KTM 690 Smc 2008

jo,men gubbarna på gummiverkstan påstod ju att det var skador där INNAN, å jag blev förbannad å påpekade att hojen är 4mån gammal och att däcket aldrig varit isär förr,men dom gav sig inte å jag drog därifrån...,läckte inte innan heller,förmodligen har dom haft nått brytjärn som skadat gummit....
men beställde iaf den där gummiringen och tänkte bara höra mig för hur den sitter,ser ut som att den sitter rätt tight runt fälgen, tänkte ifall ngn bytt den ngn gång?
kan medela att gummiverkstan iaf inte fick ett öre av mig, å jag ska aldrig dit igen...
 
jo,men gubbarna på gummiverkstan påstod ju att det var skador där INNAN, å jag blev förbannad å påpekade att hojen är 4mån gammal och att däcket aldrig varit isär förr,men dom gav sig inte å jag drog därifrån...,läckte inte innan heller,förmodligen har dom haft nått brytjärn som skadat gummit....
men beställde iaf den där gummiringen och tänkte bara höra mig för hur den sitter,ser ut som att den sitter rätt tight runt fälgen, tänkte ifall ngn bytt den ngn gång?
kan medela att gummiverkstan iaf inte fick ett öre av mig, å jag ska aldrig dit igen...

Helt rätt:tummenupp att dom inte fick dina stålar i alla fall. De e ju fan att inte folk bara kan erkänna sina misstag:confused:
 
Helt rätt:tummenupp att dom inte fick dina stålar i alla fall. De e ju fan att inte folk bara kan erkänna sina misstag:confused:

Fick du snuvat dom på ett bakdäck?
Om så så är det en ok affär trots allt.

Om inte så kan du väl skicka konsumentrådgivare på dom och hänvisa till hojens ålder,kvitto samt att däcket aldrig tidigare varit av trots att dom sätter sig på tvären.
 
Någon som vet hur många liter bensin det finns kvar när lampan tänds eller hur långt man kan köra på ett ungefär?
Hittade inget i manualen om det.
 
Ok, och 2.5 liter borde räcka 5 mil. Jag tippade på att iaf 2 av 12 liter var reserv och att man kan köra ca 4 mil.
 
Last edited:
Ok, 5 mil är inga problem. Jag räknade med god marginal men var osäker då jag lyckats göra av med 5 liter på 6-7 mil fast normalt drar den runt 0,35 upp till 0,5 enligt en ägare.


Förresten: tyckte du inte att den där sidan om att laga displayen platsade på wikin eller är problemet så välkänt att man får en ny av KTM trots att garantin gått ut?
 
Last edited:
Ok, 5 mil är inga problem. Jag räknade med god marginal men var osäker då jag lyckats göra av med 5 liter på 6-7 mil fast normalt drar den runt 0,35 upp till 0,5 enligt en ägare.


Förresten: tyckte du inte att den där sidan om att laga displayen platsade på wikin eller är problemet så välkänt att man får en ny av KTM trots att garantin gått ut?
Skall lägga till den infon senare. Jag fick ny display trots att hojen inte har garanti längre.
 
Ok, 5 mil är inga problem. Jag räknade med god marginal men var osäker då jag lyckats göra av med 5 liter på 6-7 mil fast normalt drar den runt 0,35 upp till 0,5 enligt en ägare.

Förresten: tyckte du inte att den där sidan om att laga displayen platsade på wikin eller är problemet så välkänt att man får en ny av KTM trots att garantin gått ut?

:näsblod gud va lugn körning med sån förbrukning , 690:n är lekfordon så 0.35 -0.5 är nog önsketänkande eller fiskörning :) ligger nog runt iaf 0.7-0.8 vid inspirerad gruskörning med öppet system och mappning
 
Skall lägga till den infon senare. Jag fick ny display trots att hojen inte har garanti längre.

Ok, schysst av KTM :tummenupp

:näsblod gud va lugn körning med sån förbrukning , 690:n är lekfordon så 0.35 -0.5 är nog önsketänkande eller fiskörning :) ligger nog runt iaf 0.7-0.8 vid inspirerad gruskörning med öppet system och mappning

Det var nog baserat på vanlig vägkörning med lite gaspådrag då och då.
 
Jag var på Kinnekulle Ring och körde för någon vecka sedan. Riktigt roligt, skön dag, lagom många förare och inte så petiga ljudmätare, dvs jag såg aldrig de mätte.
Men nu till funderingen. Framdäcket på min SMC slets inte hela vägen upp på däckssidan. Bak var jag nästan uppe vid slitbanans kant men fram var det 10-15 mm kvar till kanten. Alla hojar jag haft tidigare har slitit däcken lika högt upp på slitbanan fram och bak. Är det någon mer som upplevt samma sak på era SMC?
 
Jag var på Kinnekulle Ring och körde för någon vecka sedan. Riktigt roligt, skön dag, lagom många förare och inte så petiga ljudmätare, dvs jag såg aldrig de mätte.
Men nu till funderingen. Framdäcket på min SMC slets inte hela vägen upp på däckssidan. Bak var jag nästan uppe vid slitbanans kant men fram var det 10-15 mm kvar till kanten. Alla hojar jag haft tidigare har slitit däcken lika högt upp på slitbanan fram och bak. Är det någon mer som upplevt samma sak på era SMC?

Inga problem att lägga ner mer trots att bakdäcket är slitet hela vägen ut.
 
Jag var på Kinnekulle Ring och körde för någon vecka sedan. Riktigt roligt, skön dag, lagom många förare och inte så petiga ljudmätare, dvs jag såg aldrig de mätte.
Men nu till funderingen. Framdäcket på min SMC slets inte hela vägen upp på däckssidan. Bak var jag nästan uppe vid slitbanans kant men fram var det 10-15 mm kvar till kanten. Alla hojar jag haft tidigare har slitit däcken lika högt upp på slitbanan fram och bak. Är det någon mer som upplevt samma sak på era SMC?

Har haft samma "problem" med alla mina motarder.... ända ut på bakdäcket , men 1cm kvar på framdäcket.
 
Har haft samma "problem" med alla mina motarder.... ända ut på bakdäcket , men 1cm kvar på framdäcket.

Hoppas ni kommer fram till något här. Varför skiljer det sig?
Jag hade förvisso mindre än en 1cm kvar på framdäcket på min gamla KTM, och helt ut i kanten bak. Man får väl helt enkelt bryta ner lite mer :tummenupp
 
Hoppas ni kommer fram till något här. Varför skiljer det sig?
Jag hade förvisso mindre än en 1cm kvar på framdäcket på min gamla KTM, och helt ut i kanten bak. Man får väl helt enkelt bryta ner lite mer :tummenupp

Det som sätter stopp för nerläggen är ju fotpinnarna. Bara att luta mer! :) Original framdäck är väll ganska äggformat på SMC:n. Typ som att ett för stort däck har tryckts in på en smal fälg, så slitytan går ganska långt ner mot fälgen.
 
Last edited:
Är på jakt efter endurofälgar till min smc, säg till om ni vill sälja eller känner någon som vill!

finns orginal enduro på soe.se om du inte vill krångla med förra jag tipsa om , satt inte orginalskivor på dock så jag skulle prutat isåfall men såg på blocket med så sent som igår:) ska gå den långa vägen och få på ett par 660motardfälgar på 690:n istället nu jag :)
 
Back
Top