uttag för vevhus slangen i bakkant samt hål gjorda i gummit för monsteringen av lufttemps givaren 350:-

Har 2 st Nya KN filter att sälja 400:- st
1 Par nya mini Blinkers "som jag länka bild på tidigare" tänkte haft dessa fram men de vart för små sitter som en smäck bak 300:-
Även 1 st Ny Svart 690Smc framskärm 300:-
 
Luftfilter mod v2.0 Nytt filter monterade dit en separat behållar med ett vevhusfilter på. placerade även om lufttemps givaren.:tummenupp
.
.
.
:tummenupp
Snyggt med tempgivaren. Jag strajpade fast min nära filtret bara :rodnar

Finns det utrymme bakåt om man skulle vilja göra ett fint avstämt insug? På min SM finns det hur mkt plats som helst, mitt insug blev typ 30cm efter lite kalkylerande. Men jag misstänker att det nog inte ska vara så långt för bäst (högst) effekt trots beräkningarna.

Varför två filter "nedanför tankhållaren" ?
 
Blev 2filter mest för jag inte ville ha vevhus luften in på andra sidan där sls ventilen sitter. Va inne på om jag skulle plocka bort den med..
 
Luftfilter mod v2.0 Nytt filter monterade dit en separat behållar med ett vevhusfilter på. placerade även om lufttemps givaren.:tummenupp

:tummenupp

Kan man alls köra på grusvägar eller i terrängen med dendär modden eller är det endast asfalt som gäller sedan?? Tänkte om den blir känslig för damm eller vattenskvätt när filtret är helt oskyddat...
 
Ramlade över ett par fälgar idag. Såfort jag får hem min 690 igen efter äventyret i skogen så åker de på!

Man behöver inte ha en -12a för att ha orange eloxerade fälgar :)
 

Bifogat

  • 5216301789.jpg
    5216301789.jpg
    56.2 KB · Visningar: 123
:tummenupp

Kan man alls köra på grusvägar eller i terrängen med dendär modden eller är det endast asfalt som gäller sedan?? Tänkte om den blir känslig för damm eller vattenskvätt när filtret är helt oskyddat...

Oja inga som helst problem. O skulle man vilja kan man plocka ur det skölja rent med varm vatten o även "olja in"
 
Hur mkt olja ska en 690 smc dra egentligen? Kollade idag efter lite mer än 200mils körning att de va tomt i tittglaset, och för ca 200mil sedan varen fylld upp till max strecket.
 
Hur mkt olja ska en 690 smc dra egentligen? Kollade idag efter lite mer än 200mils körning att de va tomt i tittglaset, och för ca 200mil sedan varen fylld upp till max strecket.

Var motorn kall och stod den plant och upprätt?
Minsta lutning ser den antingen full eller tom ut på min.
 
min drog en hel del olja i början med nu drar den knappt nå alls dock kolla alltid olje nivån innan du åker ett tips bara :-)
 
Hur mkt olja ska en 690 smc dra egentligen? Kollade idag efter lite mer än 200mils körning att de va tomt i tittglaset, och för ca 200mil sedan varen fylld upp till max strecket.

Jag var i samma sits för några veckor sedan.

Knappt 200 mil efter 100mila så hade jag tömt 1 liter olja ur min dunk... då var oljan mellan strecken på plan mark.
Nu dock efter ca 100 mil till så är oljan strax under nedre strecket.
Det har lugnat ner sig men är fortfarande rätt hög förbrukning.

Jag kollar oljan med kall motor, i mitt förråd där det är plant.
 
Om man vill fylla på;
Ska man köra samma olja som de gör där man lämnade in den på service eller kan man ta annat märke?
Antar att det då är Motorex man ska köpa.
 
Jo ja kollar på plan asfalt nären vart kall. Tycker de är lite för hög förbrukning. Min gamla kawa 750 körde ja 700mil en säsong utan att behöva fylla på.

Jag var i samma sits för några veckor sedan.

Knappt 200 mil efter 100mila så hade jag tömt 1 liter olja ur min dunk... då var oljan mellan strecken på plan mark.
Nu dock efter ca 100 mil till så är oljan strax under nedre strecket.
Det har lugnat ner sig men är fortfarande rätt hög förbrukning.

Jag kollar oljan med kall motor, i mitt förråd där det är plant.
 
Last edited:
Jo ja kollar på plan asfalt nären vart kall. Tycker de är lite för hög förbrukning. Min gamla kawa 750 körde ja 700mil en säsong utan att behöva fylla på.

Jo min F800GS körde jag 1500 mil mellan service, ofta några hundra mil till också... Skvätte inge olja i den alls.

Rimligt att ligga runt 2-2.5 dl /100 mil på en ny'ish (500-1000mil) KTM sägs det, men jag drar mer tyvärr och det betyder egentligen bara en sak och det är lämna bort moppen för vård :(
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top