KTM 690 Smc 2008

Men däremot varvar den upp ett tag efteråt för att sedan komma ner till normal igen. Lite irriterande.

Jadu, tomgången brukar väl vara högre om hojen är kall fr att sedna sjunka igen.

Dock så hände nått märkligt härom dagen... va inne i stan och hade haft hojen parkerad i ungefär en timma, skulle köra iväg, kom ca 10 meter innan hojen dog, tog sedan kanske en halv minut innan den startade igen... var precis som att den behövde choke:va Nån som vart med om något liknande?
 
Krillan: fick ett liknade fel igår på min när jag skulle starta den efter en körning..Fick lugna me ett tag innan den ville va me på spelet igen :)
 
Har oxå märkt att hojen gärna dör ibland precis efter start, när den fått stå en stund. Händer oftare med öppen luftburk tycker jag. Samma sak på Raz hoj, ej öppnad burk (tror jag). Bara att låta den stå en stund på tomgång direkt efter start, så dör den inte...

Verkar som den blir cp om man varvar lite direkt efter start eller då kör iväg direkt...
 
Bara att låta den stå en stund på tomgång direkt efter start, så dör den inte...

Verkar som den blir cp om man varvar lite direkt efter start eller då kör iväg direkt...

Jo, kan ju vara så att hojen e lite kall. Då detta hände mig så hade jag tidigare kört en tur på max 1 mil... sedan att den fick stå en stund var nog en bidragande orsak, så det ska nog inte vara några större problem, har ju iaf inte hänt igen sedan dess.
 
Fick tebax mitt lock från svets idag.
Började o gno lite, satan va tråkigt.
Får se när ja orkar fortsätta.

Tyvärr så gick de inge bra för han som skulle svetsa dom andra hållarna.
Men de får ja fixa på måndag.
Men de finns fler som svetsar.

QUOTE]

Nå vad blir priset på version 1 ,bara plåten och version 3 som på bilderna?
 
Tack för svaren, skönt att bromsljudet är normalt !
Jag tror inte jag byter till orginal mapp (ja det var det jag menade :)) kanske köper fmf slipon istället pga det billigare priset. Skulle gärna öppna luftburken också men vet inte om jag vågar :P
Skulle ju också vara intressant att ta bort katalysatorn från orginalburken, så som nån gjort på sin duke i supermotojunkie. Nån som vet nåt om samma operation på smc ?
Visst kan man ju lägga motstånd för att få blink relen att blinka normal hastighet men det betyder ju att de måste tåla en effekt av över 10w vilket betyder att det producerar märkbart med värme, å vill man ha nåt jävla varmt gömt bland med elkablarna ?
Så om nån vet var rele'et sitter kan ni gärna dela med er informationen, eller nån annan bra lösning som inte producerar värme.
 
Har gjort servicen fått på Acra helsystem och öppnat burken. Kan bara säga, grymt nöjd:hihi . Gott ljud och bra med kraft i hela registret, tror kanske öppning av burken gjorde det mesta. Så nu blir det fan hårdkörning i helgen:Rockbanan
 
Provade o byta till 15 drev då många verkade nöjda med det.

Själv tror ja att orginal åker på igen.
kände ingen större skillnad.
kändes bara som man tappat sjätte växeln.

väntar fortfarande på locken från svets.
Kanske får dom imorgon.
Vad tycker ni verkar rimligt pris för filterhållare samt tvättlock.

Skickar med en liten bild på dagens lek :D
 

Bifogat

  • stoppie_.JPG
    stoppie_.JPG
    109.2 KB · Visningar: 196
Själv tror ja att orginal åker på igen.
kände ingen större skillnad.
kändes bara som man tappat sjätte växeln.

Tråkigt att läsa, ska montera på 15-drev imon, verkar som att det är bortkasstade pengar då:huvet :(
Cool bild iaf:tummenupp

Ni andra som har bytt till 15-drev, hur upplever nu hojen jämfört med orginaldrevning?
 
Tråkigt att läsa, ska montera på 15-drev imon, verkar som att det är bortkasstade pengar då:huvet :(
Cool bild iaf:tummenupp

Ni andra som har bytt till 15-drev, hur upplever nu hojen jämfört med orginaldrevning?

Jo han har ganska så rätt, lite mer i botten me 15 de e allt.
Fast så mkt pengar var de väl inte ett drev kosta? Nu fick jag ju iof mitt i köp av hoj o monterat.
 
Är det stor skillnad på 690 smc och 625/660 (05-06)?
Tänkte mest på klippet i motorn, vibrationer etc.

Har precis sålt av SP2:an och tänkte handla.. nån som vill sälja????
 
Provade o byta till 15 drev då många verkade nöjda med det.

Själv tror ja att orginal åker på igen.
kände ingen större skillnad.
kändes bara som man tappat sjätte växeln.

väntar fortfarande på locken från svets.
Kanske får dom imorgon.
Vad tycker ni verkar rimligt pris för filterhållare samt tvättlock.

