KTM 690 Smc 2008

E du säker på att den gör det?

Jag frågade på 100-mila om meken kunde klippa kontakten, eller vad man nu behöver göra. Han sa att det inte behövdes eftersom det försvann med mappningen. Han var 100 på det.

Har du hört ngt annat?:mad:
 
Råkade snubbla över den här annonsen

Tuneboy.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=19342

Är det inte en sån som ni letade efter lite tidigare.
Var o prövkörde en helt orginal 690 smc på lelles,
Tyckte den kom upp hur lätt som helst på 3:n med koppling.

Mvh Karl Karpf
 
Råkade snubbla över den här annonsen

Tuneboy.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=19342

Är det inte en sån som ni letade efter lite tidigare.
Var o prövkörde en helt orginal 690 smc på lelles,
Tyckte den kom upp hur lätt som helst på 3:n med koppling.

Mvh Karl Karpf

Skumt...är den inte på gång till 690 smc ? Och ännu inte kommit ut på marknaden?
 
Jag frågade på 100-mila om meken kunde klippa kontakten, eller vad man nu behöver göra. Han sa att det inte behövdes eftersom det försvann med mappningen. Han var 100 på det.

Har du hört ngt annat?:mad:

Nä, men trodde inte att mappningen hade med det o göra eftersom kablarna ändå sitter kvar..
Man behöver ju inte klippa dem, räcker ju o dra ut. blir de ingen skillnad kan man ju bara pilla tillbaka dem igen.
 
Hänger nog en del på att den levererar all kraft på toppen, samtidigt vet jag inte hur växellådan är drevad. Har du fixat bort fullgasstrypningen på 2-3? Den försvinner iofs med mappningen. Vill du hjula på 3:an redan idag så är kopplingen mitt tips, det som är najs är att du inte behöver ligga "på klippet" på samma sätt som om du gasar upp hojen. Kan känns lite galet i början, för den reser sig snabbt i början, men man vänjer sig.

Jag lyfter alltid upp hojen med kopplingen. Fullgasstrypningen har jag också tagit bort på 100-servicen.
Ska åka iväg och provköra en SMC så får jag själv känna skillnaden! :tummenupp
 
Kom igen nu, kan inget knäppa en bild på sin "kloss" så jag kan lista ut vilken inspruts-inställning jag har på min SMC!?
 
Problemet med min kloss, är att den vita pricken inte finns...
Så jag behöver ett relativt högupplöst foto att jämföra med, en hörna på klossen är lite rundad, det får bli min ref-punkt.

Funderar faktiskt på att strunta i bänkningen tills att jag har mjukvaran för att mappa. Det är varken gratis eller skonsamt mot hojen att bänka. Om luftmätaren inte sitter i luftburken, så kommer jag skrota hela luftburken o sätta ett luftfilter direkt på insuget. Då kommer jag inte ha ngn nytta av bänkningar med och utan luftburkslock...
 
R1 racer, det låter helt galet att öppna buken på sidorna, då kommer inte filtret att hålla tätt = relativt fritt för smuts att komma in i motorn, speciellt om man kör enduro.
QUOTE]

Det var i sidan av ovanlocket,så luften verkar gå genom filtret och filtreras.
Hm jag skulle tagit foto,lite svårt att beskriva exakt hur det ser ut.
Men det såg vettigt ut iallafall.

ja kan ta en bild på hans luftburk idag.. delar ju garage men den där typen..

om han inte har en bild redan å ser detta för då kan herr mjoodmixer själv slänga upp den ju för er nyfikna själar...:tuttar
 
ja kan ta en bild på hans luftburk idag.. delar ju garage men den där typen..

om han inte har en bild redan å ser detta för då kan herr mjoodmixer själv slänga upp den ju för er nyfikna själar...:tuttar

Släng upp en bild på din också, för du hade väl kapat lite?
 
Problemet med min kloss, är att den vita pricken inte finns...
Så jag behöver ett relativt högupplöst foto att jämföra med, en hörna på klossen är lite rundad, det får bli min ref-punkt.

Funderar faktiskt på att strunta i bänkningen tills att jag har mjukvaran för att mappa. Det är varken gratis eller skonsamt mot hojen att bänka. Om luftmätaren inte sitter i luftburken, så kommer jag skrota hela luftburken o sätta ett luftfilter direkt på insuget. Då kommer jag inte ha ngn nytta av bänkningar med och utan luftburkslock...

Vad har du gjort med klossen frånbörjan eller fick du ett söndags X ?
Inget du kan byta på garanti?
 
Bilder är alltid välkommet!

Låter som jag fått ett söndags-ex, vet inte om det är värt att byta, vill bara dubbelkolla att den står på läge 2, sen kommer jag nog aldrig röra den igen :)
 
Förstår inte varför ni ska ha sånna problem me o slanga med hojjen :P jag gasar upp min smc på 6'an... akkra helsystem o mappad,, dock nerdravad 1 kugg i fram, o upp 3 i bak,,, toppar 165 :P men den går som ett as dit... funderar dock på att dra till garadet nu o gå upp en i fram igen,,
 
Upp till bevis säger jag bara!

Nu är Akra-headern och 15-drev fram beställt :tummenupp
 
Last edited:
Nya hojar drar rätt mycket olja. Min har rullat cirka 350 mil men jag har inte hunnit fylla på något än. Min 625 ville ha mera olja innan 500 mils servicen iallafall. Att fylla på olja en gång emellan 100 och 500 milsservicen är rätt normalt, från att oljan ligger vid "Min" till att du fyller till "Max". Skulle du behöva fylla på en andra gång så kanske det är dags att kolla om det inte läcker.



Jag rycker min Duke som ett cp men får knappt upp den fem centimeter. Visst enklare att växla upp från tvåan till trean men skulle vara najs att kunna lyfta hojen i högre farter också. Tänkte eftersom Duken väger lite mera så borde det vara enklare med SMC. Kopplar du eller gasar upp hojen?




Har du inte fyllt på någonting än ? har den legat mellan min o max strecket hela tiden? Förresten hur går den nu när den e ostrypt ? mycket skillnad mot när den var strypt?
 
Såja nu har jag med fått på burk och mappat.
Inte mäkta imponerad av skillnaden innan och efter mappningen.
Burken i sej gav lite extra skjuts men tyckte inte jag märkte mycket av mappningen,kändes som den gick lika bra utan att ha den gjord.
1200 spänn för en mappning kändes med som rena rånet för att bara plugga in o föra över lite data.
Fick iallafall förklarat att lambda sond signalen kopplas bort vid mappningen.
Vet ej om bränsletillförseln eller nåt annat ökas eller att det bara räcker att data mappningen tar bort lambda sond signalen och det i sej ger en annan,kanske bättre gång på hojen?
 
Förstår inte varför ni ska ha sånna problem me o slanga med hojjen :P jag gasar upp min smc på 6'an... akkra helsystem o mappad,, dock nerdravad 1 kugg i fram, o upp 3 i bak,,, toppar 165 :P men den går som ett as dit... funderar dock på att dra till garadet nu o gå upp en i fram igen,,

och så kan du accelerera på framhjulet också!!!:va :confused:
:D :D :tuttar :pannkyss

att stå upp och studsa räknas inte som gasa upp den på bakhjulet... heller har du bara tre växlar så tror du att trean é 6:an???
 
Last edited:
Var nån i den här tråden som hade fotat sin hoj med en Canon powershot 590i, tyckte bilderna blev jävligt skarpa.

Skulle vara intressant att veta vad du hade gjort med dom då jag har en likadan kamera men får inte alls samma skärpa :)
 
Back
Top