KTM 690 Smc 2008

Gött, men ny när jag räknade på vad det skulle kosta så såg jag att det var dyrare att ta direkt ifrån dom istället för via Lelles :-(
 
Tackar för det:tummenupp

Vad gav du för röret?

Strax över 3000 kr , kanske 3500 kr eller nåt inkl frakt när jag betsällde.
Det var dock sommarn 2008 , så vad priset ligger på idag vet jag inte riktigt.
Det funka iallafall klockrent även om man kände sig lite orolig att pynta hela summan på ett utlandskonto i förskott.
Snabb leverans,bra kontakt :tummenupp
De är ett litet företag och måna om sina kunder.
 
Hur dränerar jag tanken, ska byta till alkylatbensin då jag ska köra inomhus imorgon, alternativt, kan jag blanda alkylatbensinen med den lilla skvätt av 95 oktanig bensin som ligger i han nu?
 
Strax över 3000 kr , kanske 3500 kr eller nåt inkl frakt när jag betsällde.
Det var dock sommarn 2008 , så vad priset ligger på idag vet jag inte riktigt.
Det funka iallafall klockrent även om man kände sig lite orolig att pynta hela summan på ett utlandskonto i förskott.
Snabb leverans,bra kontakt :tummenupp
De är ett litet företag och måna om sina kunder.

Beställde du via deras hemsida?
 
Ett tips till er som vill ha case-saver till hojen.
Meckade på en sån här idag ( http://www.rally-raidproducts.co.uk/product_sprocketguard.html ) men köps via ebay enklast.
Verkar kanon fint, allt fanns med för att m ontera, kanon passform och snyggt fräst :tummenupp

DSC00804.jpg


DSC00805.jpg
 
Tja!

Har snart kört hoj i 2 säsonger och kör idag en kawa z1000. Går dock i tankar om att byta in denna mot en ktm 690 smc. MEN jag går och grubbblar lite över hur pass mycket användning man har av en motard jämt emot hur mycket lekbaserat det är. Ni som kör, blir det några längre runder, kan man kör en sträcka på motorväg utan att man "domnar". Eller e de bara bakhjulsåkning i stan som gäller (dock inte menat att det är grymt kul:yoparty)

En annan fråga i denna tråd?!

E det många av er som kör, som bor i närheten av malmö?
Många av de vänner jag kör med idag, kör sportare så tänkte bara höra om det finns gott om motardförare som kör på de skånska vägarna?:banana

Ha det guld // Erik
 
Tja!

Har snart kört hoj i 2 säsonger och kör idag en kawa z1000. Går dock i tankar om att byta in denna mot en ktm 690 smc. MEN jag går och grubbblar lite över hur pass mycket användning man har av en motard jämt emot hur mycket lekbaserat det är. Ni som kör, blir det några längre runder, kan man kör en sträcka på motorväg utan att man "domnar". Eller e de bara bakhjulsåkning i stan som gäller (dock inte menat att det är grymt kul:yoparty)

En annan fråga i denna tråd?!

E det många av er som kör, som bor i närheten av malmö?
Många av de vänner jag kör med idag, kör sportare så tänkte bara höra om det finns gott om motardförare som kör på de skånska vägarna?:banana

Ha det guld // Erik

Jag är granne med dig :)
Bor i en liten håla till stad,bara 20-30 min från dig.

Att ligga o köra 15-25 mil på kurviga vägar med motard är inga problem.
Kring 30 mil är väl det länsta jag suttit på sadeln,med 2 tankstop då och tycker inte det är några större problem.
Brukar bli sura miner ibland när man kommer hem och varit borta x-antal timmar :D Så allt ger hojen ett stort nöje :tummenupp
 
Last edited:
Okej det låter ju bra!:)
Ja vi får se vad som inhandlas till våren eller om man behåller gammla bettan :P. Hon duger och slanga med hon också:tummenupp. Ne nu får man sova jobb imorgon URK!
 
köpte en 690 smc idag :banana hoppas den e lika rolig som min gammla 660 :yoparty en grej jag undra bara finns säkert med på tråden men ger det något bättre gas respons i låga varv om man tar bort strypningen på 1an och 2an som folk snackar om här finns iförsig ett akra helsystem på? har inte lyckats hitta nått svar på de än
 
Hur dränerar jag tanken, ska byta till alkylatbensin då jag ska köra inomhus imorgon, alternativt, kan jag blanda alkylatbensinen med den lilla skvätt av 95 oktanig bensin som ligger i han nu?

vart kör du inomhus någonstans?? p.s vi e ett gäng motard snubbar som brukar åka tillsammans i sthlm e de någon som vill va me brukar vi alltid vara i lunda på tisdagar efter 18 kom förbi den som vill ju fler desto roligare:krama
 
Hej!

Köpte en 990sm förra veckan, hade egentligen tänkt köpa en 690smc men sprang på 990'n av en slump:) har kört ett gäng mil med RAZ's 690smc och har även ägt en duke2 så har ganska bra koll på enstånkorna.

Har aldrig kört twin tidigare så att jag hoppas att det inte var ett felköp.

Är det någon här som bytt från 690 till 950/990? och isf. blev ni nöjda?

Hade gammel R1 innan och det kommer att bli en hel del bankörning i sommar:)

/Fredde som vill ha vår nu
 
Last edited:
Jag bytte från en 690 SMC till en 990 SMR & det tog väl ett tag innan man vant sig vid den lite större 990:in, men efter lite pillande med fjädringen & byte av styre ( satte på samma som på SMC:n) så kan jag säga att jag INTE ångrat mig... :D

Det är en sinnessjukt rolig hoj som faktiskt är lite mer allround än sin lillebror SMC så jag är rätt säker på att du kommer bli nöjd!!

/ Sladdfantomen
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top