KTM 690 Smc 2008

Last edited:
fan vad bull att ni bler av med era hojar.. blir nästan lite orolig.. hoppas min står tryggt nere i den låsta buren i garaget
 
fan vad bull att ni bler av med era hojar.. blir nästan lite orolig.. hoppas min står tryggt nere i den låsta buren i garaget

Det är ju uppenbart att det är en liga som opererar, först i stockholm under helgen och sedan i göteborg natten till måndag.
 
bäst hålla sig borta från skåne.. ska nog minera hojen.. hoppas itne svalan e klåfingrig o strykerr åt... han tar ju hojen med sig då:mad:
 
Då var det nya lock skickat på svetsning.
Närmare bestämt 9 st, får se hur dom blir denna gång :rolleyes:

Till " Krilllan"

Har inga riktiga bilder på röven.
Har bara gjort en "Taikon lösning" så länge
ska dit diodblinkers senare.
Nu sitter dom väldigt långt ner för att inte brännas sönder.
Ser förjävligt ut men får duga så länge.

Har bara gjort en platta med 4 st hål i.
De 4 strecken är där ja böjde plattan lite.
 

Bifogat

  • blink.JPG
    blink.JPG
    92 KB · Visningar: 266
  • hållare.JPG
    hållare.JPG
    15.8 KB · Visningar: 177
Till " Krilllan"

Har inga riktiga bilder på röven.
Har bara gjort en "Taikon lösning" så länge
ska dit diodblinkers senare.
Nu sitter dom väldigt långt ner för att inte brännas sönder.
Ser förjävligt ut men får duga så länge.

Har bara gjort en platta med 4 st hål i.
De 4 strecken är där ja böjde plattan lite.

Tack ska du ha:tummenupp För mig får det nog bli samma lösning med blinkersena då jag är för fantasilös för att hitta nån annan lösning:D :gnissla
 
Tack ska du ha:tummenupp För mig får det nog bli samma lösning med blinkersena då jag är för fantasilös för att hitta nån annan lösning:D :gnissla


De var så lite så.
Får se i vinter om ja orkar göra en helt ny bakdel.
nu är det för dåligt med tid, samt att man vill ha den körduglig hela tiden.

Ni som har 690 enduro, vad är det för artiknr på hasplåten?

Tackar på förhand KarlzZ
 
Dålig fart i tråden nu, fortfarande nån månad kvar på säsongen juu..
Hur tycker ni hojen står sig imot andra liknande hojar, har själv inte kört med så många andra då jag inte känner så många som kör hoj här i trakterna. Mest blivit mot andra cyklar och bilar man mött i trafiken, "piska" en ferrari 360 modena i Oslo för några dagar sedan (svinnöjd) men det roliga slutade ganska fort när vi hamnade på E18 :va

Ingen Stulen 690 som blivit åter funnen?

Någon som har planer på att använda hojen i vinter?

Kom igen nu lite liv i tråden:tuttar
 
Dålig fart i tråden nu, fortfarande nån månad kvar på säsongen juu..
Hur tycker ni hojen står sig imot andra liknande hojar, har själv inte kört med så många andra då jag inte känner så många som kör hoj här i trakterna. Mest blivit mot andra cyklar och bilar man mött i trafiken, "piska" en ferrari 360 modena i Oslo för några dagar sedan (svinnöjd) men det roliga slutade ganska fort när vi hamnade på E18 :va

Ingen Stulen 690 som blivit åter funnen?

Någon som har planer på att använda hojen i vinter?

Kom igen nu lite liv i tråden:tuttar

kör ju jämt vinter som sommar bara det inte regnar å 1+
 
Hur starka drinkar bjuder ni era käraste på??? :tuttar
95 eller 98 Oktan???

Nån som vet om de går o få tag på lösa kontaker till blinkersen? :confused:
ska montera diodblinkers men vill inte klippa i orgnal systemet.
 
Hur starka drinkar bjuder ni era käraste på??? :tuttar
95 eller 98 Oktan???

Nån som vet om de går o få tag på lösa kontaker till blinkersen? :confused:
ska montera diodblinkers men vill inte klippa i orgnal systemet.

Jag klippte orginalblinkers och använde den kontakten.
 
Jag klippte orginalblinkers och använde den kontakten.

ja tog en sån fin röd skarvgrej, som man trädde över den gamla sladden, så fixa ja en ny sladd med en liten egen vanlig hona grej kontakt på.. så bara tryckte ja ihop den så ja har kvar orginalsladdarna, plus ja fick så ja kunde koppla in diod.. bra när man ska sälja den eller besiktiga å ha kvar de gamla utan sockerbitar å skit...:tuttar
 
Hur starka drinkar bjuder ni era käraste på??? :tuttar
95 eller 98 Oktan???
QUOTE]

Oftast eller nästan alltid 95 ,billigast så och går bra på det.
Provat 98 men vet i fasen om jag märker nån skillnad,iförsig har det nog blandats ut med det 95 jag haft kvar i tanken.

Sen har du ju w-power på Shell som ska vara 99 oktan.

Eller om nån vågar experimentera med E85 + bensin osv.


Någon annan som provat olika soppa,märkt nån skillnad?
 
Last edited:
Hur starka drinkar bjuder ni era käraste på??? :tuttar
95 eller 98 Oktan???
QUOTE]

Oftast eller nästan alltid 95 ,billigast så och går bra på det.
Provat 98 men vet i fasen om jag märker nån skillnad,iförsig har det nog blandats ut med det 95 jag haft kvar i tanken.

Sen har du ju w-power på Shell som ska vara 99 oktan.

Eller om nån vågar experimentera med E85 + bensin osv.


Någon annan som provat olika soppa,märkt nån skillnad?

Om inte tändningen är anpassad för det högre oktantalet, så ger det inte mer effekt, snarare mindre. med anpassad tändning så blir hojen rappare och några hk starkare

Etanol har 104 oktan, tror jag,. För att få mer effekt krävs justerad tänding, inte bara mer soppa
 
Last edited:
etanolkonvertering då? man kan ju med bilar...
borde de inte gå med hojen eller sliter de mer på motorn
o hur enkelt/svårt e de o göra om den för etanol drift?
 
Var ute och gasade idag. Tycker det är mycket baktändning från gaspådrag tills man släpper gasen(smäller som fan)är det fler som har det problemet??. Kör med Akra helsystem som e mappad.
 
Dålig fart i tråden nu, fortfarande nån månad kvar på säsongen juu..

Ingen Stulen 690 som blivit åter funnen?

Kom igen nu lite liv i tråden:tuttar

Nopp ingen hoj har återkommit, tror inte den gör det heller, verkar ju som sagt att det var något beställningsjobb, flera försvann ju nästan samtidigt.
Så jäkla surt, vill ju köra.
10.000kr i självrisk är ju heller ingen höjdare:gnissla
Ingen idé att köpa ut en ny hoj i höst, väntar till våren (mars).
Plockar ut en 09:a istället, någon som hört nått om 09:orna????

Hur starka drinkar bjuder ni era käraste på??? :tuttar
95 eller 98 Oktan???

Körde alltid på V-Power!!!
Funkade toppen!

Var ute och gasade idag. Tycker det är mycket baktändning från gaspådrag tills man släpper gasen(smäller som fan)är det fler som har det problemet??. Kör med Akra helsystem som e mappad.

:D Jupp smällde som tusan, nästan lite för mkt ibland.
Tror nästan att man har ihjäl bakomliggande ibland:D
 
Last edited:
Back
Top