KTM 690 Smc 2008

Ett annat problem som uppstått är att de trycker ut bensin när man kör på slangen.
kan va luft ventilen i tanklocket, sitter ju lixom längstbak längst ner när man kör på slangen i motsats till en vanlig tank... ta en slang och kläm på den på luftningsnippeln på tanklocket dra slangen in under sadeln fram mot luftburken så tror jag du slipper problemet:tummenupp
 
Börjar med Dämpen bara, verkar inte vara värt att byta hela systemet.

Det sa de på Jonte Engdahls oxå,med tanke på priset då rörstumpen kostar mer än själva sliponet och han mena på att det gjorde mest effekt att byta bara burken och att resten av röret bara var marginellt :va

Frågan är om helsystemet är grövre,annorlunda i böjarna än orginal.
Det är lättare iallafall.

Bästa vore bänkningar med orginal och sedan med slipon och även helsystem för att få det bekräftat vad själva röret ger för resultat.

Kurvan som var inlagd på tråden här för en 690 SMR såg dock inte tokigt ut för ett helsystem.
Men så är det väl 2 rör och 2 blås om inte systemet är 2-1. Vet ej heller hur stor betydelse det har?
 
Last edited:
kan va luft ventilen i tanklocket, sitter ju lixom längstbak längst ner när man kör på slangen i motsats till en vanlig tank... ta en slang och kläm på den på luftningsnippeln på tanklocket dra slangen in under sadeln fram mot luftburken så tror jag du slipper problemet:tummenupp

Ja de hade varit lättlöst då men de är gummipackningen som inte gör som den ska, dvs hålla tätt....
Jag har dock inte lika stort läckage som polarn fick på sin, de bokstavligen forsade ut soppa, vilket plasten inte gillar så värst:mad:
Men han har löst problemet nu, satte dit lite tjockare gummi som då tätar bättre:)

Får se hur de blir me min, får ja samma "flöde" får ja trycka dit fetare gummi ja också:tummenupp
 
fråga till er som köpt svart plast..

fick min plast igår, sen när ja packa upp den idag så var i stort sett alla kåporna repade, inga stora men små små grå repor typ, och de var många enligt mig.. sen plastpåsarna somm kåporna kom i var de små hål i, precis som om de har blivit skickade med en massa andra reservdelar som gnuggat sig mot dem å repat...

Lämnade tillbaka dem idag, men då kändes de lite som ja blev idiotförklarad, han sa att de inte fanns något man kunde göra åt de.. att plasten lätt blev repig... men när man ser på påsarna att de e' under transporten de har hänt så vill man inte ha de.. nya kåor ska vara nya och repfria enligt mig.. sen om de lätt blir repigt när man använder dem e' en annan sak, då har man själv åstadkommit de ju...

Vad tycker ni?? är jag bara för gnällig eller har ja rätt?? försökte ha överseende så ja behöll en kylarkåpa som ja ansåg vara ok, bara en repa i den typ...

Tacksam för svar å åsikter...
 
fråga till er som köpt svart plast..

fick min plast igår, sen när ja packa upp den idag så var i stort sett alla kåporna repade, inga stora men små små grå repor typ, och de var många enligt mig.. sen plastpåsarna somm kåporna kom i var de små hål i, precis som om de har blivit skickade med en massa andra reservdelar som gnuggat sig mot dem å repat...

Lämnade tillbaka dem idag, men då kändes de lite som ja blev idiotförklarad, han sa att de inte fanns något man kunde göra åt de.. att plasten lätt blev repig... men när man ser på påsarna att de e' under transporten de har hänt så vill man inte ha de.. nya kåor ska vara nya och repfria enligt mig.. sen om de lätt blir repigt när man använder dem e' en annan sak, då har man själv åstadkommit de ju...

Vad tycker ni?? är jag bara för gnällig eller har ja rätt?? försökte ha överseende så ja behöll en kylarkåpa som ja ansåg vara ok, bara en repa i den typ...

Tacksam för svar å åsikter...

Fetplasten blir ju repig 1 sekund efter att den kommit på cykeln.

Nytt ska dock vara nytt, är man petig så finns det ju ingen anledning att acceptera det, då kommer man bara störa sig på det.
 
Fetplasten blir ju repig 1 sekund efter att den kommit på cykeln.

Nytt ska dock vara nytt, är man petig så finns det ju ingen anledning att acceptera det, då kommer man bara störa sig på det.

De e' väl så ja känner med, vet att den blir repig lätt, men då har jag gjort de ju, inte kul att sätta på kåpor som e' repiga från lätt repade till svårt repade på hojen när de e' nya.. som uppkommit under transporten... hade de varit begagnade kunde man haft överseende ju..
 
De e' väl så ja känner med, vet att den blir repig lätt, men då har jag gjort de ju, inte kul att sätta på kåpor som e' repiga från lätt repade till svårt repade på hojen när de e' nya.. som uppkommit under transporten... hade de varit begagnade kunde man haft överseende ju..

Jag skulle gjort som du gjorde. Garanterat.
 
Jupp ska fixa det:tummenupp

Funky allt bra med era hojar?
Dina plåtar "funky" väldigt bra:D
 
Har fått på Acra och mappning nu. Kan inte säga att jag märker nån skillnad i draget. Men nu låter det i alla fall som den ska. Och fyra kilo lättare är den. Vilket är tur, eftersom jag blivit fyra kilo tyngre...
 
Har fått på Acra och mappning nu. Kan inte säga att jag märker nån skillnad i draget. Men nu låter det i alla fall som den ska. Och fyra kilo lättare är den. Vilket är tur, eftersom jag blivit fyra kilo tyngre...

SMC med Akra helsystem å tillhörande mappning bänkad i torsdags, hade 60.5hk och 62nm. Bör väl inte dröja allt för länge innan de kommer ngn lite mer racebetonad mappning?
 
Har fått på Acra och mappning nu. Kan inte säga att jag märker nån skillnad i draget. Men nu låter det i alla fall som den ska. Och fyra kilo lättare är den. Vilket är tur, eftersom jag blivit fyra kilo tyngre...

Låter fattigt om det inte gav något mer än ljud för ca 5000 kr som en burk kostar :gnissla

Sitter inte katen i org burken? Bara den bara den borde göra på sig lite att få bort :va

SMC med Akra helsystem å tillhörande mappning bänkad i torsdags, hade 60.5hk och 62nm. Bör väl inte dröja allt för länge innan de kommer ngn lite mer racebetonad mappning?

Nå märker du att hojen blev något roligare,bättre drag i ?
Vad hade du i orginal hk ? Eller nån aning om hur många hk du fått ut extra på ett helsystem? :pannkyss
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top