KTM 690 Smc 2008

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är det Akra på bilden?
http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/ktm/2008-ktm-690-smc-ar50838/picture227328-3.html

Kolla vid moroten, är det 2 till 1, alltså 2 krökar som sedan går ihop till ett rör o vidare till ljuddämparen? Monterade dubbelsystem, iofs på min Husa 650 -07, det gav 7,1 Hk extra på slangen. Vore soft om det går på 690 SMC oxå!
Borde ge mer än ett singel-Akra...

Vet ej om det går eftersom det verkar sitta plast ivägen. Finns det någon som har någon naken version av 690 SMC så man ser hur tanken ser ut. Är tanken verkligen centrarad på hojen eller är det en del av tanken som sticker ut på höger sida under sidoskärmen?
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Vet ej om det går eftersom det verkar sitta plast ivägen. Finns det någon som har någon naken version av 690 SMC så man ser hur tanken ser ut. Är tanken verkligen centrarad på hojen eller är det en del av tanken som sticker ut på höger sida under sidoskärmen?

Vet inte riktigt vad du menar men tanken sitter under sadeln, exakt hur den är utformad vet jag inte.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vet inte riktigt vad du menar men tanken sitter under sadeln, exakt hur den är utformad vet jag inte.

Jag har ringat in plasten som är svart som jag inte vet om det är en del av tanken eller inte eftersom jag inte sett den IRL. Om den går att ta bort utan inverkan på tanken så kanske det går att dra ett rör på höger sida & montera ditt en till dämpare!
 

Bifogat

  • 690SMC_1-thumb.jpg
    690SMC_1-thumb.jpg
    48.6 KB · Visningar: 972

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Jag har ringat in plasten som är svart som jag inte vet om det är en del av tanken eller inte eftersom jag inte sett den IRL. Om den går att ta bort utan inverkan på tanken så kanske det går att dra ett rör på höger sida & montera ditt en till dämpare!

Det är tanken. Kommer nog inte gå bra att kränga på dubbla pipor.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Jo det ska jag tala om :)
Såg en bild, tagen från hojens vänstra sida, där ser det inte ut som om det är tanken som går ner på höger sida, den gråsvarta plasten som är inringad alltså. Om det är så är det "bara" att dra båda rören på samma sida och splitta dem vid hjulhuset bak!
Litar hårt på RAAS som handbyggde systemet till Husan. Trodde aldrig att det skulle gå att få på dubbelsystem, eftersom det inte finns att köpa orginal eller av ngt annat "stort" märke. Det var ju lite pyssel, karva plast, flytta batteriet, bygga fäste för den andra ljuddämparen osv. Jag håller på att försöka få en bekräftelse på att RAAS gör helsystem till 690 SMC, stay tuned!

Här är bilden jag snackade om, ganska lik högersidan, dem borde väl inte ha gjort tanken galet asymetrisk?

http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/ktm/2008-ktm-690-smc-ar50838/picture227332-1.html

Här ser man ännu bättre, tanken verkar inte går långt bak alls.
http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=650&Itemid=1
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Va fasen kommer ett sådant system kosta från RAAS?

Om det är denna bild du tänker på, är det inte luftburken du ser här eftersom man ser luftintaget?
 

Bifogat

  • luftburk.jpg
    luftburk.jpg
    90.9 KB · Visningar: 205

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Skit i kostnaden :) Nä men jag fick mitt RAAS-helsys med dubbla carbon-ljudisar för 10 lax, har hört att Akra kostar mer och ger mindre effekt så,
den ekvationen är ju enkel i så fall.
Om allt på bilden är en luftburk, så skulle det vara den största i världshistorien :) Akterut, om du kollar på dem andra bilderna, sitter batteriet.
Ser inte att tanken skulle få plats ngnannanstans...
Se man tanklocket på ngn bild? Det skulle ju kunna ge en ledtråd...

Faan ni kan ha rätt :(
Detta skulle kunna vara tanklocket = bensintanken typ i hjulhuset...

690SMC_DET014.jpg
 
Last edited:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Det ÄR tanklocket längst bak bakom sadeln.
Så med största sannolikhet är tanken i hjulhuset på högra sidan och ljuddämparen på den vänstra.:tungan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Du får be RAAS bygga ett system med uberkorta dämpare a,la sebring twin! :D
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Fakking hell, det ska aldrig vara lätt :)
Får väl köra på ett 2to1-system då, ska bli kul att höra vad RAAS har för lösning, raka rör? :D
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Yes så är det. Men varför två dämpare, de väger ju också! Måste ju gå att få ut nästan lika mycket vikteffekt med en dämpare?
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Så tanken sitter där bak. Undrar om hojen är nått wheelie benägen med full tank... :rolleyes:
 

Socrates

Guest
Fy satan va drygt det var att vänta på att man ska få hem hojen. Även om det är pissväder ute så vill man ju ändå ha den och pilla lite. Får hoppas man har tur och får den i mitten av Mars, hade man tur kunde man få hojen då enligt KTM :banana
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Fy satan va drygt det var att vänta på att man ska få hem hojen. Även om det är pissväder ute så vill man ju ändå ha den och pilla lite. Får hoppas man har tur och får den i mitten av Mars, hade man tur kunde man få hojen då enligt KTM :banana

dream on..... du kommer få den i slutet.... tidigast:) sad but true
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top