KTM 690 Smc 2008

Utan och tuffat lite nu, fått dit sportluftfilter och lock och det blev en rätt stor skillnad på svaret.
Den bara hoppar upp på 3:an vid rätt varv, kör orginal drevat.
Faan vad de går =)
 
Om man har acra mappen i försvinner denna strypning då eller ska man ta bort det ändå?

vissa säger att den försviner andra säger att den inte gör det.

hade jag varit dig så hade jag tagitbort den även fall du har acra mappen :) annars kan du bara ta isär kontakten och testa om du känner skilnad:) fast då kommer inte neutral lampan funka.
 
Någon som har bytt kopplingslameller på sin hoj? Vad gav ni för lamellerna? På Johans mc i Gbg kostar dem 1600 kr. Kanske var lite för förhoppningsskul för att tro att dem inte var så dyra:brinnerup
 
Last edited:
Ta bort den ändå. Jag kör acra-map och det blev skillnad när jag kopplade bort strypningen.

Jo det låter bra. bara hunnit tuffa 20 mil än så länge.
Är sugen på att rycka db killern i acrat också men de rekommendera att den skulle sitta de första 100 milen, om det gör någon skillnad för inkörningen tror jag inte så den åker nog snart =)
 
Lite för lång tråd att bläddra genom för att finna om dessa frågor är ställda tidigare (vilket är högst troligt).

Vilka är serviceintervallerna för 690 SMC? Hur ofta byte av olja/filter och hur ofta ventiljustering/kontroll?

Har cykeln några kända fel på t.ex tidiga modeller?

Vad är stegen för att totalt avstrypning? Vilka växlar wheelar den sedan på enbart med gas?

Några skillnader på årsmodellerna?
 
Provkörde 690 sm igår och har en 990 sm själv. 690 var grym tycker jag, det känns som om hojarna är lika totalt vansinigt roliga fast på olika sätt.

990 har komfort och ett jädra drag, ganska smidig trots allt.
690 är grymt smidig och klart roligare att ladda på riktigt krokiga vägar men kräver att man hittar rätt register hela tiden för att kraften skall finnas.

Jag älskar min 990 men om man får drömma så skulle ju inte en 690 sitta helt fel för stadskörning:tummenupp
 
Last edited:
Någon som är sugen på att bröta i skogen till hösten/vintern?

Jag har ett endurokit från en 690Enduro till salu.
Dra iväg ett PM om det är intressant.
 
Funderar på att köra 690 SMC eller SD nästa säsong på gata.. Någon som kan ge en snabb summering av vad som skiljer de olika årsmodellerna på 690:n?
 
Funderar på att köra 690 SMC eller SD nästa säsong på gata.. Någon som kan ge en snabb summering av vad som skiljer de olika årsmodellerna på 690:n?

SMC har inte förändrats så mycket sen den kom 08... vad jag vet så är 08 och 09 samma hoj. 2010 fick den ny instrumentering, slanglösa däck och vit plast. Små grejjer med andra ord.

SMCn och SDn är dock helt olika maskiner som inte har så värst mycket gemensamt men det vet du väll redan. Har du hunnit provköra någon av dom?
 
SMC har inte förändrats så mycket sen den kom 08... vad jag vet så är 08 och 09 samma hoj. 2010 fick den ny instrumentering, slanglösa däck och vit plast. Små grejjer med andra ord.

SMCn och SDn är dock helt olika maskiner som inte har så värst mycket gemensamt men det vet du väll redan. Har du hunnit provköra någon av dom?

Trodde inte att jag hade slang i mina dæck :gnissla
Men det får jag væl veta nu nær jag byter bakdæck.
 
SMC har inte förändrats så mycket sen den kom 08... vad jag vet så är 08 och 09 samma hoj. 2010 fick den ny instrumentering, slanglösa däck och vit plast. Små grejjer med andra ord.

SMCn och SDn är dock helt olika maskiner som inte har så värst mycket gemensamt men det vet du väll redan. Har du hunnit provköra någon av dom?

Nej, var ute på DinMC häromveckan, men de hade bara 690:n inne och klockan var sen. De skulle ringa mig när bägge hojarna fanns på plats för provkörning, så det är väl bara att vänta och se.
 
Stod i valet och kvalet om jag ska köpa SMC eller Duke 690 tills idag. Åkte upp till Ragnar på DinMC och provade båda.
Blev ganska besviken på Duken. Det blir LÄTT en SMC! :yoparty
 
Stod i valet och kvalet om jag ska köpa SMC eller Duke 690 tills idag. Åkte upp till Ragnar på DinMC och provade båda.
Blev ganska besviken på Duken. Det blir LÄTT en SMC! :yoparty

Köp min SD istället ;), jag tänkte byta (ner mig) och testa att åka 690-cupen istället. ettettnollettnollnollfattigstudentedish
 
Så sköt man hål i sliponet idag,fråga mig inte hur det gick till men ett bra hål blev det i titanburken som sedan vibrera upp mer till en spricka och avgasull som trängde ut från sprickan :confused:

Hur det hela gått till vet jag inte,kört små skumpiga asfaltvägar när jag plötsligt hörde ljudet ändrade sig,efter kontroll var där en bit ca 3 x 2 cm bit av övre undre delen av burken som saknades,precis som det skjutit ut.
Sedan fortsatte det spricka upp runt hålet.
 
Back
Top