KTM 690 Smc 2008

Jag har satt Xenon på min leksak
nu ser jag väl att bilden suger . .. men kan kanske vara en ledtråd

Men om ni tror mig så kan jag säga att det är en grym skillnad på ljuset
 
Last edited:
Jag har satt Xenon på min leksak
nu ser jag väl att bilden suger . .. men kan kanske vara en ledtråd

Men om ni tror mig så kan jag säga att det är en grym skillnad på ljuset

Vart köpte du din xenon sats?
Kostade ?
Och lätt att montera i utan att förstöra en massa så man kan återställa till orginal om så skulle behövas?

Släng in ett foto taget i mörker vey ja så man får se lite av ljusbilden framåt osv :)
 
Vart köpte du din xenon sats?
Kostade ?
Och lätt att montera i utan att förstöra en massa så man kan återställa till orginal om så skulle behövas?

Släng in ett foto taget i mörker vey ja så man får se lite av ljusbilden framåt osv :)

Vet att www.strands.se säljer färdiga kit till H1, H3, H7 och H4. Dock är det tvåpack (alltså till en bil egentligen)
 
Jag köpte och fick monterat hos www.sodermontage.se
"dosorna" är ju riktigt små . så de får lätt plats
Allt original cablage sitter kvar så det är bara att koppla loss från batteriet
och stoppa i original lampan
voila = original
Skall försöka fixa bilder så att man ser skillnaden mellan orig/xenon
 
Vad fick du betala för hela kalaset??
Grym skillnad:tummenupp
 
Wow! Staten99 det var då verkligen skillnad.

Stulen bild från xenon tråden,vart det din hoj då eller en KTM 690 som ljusbilden kommer ifrån?

Några frågor till,det var på halvljuset?

Även kitat om heljuset?

Vad kostade kalaset?

Och vilken var det du beställde på hemsidan?
 
Last edited:
Raz : 1195 för lyset och nån 500 för montering

R1racer : Skillnaden är nog mer som en dubbellyse hoj typ min sv650
tror att det var halvlyse där . . men man tar ju bixenon
eftersom hel och halvljus är i samma lampa
tog en ny bild på hojen i garaget . . dock börjar väggen mitt i ljusbilden
 
Last edited:
Vad är detta för en kontakt som hänger på höger sida
i höjd med cylindern
Har ni en lös oxå eller skall den sitta fast nånstans :confused:
 
Last edited:
Bara jag som väntar & har beställt, SMC 2009??:fyllisar

Eller väntar ni in SMC-R:en:tuttar
 
Du blir nog först med en 09:a... :tummenupp
R-modellen lär väl inte dyka upp förrän nästa år eller? :va
Hur som helst så ska jag behålla min, den är ju "knappt" inkörd, endast 574 mil... :D :D :D
 
Japp jag funderar oxå över vad SMC-R skulle vara eller bli förnågot?
690 Enduro - R som kom nu 09 , vilka uppdateringar jämfört med vanlig 690 Enduro.
Annan fjädring,annan framlampa,annan instrumentpanel,lite färgförändring och vips kallas den R.
Nån mer som kanske kan spä på om jag glömt något som gör hojen till R istället för vanliga 690 E.
Och vad skulle då 690 SMC-R bli ? vassare motard fjädring,samma lampa som enduro R,instrumenpanel ? Kanske möjlighet att banta ner den nåt enstaka kilo till.
SMC-R skulle jag böra kalla den för om den blev nåt kg lättare samt ökat på med 5-10 hk som är märkbara och vara lite mer tävlingsinriktad hoj kanske.
 
Och vad skulle då 690 SMC-R bli ? vassare motard fjädring,samma lampa som enduro R,instrumenpanel ? Kanske möjlighet att banta ner den nåt enstaka kilo till.
SMC-R skulle jag böra kalla den för om den blev nåt kg lättare samt ökat på med 5-10 hk som är märkbara och vara lite mer tävlingsinriktad hoj kanske.

Det skulle väl vara den perfekta motarden om den kommer i ett sånt utförande.
Jag menar får dom ner vikten 3kg & upp effekten till en 70-75 hkr, då skulle det inte finnas mkt att klaga på... :)
Skall snart lämna bort hojjen & få den "blueprintad" & hoppas väl att det tillsammans med öppnad luftburk & K&N filter skall ge en 5 hkr i alla fall, enl KTM-mekanikern som skall göra det så borde det bli en 5-7 kusar.
Hoppas att han har rätt... :D
 
Det skulle väl vara den perfekta motarden om den kommer i ett sånt utförande.
Jag menar får dom ner vikten 3kg & upp effekten till en 70-75 hkr, då skulle det inte finnas mkt att klaga på... :)

Du kommer inte kunna klaga på nåt då:tummenupp
Bilder har ju nog de flesta sett redan.

SMC-R skulle jag böra kalla den för om den blev nåt kg lättare samt ökat på med 5-10 hk som är märkbara och vara lite mer tävlingsinriktad hoj kanske.

:tummenupp
 
Last edited:
Vi kommer ALDRIG att bli nöjda
Lättare Starkare Snabbare och Snyggare osv

Jag har köpt den perfekta bågen bilen och datorn i trettio år
och inte stämde det när man rullade ut ur affären
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top