KTM 690 Smc 2008

Ingen mappning än verkar det som.

Snygga lock KarlzZ! Om jag inte skulle trimma hade jag köpt direkt!
 
Går lite grann i tankarna om att byta från min smc till en 625 sxc/smc -04, har på något sätt fastnat för den. Skulle nog ha lite bättre samvete om man tar ut den i skogen och skitar ner den och vurpar o har sig:D;)

Samtidigt så finns det ju lite grejor som jag skulle vilja göra på min 690 (inga jätteprojekt precis, men ändå) samtidigt som jag har blivigt väldigt fäst vid den.

Ni som har tagit bort bakskärmen, hur har ni löst det med skyltbelysningen, eller kör ni utan skyltbelysning?
 
Det har faktiskt inte hänt ngt på trimfronten iom att man inte kan mappa om den än... Fattar inte vad problemet är, jag ju kontaktat både Tuneboy och DynoJet som har en version på G, men dem verkar inte komma i mål, suck!

Krillan, jag tog bort min skyltbelysning helt...
 
ja sket me i skyltbelysning.... kör ju inte lagligt för 5 öre ändå när man busar å har sig på gatorna så skyltbelysningen e' de minsta problemet...
 
ja sket me i skyltbelysning.... kör ju inte lagligt för 5 öre ändå när man busar å har sig på gatorna så skyltbelysningen e' de minsta problemet...

Med tanke på att jag fick 1500 riksdaler i böter för denna skyltplaceringen:crash :3freak : http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=73364 så är jag lite kluven hur jag skall göra. Verkar rätt bökigt att placera skyltbelysningen på ett bra sätt på 690:in. Men som sagt, känns ju mer eller mindre som det minsta problemet.

Men var det du, Cubic, som pratade om att skära ut en del av det röda glaset och placera en liten bit av plexiglas där ist som skulle kunna fungera som skyltbelysning? Kanske kan vara ett alternativ annars;)
 
Det har faktiskt inte hänt ngt på trimfronten iom att man inte kan mappa om den än... Fattar inte vad problemet är, jag ju kontaktat både Tuneboy och DynoJet som har en version på G, men dem verkar inte komma i mål, suck!

Krillan, jag tog bort min skyltbelysning helt...

Kanske en lösning?


http://cgi.ebay.de/POWER-JET-CHIP-E...39:1|66:2|65:12|240:1318&_trksid=p3286.c0.m14


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KTM-...m14QQhashZitem320302323307QQitemZ320302323307
 
Ja gillar den vit.. It's nice...


Ingen annan som målat å lekt me sin.. de va nån här som skulle göra de ju.. upp me bilder på era hojjar nu pojkar...
 

Bifogat

  • Lördagsbus (60 of 253)-2 [Skrivbordsupplösning].jpg
    Lördagsbus (60 of 253)-2 [Skrivbordsupplösning].jpg
    218.5 KB · Visningar: 262
  • Lördagsbus (58 of 253) [Skrivbordsupplösning].jpg
    Lördagsbus (58 of 253) [Skrivbordsupplösning].jpg
    98.1 KB · Visningar: 256
drufus: Din är väldigt vacker i vit asså.. Jag var inne på köra jas färgen men vi lyckades hitta en färg som är nästan som nya lambon reventon. Jag ska få mina saker i dagarna och när ja dragit ihop skiten slänger ja upp bilderna :)
 
Jag var hos www.sodermontage.se och monterade larm +gps och xenon
det blev riktigt bra dom fixade så att det gick att låsa sadeln
och sen märkte jag hojen på +40 ställen med reg-nummer med märkpistol
så man får behålla den
nån som vet vad extra fälgar kostar ? för vinterdäck kanske
och är det nån som vet nån snäll handlare med akra till salu ?
 
Krillan: Ja jag klurade på att modda baklampeglaset som du skrev, då borde det inte bli gnäll när flänsman vill kika lite. Kanske lite reflextejp längst ner på skylten för att vara helt laglig...
 
Jag var hos www.sodermontage.se och monterade larm +gps och xenon
det blev riktigt bra dom fixade så att det gick att låsa sadeln
och sen märkte jag hojen på +40 ställen med reg-nummer med märkpistol
så man får behålla den
nån som vet vad extra fälgar kostar ? för vinterdäck kanske
och är det nån som vet nån snäll handlare med akra till salu ?

Xenon på ktm'n?

Blev det snyggt och bra? Lätt att skifta tillbaka till orginal vid tex framtida besiktning eller andra överaskningar :va

Fälgar: Japp man kan köpa ett set nya EXC fälgar för strax över 5000 kr,dock krävs det lite meck om du vill få på offroadfälgar på 690 smc.
 
Last edited:
Jag skall ta och lägga upp en bild på lyset före-efter om det går
Men det ar en grym skillnad det är en ljusbild som man ser
lite orolig för vibrationerna
bara att byta lampa och stoppa i original sladden så sänker sig mörkret
lagom till besiktningen mer lyse, mindre ström, mindre värme,
lite mer pengar typ +1500 eller nåt
 
Lite sugen blir man allt!

