KTM 690 Smc 2008

Sådär nu har man handlat sig en 690 smc här med! Ska åka och hämta den på torsdag. Nu går man hemma som ett barn på jul!
Tänk att det kan skilja nästan 100hk på denna och tidigare hoj och ändå kändes den hur ball som hellst under provkörning.
 
Sådär nu har man handlat sig en 690 smc här med! Ska åka och hämta den på torsdag. Nu går man hemma som ett barn på jul!
Tänk att det kan skilja nästan 100hk på denna och tidigare hoj och ändå kändes den hur ball som hellst under provkörning.

Gött:yoparty
Välkommen i klubben:D
 
Ja, det ska bli kul! Nä inte på direkten, killen som ska porta jobbar utomlands just nu, han kommer tillbaka i sep tror jag... Så ngr turer ska man hinna med om det här jävla regnet kan fara åt helvete ngn gång...
 
jag betalar 3691 kr i helförsäkring om året..

men vad har vi för däck dimensioner bac? har hojen nere i garaget
o måste ringa fatt i ett
 
Billigt, betalar över 6000 på Bilsport... Kolla däcken i manualen, alt ladda ner på ktm.se

Jämförde hur min hoj går idag igen mot Raz:s hoj nu när jag oxå har drevat ner. Hans är märkbart starkare i botten och svarar rappare på gasen.
Hans hoj drar även mer bensin vilket skulle kunna förklara bottenvridet.

Jag kan köra över 18 mil innan soppa-lampan tänds, hyffsat hård körning.
Hur mkt drar era hojar?
 
smc 690

hejsan har inte hunnit läsa igenom hela tråden så vet inte ifall någon annan redan har frågat om detta men gåre o strypa ned en ktm 690 smc och regbesikta den så man kan köra den på A-begränsad ?
och i sånna fall så borde vell försäkring och skatt bli billigare?
jag får inte kortet förrän nästa år men om man ska ha råd så måste man vell börja spara nu :gnissla
 
Billigt, betalar över 6000 på Bilsport... Kolla däcken i manualen, alt ladda ner på ktm.se

Jämförde hur min hoj går idag igen mot Raz:s hoj nu när jag oxå har drevat ner. Hans är märkbart starkare i botten och svarar rappare på gasen.
Hans hoj drar även mer bensin vilket skulle kunna förklara bottenvridet.

Jag kan köra över 18 mil innan soppa-lampan tänds, hyffsat hård körning.
Hur mkt drar era hojar?

Samma med polarns, han kan köra 18-20 mil, jag 13...

Märkligt är det. Iofs kör jag kanske hårdare, hatar att ligga på jämngas men ändå.
 
Oj de var långt, ja kommer nog inte mer än mellan 11-13mil innan lampan lyser.

samma här.. 13 mil brukar de bli...

å till käre chimelex eller hur fan du stavar.. du kan ju bara läsa på ditt gamla däck ju.. ja köpte michelin pilot road 2.. de ska va bra däck... 160-60 17tums eller???
 
hejsan har inte hunnit läsa igenom hela tråden så vet inte ifall någon annan redan har frågat om detta men gåre o strypa ned en ktm 690 smc och regbesikta den så man kan köra den på A-begränsad ?
och i sånna fall så borde vell försäkring och skatt bli billigare?
jag får inte kortet förrän nästa år men om man ska ha råd så måste man vell börja spara nu :gnissla

Min är reggad på som mellanklass. Nej, försäkringen blir inte billigare då dem flesta försäkrningsbolag utgår från den ursprungliga effekten!
 
Faan vad skumt! Runt 13 låter som Raz hoj... Verkar ju som om min får för lite soppa. Borde visa sig på bänkningen!

Har ju helsystem nu, precis efter headern, alltså början på andra röret, är mitt avgassystem knallblått, ser era likadana ut?
 
Vid kärringkörning så kommer jag kring 15 mil men vid normal körning kring 11-13 mil... underbar maskin säger jag bara förutom skuren bakbromspump och standardfelet med vita fält i hastighetsmätaren :tummenupp
 
mm 11-13 mil låter rimligt men jag tankar aldrig fullt de blir mindre kladdigt på bakskärmen då dessutom tror jag de ruinner ut rätt mycke soppa då.

ja alltså hojen stod ju nere i garaget o jag sätt här uppe. orkade inte gå ner ju.

har börjat få vita fält i min mätare nu med o hela mitt system går över mot en lila nyans.. tror de e titanet som får sån färg när de anlöper precis som järn o stål. röstfritt har ju mycke sämre värmeledningsförmåga de e därför de inte missfärgas på samma sätt o även därför de slår sig som in i helvete när man svetsar i skitet
 
Exakt att rören skiftar färg är i sig inget konstigt, själva headern är lila-flammig, men just efter headern så är mitt system tvärblått, en homogen färg, ser nästan målat ut... Ska ladda upp en bild så får ni se.
 
Jobbigt/Lätt att ställa ventilerna på 690in jämnfört med gamla Lc4an?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top