KTM 690 Smc 2008

Ett tips är att inte gå ut att festa dagen innan man ska hämta hojen. För då kan det sluta med att man glömmer att ta ut kortet från bankomaten så den behåller det. Och då blir det ingen hoj!

:huvet
 
Last edited:
Tja, jag tänkte kolla vad ni har för tomgång på era 690, på min är den ca 1600rpm. jag tycker det är lite högt... Det har snackats tidigare i tråden om inkörning, så jag passar på att fråga vilket mapläge som ni använder under inkörning?
 
Tja, jag tänkte kolla vad ni har för tomgång på era 690, på min är den ca 1600rpm. jag tycker det är lite högt... Det har snackats tidigare i tråden om inkörning, så jag passar på att fråga vilket mapläge som ni använder under inkörning?

vet e än hämtar min om en timme men blandat borde va bäst inte bara fis köra:D
 
kan bara säga WOOOOOOW å JIIHAAAAA så känns det efter 10 mil går som FAN för att vara helt orginal
jag kör in min på sport å där kommer den stanna hehe åter kommer imorgon med mer info + bilder

p.s du har hög tom gång niq

:yoparty :D :yoparty
 
kan bara säga WOOOOOOW å JIIHAAAAA så känns det efter 10 mil går som FAN för att vara helt orginal
jag kör in min på sport å där kommer den stanna hehe åter kommer imorgon med mer info + bilder

p.s du har hög tom gång niq

:yoparty :D :yoparty

Grattis till hojen:yoparty

Kul att läsa dina spontana comments.
Upp med lite bilder...
 
kan bara säga WOOOOOOW å JIIHAAAAA så känns det efter 10 mil går som FAN för att vara helt orginal
jag kör in min på sport å där kommer den stanna hehe åter kommer imorgon med mer info + bilder

p.s du har hög tom gång niq

:yoparty :D :yoparty

NJae så jävla rolig var den inte.... gick ju inte få upp den på 3:an :D (skojar bara)
hehe..

Grattis till hojen och tack provkörningen
 
ja har beställt,,.. kommer nästa onsdag... hoppas bara man kommer gilla den....mycke pengar annars ju
 
Grattis Ig76.....
Du kommer gilla den.... Nu efter drygt 90mil gillar jag den bara mer å mer, snart dax för service å helsystem:)
Har även fått till bakdelen till en något mer tillfredställande syn:tummenupp
 

Bifogat

  • Bakombygge.jpg
    Bakombygge.jpg
    154.6 KB · Visningar: 302
  • Bakombygge2.jpg
    Bakombygge2.jpg
    31.8 KB · Visningar: 326
  • Bakombygge5.jpg
    Bakombygge5.jpg
    60 KB · Visningar: 456
Grattis Ig76.....
Du kommer gilla den.... Nu efter drygt 90mil gillar jag den bara mer å mer, snart dax för service å helsystem:)
Har även fått till bakdelen till en något mer tillfredställande syn:tummenupp

ser jätte bra ut sj tänkte jag sätta under ,tills ja kolla :mad: där satt ju tanken tur man inte skruva där :D du har inte lust å ork att fixa en kopia till mej för en peng:)
va tycker du om drevningen ska du gå när en kugg lr??
ja tror at det e bra som det e när man fått på akrat å map

ja har beställt,,.. kommer nästa onsdag... hoppas bara man kommer gilla den....mycke pengar annars ju

grattis du kommer älska den:D
 
Last edited:
ser jätte bra ut sj tänkte jag sätta under ,tills ja kolla :mad: där satt ju tanken tur man inte skruva där :D du har inte lust å ork att fixa en kopia till mej för en peng:)
va tycker du om drevningen ska du gå när en kugg lr??
ja tror at det e bra som det e när man fått på akrat å map



grattis du kommer älska den:D

Ja när mappningen kommer så åker helsystemet på å då får ja se hur den beter sig innan ja byter nå drev.

Ska kolla va han som bockade aludelarna åt mig säger, om han kan bocka några till kan jag fixa till en åt dig, skönt att slippa borra nya hål å sånt. Använde orginalskruv å orginalhål.....
 
Ja när mappningen kommer så åker helsystemet på å då får ja se hur den beter sig innan ja byter nå drev.

Ska kolla va han som bockade aludelarna åt mig säger, om han kan bocka några till kan jag fixa till en åt dig, skönt att slippa borra nya hål å sånt. Använde orginalskruv å orginalhål.....

Snyggt, han kan få en kund till här!
 
Ja när mappningen kommer så åker helsystemet på å då får ja se hur den beter sig innan ja byter nå drev.

Ska kolla va han som bockade aludelarna åt mig säger, om han kan bocka några till kan jag fixa till en åt dig, skönt att slippa borra nya hål å sånt. Använde orginalskruv å orginalhål.....

ja hade varit jätte bra om han kunde fixa det.

ja undra när mappning kommer????

FAN vad bra hojen går körde till jobb idag man ville bara vända när man kom fram ju:D
 
Om ni ska byta drev så har jag hört att isf att byta ner fram, så ska man byta till större drev bak, för att skona kedjan och drevet. Ett mindre drev fram gör att kedjan passerar kuggarna med en snävare vinkel, vilket ökar slitaget.

Vet inte hur mkt mer det slits, men det är väl bra att spara på prylarna.
Dessutom kan man dosera utväxlingen nogrannare med bakdrevet eftersom
en kugg fram motsvarar två kugg bak om jag inte minns helt fel.

Bara ett tips :tummenupp
 
Om ni ska byta drev så har jag hört att isf att byta ner fram, så ska man byta till större drev bak, för att skona kedjan och drevet. Ett mindre drev fram gör att kedjan passerar kuggarna med en snävare vinkel, vilket ökar slitaget.

Vet inte hur mkt mer det slits, men det är väl bra att spara på prylarna.
Dessutom kan man dosera utväxlingen nogrannare med bakdrevet eftersom
en kugg fram motsvarar två kugg bak om jag inte minns helt fel.

Bara ett tips :tummenupp
Rätt där med - 'byt hellre bak än fram'. Det finns ytterligare en anledning - effektförluster. Nu tror jag iofs att det knappt är märkbart men ju tightare en kedja dras runt ett drev desto högre förluster. Viktigare då, precis som du påpekar, är slitaget.

Sen, ett kugg fram <-> två kugg bak..... Inte riktigt men nästan. Det är mycket enklare än så. SMC'n har ju orginal 16:42. 42/16=2.625. Ett kugg fram motsvarar alltså 2.625 kugg bak :)

.
 
Har även fått till bakdelen till en något mer tillfredställande syn:tummenupp[/QUOTE skrev:
Riktigt snyggt blev det:tummenupp

Får jätte gärna fixa en till mig med:) :) (Går det?)
 
Upp med bilder när ni är ute och kör och på hojarna :)

Ingen som funderat på skaffa extra uppsättning fälgar för tex grusbus och ett o annat åk ut på skogsslingan?
 
Last edited:
Back
Top