KTM 690 Smc 2008

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Har meckat lite med detta och kommit fram till följande...

690 Enduro med 17" fälgar:
Bak:
Bak måste man köpa smc (lr sm, anknäbben) fälgen, att mecka med distanser till både hjul och drev blir alldeles för krångligt, köp bakfälgen, och ta distans, bromsskiva och ryckutgämnaren från Endurofälgen, den är dyr, svindyr men det lönar sig!
..........mm.

Tack för ett väl utformat svar! Får spara ihop lite pengar och köpa ett riktigt kit då. Blir väl ett lagom litet "vinterprojekt".

Mina MT21:eek:r är snart slut så jag tänkte köpa en uppsättning Pirelli scorpion trial. Ser ut som dom skulle klara duktiga nedlägg på asfalt. Blir lite billigare för stunden....:yoparty
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
Vet du om gaffelskydden till SMC passar på Endurogaffeln?
Funderar på att byta till annan modell än utskurna original.

hmm... det får man nog kolla upp, SMCn har ju en annan gaffel så fästet kanske skiljer sig, men ett par "gamla" till vilken KTM som helst passar (typ art. nr. 5900109400030)
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag mailade Powercommander.com igår och frågade när PC V:n kommer till SMC:n, och fick följande svar idag:

Hi ...

There is a bike specific issue with this model that reuires more research, before this unit can be released. So, I do not have a rease date at this time.

Thank you for your inquiry. Let me know if you have any further questions.

Regards,

Chris Kelly
Dynojet Research
2191 Mendenhall Dr. Suite 105
North Las Vegas, NV 89081
1-800-992-4993


Han stavar ju som en kråka, men kontentan är ju att man tydligen får vänta ett tag till:gnissla.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
F-N vad jag är nöjd med min SMC.

Varje gång jag har varit ute och fläskat och busat på diverse kurviga vägar så är jag så jäkla nöjd med den.

Det här är en hoj som jag verkligen kan tänka mig att behålla ett tag (vilket inte hör till vanligheterna när det gäller mig. Hade 5 hojar förra året.).

Ville bara tala om det:) .
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
F-N vad jag är nöjd med min SMC.

Varje gång jag har varit ute och fläskat och busat på diverse kurviga vägar så är jag så jäkla nöjd med den.

Det här är en hoj som jag verkligen kan tänka mig att behålla ett tag (vilket inte hör till vanligheterna när det gäller mig. Hade 5 hojar förra året.).

Ville bara tala om det:) .

Jag kan inte annat än hålla med dig! :tummenupp
Efter att bara ha kört ganska tunga offroadhojar tidigare, så är SMC'n helt galet!!
Ännu lite feg vid wheelande så kroppen faller framåt när framhjulet börjar komma "för högt", men jag håller på att jobba bort det. Men ja.. vansinnigt trevlig hoj! :yoparty
 

QuBaR

Ride-extreme or DIE trying
Gick med
9 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW F 800 GS -2010
kan inte annat än tillägga att jag är super nöjd med min KTm 690 SMC, har tidigare kört Husaberg 650 och ktm 690'n känns mycker mer stabil och sofistikerad än den vilda Husaberg 650'n.

Kan utan problem köra längre sträckor på 690 och har även skjutsat tjejen bakpå i 10mil utan några problem med bortdomnade rumpor etc..

Denna hoj kommer jag definitivt behålla ett par år, har alldrig varit lika nöjd med någon hoj tidigare...

P.S: Jag har även beställt en uppsättning med 21"/18" 690 Enduro fälgar med Maxxix IT bakdäck & ett Michelin s12 framdäck. Denna kombination ska fungera ypperligt att köra lite offroad/enduro med också förhoppningsvis.

Skriver en uppdatering när konvertering är utförd för alla andra som är intresserade av att konvertera sin SMC till Enduro här på sporthoj...
 

majic

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaka
Fått lite problem med min hoj. Märkte att tempen var lite hög så jag stanna och öppna kylaren och den var i prinicp TOM!! :confused:

Så tänkte jag var fan kan all vätska ha tagit vägen. Då såg jag att oljan såg ut som oboy och det fanns för mycket olja i.

Verkar som om nått har gått sönder så kylarvätskan har runnit in i motorn, vad tror ni kan ha hänt? Hojen varkar fungera som vanligt.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    64.4 KB · Visningar: 108
  • 2.jpg
    2.jpg
    58.3 KB · Visningar: 98
  • 3.jpg
    3.jpg
    39.5 KB · Visningar: 122

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
:gnissla

Tænkte prova den på min :näsblod

Finns det en ny?? Får man 100hk på bakhjulet då:)
Skämtosido vad innebär den nya mappen?

Fått lite problem med min hoj. Märkte att tempen var lite hög så jag stanna och öppna kylaren och den var i prinicp TOM!! :confused:

Så tänkte jag var fan kan all vätska ha tagit vägen. Då såg jag att oljan såg ut som oboy och det fanns för mycket olja i.

Verkar som om nått har gått sönder så kylarvätskan har runnit in i motorn, vad tror ni kan ha hänt? Hojen varkar fungera som vanligt.

Nåt är väldigt på tok, som sagt Kör INTE. Bara att baxa till närmsta verkstad.
Du har ju garanti kvar, eller?
 
Last edited:

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Trondheim Norge
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
Finns det en ny?? Får man 100hk på bakhjulet då:)
Skämtosido vad innebär den nya mappen?

Du var var nära där, men det blir 100 hk på framhjulet :tuttar
Vettu fan vad som sker med nya mappen.
Väntar på att få min garantidrej fixad, å ta det på samma gång om det inte är gôrdyrt. Men för dig som har akra så finns ju en ny där oxå.
 

majic

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaka
Rätta mig om jag har fel -- men ett kompressionsprov borde väl avslöja om det är
topplockspackningen som pajat
KÖR INTE -- men det var säkert överskottsinfo

Finns det en ny?? Får man 100hk på bakhjulet då:)
Skämtosido vad innebär den nya mappen?
Nåt är väldigt på tok, som sagt Kör INTE. Bara att baxa till närmsta verkstad.
Du har ju garanti kvar, eller?

Japp lämna in den idag.
Som tur är så bor jag nära plus att de är nerförsbacke så kunde rulla ner den nästan hela vägen.
 

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Jag tror att R1racer sa att det inte finns på svensk sålda hojar
men att det finns någon begränsning på ettan -- lite osäker
men någon som vet lär snart fylla på med korrigeringar

Eller så kan man läsa tråden vill minnas att det stod tidigare
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top