KTM 690 Smc 2008

Frågan har säkert varit uppe innan men jag hittar inte trotts sökning...
Är det några uppdateringar på 09 jmfrt 08?
 
OK, vilka är barnsjukdomarna då?

Man är ju mkt coolare om man har en 09:a:D

Ironi off.

Den främsta sjukdomen var att det läckte in vatten i displayen.
Samt att det läckte bensin från bensinlocket vid bakhjulsåka.
Finns dock 09:or som ff har display problemet.

Skillnad 09 mot 10 är ytterligare en ny display, annan färg & tubeless tires.
 
Last edited:
Man är ju mkt coolare om man har en 09:a:D

Ironi off.

Den främsta sjukdomen var att det läckte in vatten i displayen.
Samt att det läckte bensin från bensinlocket vid bakhjulsåka.
Finns dock 09:or som ff har display problemet.

Skillnad 09 mot 10 är ytterligare en ny display, annan färg & tubeless tires.

Var har du hittat den informationen?
Jag lyckas fan inte hitta det nånstans...


Edit: Jofan, långt nere i Tyskland nånstans....
Märkligt att inget står om det på ktm.se.
O se på tusan, det sitter en 5" bak oxå enligt den sidan (det står det på ktm.se oxå).
 
Last edited:
Var har du hittat den informationen?
Jag lyckas fan inte hitta det nånstans...

Om man inget frågar & luskar man inget veta får.....


Edit: [URL="http://www.ktmteamwest.com/website/index.php?option=com_content&view=article&id=315:ktm-690-smc-supermoto&catid=95:super-moto&Itemid=126" skrev:
Jofan, långt nere i Tyskland nånstans....[/URL]
Märkligt att inget står om det på ktm.se.
O se på tusan, det sitter en 5" bak oxå enligt den sidan (det står det på ktm.se oxå).

Sedär ja, någon som skrivit lite mer...
Ska du köpa ny hoj?
 
Om man inget frågar & luskar man inget veta får.....




Sedär ja, någon som skrivit lite mer...
Ska du köpa ny hoj?

Näe så är det ju. Tyckte att det var såpass intressant att man borde snappat upp det nånstans "on-the-fly".

Köpa nytt - nix, jäkligt nöjd med det jag har just nu :)
Och skulle det bli nåt nytt blir det en Duke R.
 
Då var man ägare till en sprillans 690 smc -09 :)

Tänkte jag skulle rensa upp bakdelen lite. Kollat på en tail tidy från R&G (http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/690_SMC/2008/LP0073BK.aspx). Verkar tveksamt om man kan använda originalblinkers till den ser ut att bli väldigt trångt. Nån som har nått bra tips på bra lösning? :)

Ytterligare en smc på väggarna, grattis.
Du får följa med på våra körningar framöver.
Åk till DinMc i Sollentuna & kolla hur jag löste det:tummenupp
Den står där bara för visning, hämtar den nog till helgen.
 
Ytterligare en smc på väggarna, grattis.
Du får följa med på våra körningar framöver.
Åk till DinMc i Sollentuna & kolla hur jag löste det:tummenupp
Den står där bara för visning, hämtar den nog till helgen.

Köpte av Ragnar på dinmc så jag har nog sett och provsuttit din hoj redan ;) Riktigt snygg... men är det inte dags för ett nytt bakdäck? :p

Vad är det för blinkers du köpt? Behöver man byta blinkersrelä om man kör led?
 
Man är ju mkt coolare om man har en 09:a:D

Ironi off.

Den främsta sjukdomen var att det läckte in vatten i displayen.
Samt att det läckte bensin från bensinlocket vid bakhjulsåka.
Finns dock 09:or som ff har display problemet.

Skillnad 09 mot 10 är ytterligare en ny display, annan färg & tubeless tires.

Jag är en av dom som har problem med fukt i displayen. (-09)
Fick ny i höstas, men har samma problem med den här.
Så nu väntar jag på min andra disp :näsblod
 
Nån som nyligen köpt en smc och kan berätta vad ni fick ge? Inte många ute nu=svårt att jämföra...
 
Då va jag en lycklig ägare till en 690 smc! :yoparty Eller snart, hämtar ut en ny -09 på Fredag! Ni som har acra slipon på, hur stor skillnad blir det mot orginal? Saknade lite effekt på låga varv.
 
Inkörning av ny motor - 100 lugna mil eller lite blandad körning men att man använder större delen av registret? Känns som det finns olika skolor :mattias

Grattis Pata :) köpte du på dinmc?
 
FI lampan

Jag upplevde något obehagligt idag..

Var på väg hem efter landsväg och hastighetsmätaren visade väll stadiga 110.
Då börjar hojen smälla som att den misständer, inte 1 gång utan en massa. Jag bromsade ner och såg att FI lampan blinkade, men hann inte uppfatta hur många gånger..

När jag stannade till ganska omgående small det rejält ur avgasröret. Den har tidigare betett sig sig så ett par gånger, när jag varvat ur och sedan släppt ner på gasen.. lite som en misständning eller att den skjuter ut soppa i avgassystemet. Men tidigare gånger har den bara smällt 1 gång vid såna tillfällen och inte alltid.
(Jag kör med Acra slipon och har tappat bort dämpar insatsen.)

Nu stängde jag av helt och gjorde en snabbcheck så allt såg ok ut.
När jag vred igång tändningen och startade efter, max 3 minuters vila gick den som vanligt igen.
Efter några minuters färd, testade jag att varva ur, men fick varken smäll eller felmeddelande.

Lite synd att jag inte hann se hur FI lampan blinkade. Hade liksom blicken på annat i hastigheten som hölls när det hände..

Är det någon som har en idé på vad som kan ha hänt? Det känns ju spontant som att insprutningen och bensinpumpen inte "pratade" samma språk för ett par sekunder.
Något jag kan kolla själv, eller är det KTM verkstad som gäller?
 
Då va jag en lycklig ägare till en 690 smc! :yoparty Eller snart, hämtar ut en ny -09 på Fredag! Ni som har acra slipon på, hur stor skillnad blir det mot orginal? Saknade lite effekt på låga varv.

Grattis:yoparty
 
Inkörning av ny motor - 100 lugna mil eller lite blandad körning men att man använder större delen av registret? Känns som det finns olika skolor :mattias

Alla tycker/vet olika sätt att köra in.

Jag har den erfarenheten efter mina smc's (08 & 09).
08:an körde jag in lungt, dvs max xx rpm, samt växlade ofta.

09:an körde jag in hårt,(Vanlig körning) dock så låg jag inte och pressade på rödmarkeringen.

= Mitt facit: 09:an gick kännbart bättre. 08:an drevade jag till slut ner ett hack fram. Nu med 09:an känns det som jag kunde dreva upp ett hack.
 
Back
Top