Skickar med en liten bild på dagens lek :D

Det är du som skall bestäma priset tycker jag, du som tar dej tid o göra dem. Så länge ja får köpa ett så snabbt som möjligt :D

Jävla lyx o ha torrt på maken, här nere i södern har de regnat från ja steg upp tills nu för f-n :mad:
 
Det är du som skall bestäma priset tycker jag, du som tar dej tid o göra dem. Så länge ja får köpa ett så snabbt som möjligt :D

Jävla lyx o ha torrt på maken, här nere i södern har de regnat från ja steg upp tills nu för f-n :mad:

288 kr kostar ett orginal luftfilterlock iallafall.
Går att karva till så det blir liknande och ändå skyddande mot regn.
 
288 kr kostar ett orginal luftfilterlock iallafall.
Går att karva till så det blir liknande och ändå skyddande mot regn.

Ingen som tvingar dej o köpa ett från honom?

Tycker KarlzZ lock ser bättre ut än hemma karvade plastlock.
Och sen kostar materialet plus tiden KarlzZ lagt ner. "han massproducerar inte, inte än iaf"
Därför ja tyckte han ska få bestäma va locken han tillverkar ska säljas för.
 
Ingen som tvingar dej o köpa ett från honom?

Tycker KarlzZ lock ser bättre ut än hemma karvade plastlock.
Och sen kostar materialet plus tiden KarlzZ lagt ner. "han massproducerar inte, inte än iaf"
Därför ja tyckte han ska få bestäma va locken han tillverkar ska säljas för.

Höredu!:) Har jag sagt något om att inte köpa eller,från honom?

Jag informera bara att det finns orginal lock att köpa för 288 kr.

Och ja jag tycker hans lock är bra mycket snyggare och proffsigt gjorda än något hemma karvat.

Och priset ja det bestämmer han själv.
 
Provade o byta till 15 drev då många verkade nöjda med det.

Själv tror ja att orginal åker på igen.
kände ingen större skillnad.
kändes bara som man tappat sjätte växeln.

väntar fortfarande på locken från svets.
Kanske får dom imorgon.
Vad tycker ni verkar rimligt pris för filterhållare samt tvättlock.

Skickar med en liten bild på dagens lek :D


Är inne på samma bana som dig med drevet där...Tycker hojen går ganska bra som den är och skillnaden till att byta drevet förstör lite den sista växeln. Har svårt att se egentligen varför man ska dreva ner den. Jag hade ju sm 610 innan och där kan ja förstå varför man drevar om den. Men denna hoj leker ju upp på de mesta man visar att den ska göra.
 
Tjoho!

Nu är det så att jag är på G och byta min R6 mot en 690 och behöver eran hjälp. Har kört en 625 innan och gillade den skarpt. Har hittat en riktigt fin 690 på blocket men det är en SM-R och jag tycker SMC ser lite mer intressant ut. Jag vill ha en smidig hoj, helst en 525 men orkar inte med 15timmars service. Vad skiljer SMC och SM-R? Är SM-R bra bushoj? Vad tycker ni jag bör ta imellan om jag byter rakt av? Min hoj har yoshi helsystem, PCIIIa, trimfilter och mappad på verkstad, även krashpucklar och liten skylt med blinkers. Den har gjort 400mil.

http://www.blocket.se/vi/17452338.htm?ca=14_s

Mvh
Issue
 
Höredu!:) Har jag sagt något om att inte köpa eller,från honom?

Jag informera bara att det finns orginal lock att köpa för 288 kr.

Och ja jag tycker hans lock är bra mycket snyggare och proffsigt gjorda än något hemma karvat.

Och priset ja det bestämmer han själv.

Okej då, du är förlåten :tuttar
 
Tjoho!

Nu är det så att jag är på G och byta min R6 mot en 690 och behöver eran hjälp. Har kört en 625 innan och gillade den skarpt. Har hittat en riktigt fin 690 på blocket men det är en SM-R och jag tycker SMC ser lite mer intressant ut. Jag vill ha en smidig hoj, helst en 525 men orkar inte med 15timmars service. Vad skiljer SMC och SM-R? Är SM-R bra bushoj? Vad tycker ni jag bör ta imellan om jag byter rakt av? Min hoj har yoshi helsystem, PCIIIa, trimfilter och mappad på verkstad, även krashpucklar och liten skylt med blinkers. Den har gjort 400mil.

http://www.blocket.se/vi/17452338.htm?ca=14_s

Mvh
Issue

SM-R har garanterat sämre andrahandsvärde (pga utseendet om du frågar mig), den väger mer och känns klumpigare. Mycket säkert på grund av viktfördelningen (SMCs tankplacering mm). Skulle satsa på en SMC alla gånger. Priset emellan har jag inte en susning om tyvärr.
 
Back
Top