Alltid varit kluven mellan enduro/smc men gillat utseendet bättre på smc trots att det bara är hjulen som gör det.
Men sen känns det som man skulle ha mer allsidig användning av enduor modellen.
690 R är då inte alls helt fel.

http://www.fastbikes.se/index.php?o...690-enduro-r-09&catid=40:provkoert&Itemid=132

Är lite inne på det tänkandet oxå...Skulle va najs att ha en hoj som man kan piska grusvägar med och lite annat roligt...Ska ju inte köra Vm kom ja på så de ska nog kunna gå med en 690 :P Man får ju lite tid nu över vintern att fundera på om man ska byta till en enduro variant. Jag drar mig för att ha 2 hojar för de tar för mycke tid med allt mekande och tvättande.. Sen ska man ha en ktm unge inom 14 dagar =))
 
Är lite inne på det tänkandet oxå...Skulle va najs att ha en hoj som man kan piska grusvägar med och lite annat roligt...Ska ju inte köra Vm kom ja på så de ska nog kunna gå med en 690 :P Man får ju lite tid nu över vintern att fundera på om man ska byta till en enduro variant. Jag drar mig för att ha 2 hojar för de tar för mycke tid med allt mekande och tvättande.. Sen ska man ha en ktm unge inom 14 dagar =))

Japp och det verkar lättare att bygga om en enduro till motard än tvärt om.
Forskat lite i bygga om smc o få på excel fälgar men det för med dej lite pyssel.
Ingen ryckutjämning,flytta in kylaren/fäste,enduro skärm,distanser osv.
 
Japp och det verkar lättare att bygga om en enduro till motard än tvärt om.
Forskat lite i bygga om smc o få på excel fälgar men det för med dej lite pyssel.
Ingen ryckutjämning,flytta in kylaren/fäste,enduro skärm,distanser osv.

varför flytta in kylaren??
e' de inte samma hoj elle???
ja tror inte de e' så jävla mycke meck å bygga om.. de e' väl svarva distanser som e' de meckigaste...

mitt problem e' att ja inte har stålar å köpa fälgar
 
varför flytta in kylaren??
e' de inte samma hoj elle???
ja tror inte de e' så jävla mycke meck å bygga om.. de e' väl svarva distanser som e' de meckigaste...

mitt problem e' att ja inte har stålar å köpa fälgar

Jo tyvärr verkade så,hört med en mc firma som kitat en smc med excel fälgar.
Pratat med dem per tel.Dock hade dom bara kitat en hoj och inte tagit fram nån fler kit.
Skiljer ju lite på gafflarna fram vart hjulen fästes,verka som smc skärmen skulle ta emot det större hjulet och bekövs därför enduroskärm samt lite justering av kylaren.
De fick även göra nån distanser till drevet och tyckte han nämde även bromsskivorna. Och nåt om 320 mm bromsskiva.

Nästa problem om man väljer excel fälgar så är där tydligen ingen ryckutjämnare på dessa,det sliter mer då på motor,kedja tydligen.

När jag prata med en av killarna hos Jontes så var det tydligen omöjligt :D
Tror jag ska ta och höra igen med nån annan av dem.
Lämpligast tror jag vore 690 E fälgarna,där är ju ryckutjämnare.
Dock hur det blir med skärm,kylare osv kan jag inte svara på men det lär bli samma dilema.
Sen ska man få nån till att svarva distanser och säkert endel att räkna på det för att få det att stämma till.

Vet du vad fälgarna kostar? går väl på en 10 loppor. Ja tyvärr är det "lite" pengar men samtidigt får man 2 hojar av 1 :)

Firman som kitat med excel fälgar.

Ride i Umeå AB

www.ride.se
 
där é längre gaffel på SMC än Enduro pga annars hade SMC´n vart hög som en fiddy... så att flytta kylaren tror jag inte på.. en skärm behöver man kanske men det är ju ingen större kostnad. och fäljarna som passar är de till Enduro,men fram passar ej rakt av vad jag har förstått
 
där é längre gaffel på SMC än Enduro pga annars hade SMC´n vart hög som en fiddy... så att flytta kylaren tror jag inte på.. en skärm behöver man kanske men det är ju ingen större kostnad. och fäljarna som passar är de till Enduro,men fram passar ej rakt av vad jag har förstått

Ah där ser man,tackar för infon. Ja lättast vore att ha 2 hojar brevid varandra och mäta,kolla,jämföra hur man ska göra osv.
Lite lurt bara för killen på Ride AB som jag prata med nämde att kylarfästena får fixas till och flyttas in något,så förstod jag det.
Aja får se hur det blir,om jag orkar ta tag i det hela.

Tror det vore lättare att kita en enduro med motarddäck (sett 2 st 690 E beg på blocket som var omkitade,tyvärr efter att jag köpt min)
Något sugen på nya 690 R men då skulle jag defenetivt vilja även ha möjligheten till motardfälgar på den.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top