KTM 690 Smc 2008

Också haft premiär tur idag. +10 mil.
Första gången jag kör med wingsburk (utan killer),öppet luftfilterlock och ackra mappad. Går upp sjukt mkt lättare på slangen på 3an (utan koppling) :D Sjukt nöjd :D

Riktigt behagligt ljud med öronproppar :yoparty

Har du helt öppen burk utan någon av de två Db killers som följde med?
Ena har större hål medans andra är ännu mindre och ger ett tamt ljud.

Jag har med provat men tyckte hojen gick bättre med den grövre Db killern än utan något alls,troligen behövs det ett litet mottryck ändå.
 
Tjo!
Har satt på ett Leovince slip-on nu men den dör ofta när man växlar ned utan gas eller rullar lätt på tomgång.
Jag har inte kört den med orginal så vet inte om det är någon skillnad.

Kan det vara att den inte går bra för än man har mappat om den?

Datorn i hojen jobbar med fel värden eftersom det är fritt utblås jmf med original. Du kan bara köra i läge "2, advanced" på switchen plus att db-killern måste vara monterad, då dör den inte. Men mappa om den, man märker en klar skillnad! :) Jag betalde 500 kr, inte så mycket pengar så det är det värt.
När den är mappad kan du köra i vilket läge du vill i switchen utan att den dör, då kan du också köra utan db-killer utan att den dör. :)
 
Har du helt öppen burk utan någon av de två Db killers som följde med?
Ena har större hål medans andra är ännu mindre och ger ett tamt ljud.

Jag har med provat men tyckte hojen gick bättre med den grövre Db killern än utan något alls,troligen behövs det ett litet mottryck ändå.
japp helt öppet, nu är det snö ute igen så har inte testat med killer.
kanske lite bättre botten med stora killern i? men toppeffekten borde bli sämre.

skickar med en bild på luftfilterlocket.
 

Bifogat

  • Photo nov 03, 9 31 58 em.jpg
    Photo nov 03, 9 31 58 em.jpg
    236.5 KB · Visningar: 98
Gör först en burn-in om det är långt till mappning. Kan mkt väl ta bort det värsta.
Kontrollera gärna så att tryckregulatorn fungerar bra oxå. Fick tipset från KTM-meck när min gjorde likadant. Har dock inte tagit mig för att göra det under vintern. Ha nu byggt mig en liten mätare och ska mäta lite när det är dags för ny fin vårolja.

vad menas med burn-in ?
 
japp helt öppet, nu är det snö ute igen så har inte testat med killer.
kanske lite bättre botten med stora killern i? men toppeffekten borde bli sämre.

skickar med en bild på luftfilterlocket.

Jag kapade mitt befintliga med dremel. Same same but different

attachment.php
 
Jag kapade mitt befintliga med dremel. Same same but different

attachment.php

Har nu lämnat in min för service och om mappning.
Hur stor skillnad blir det om man öppnar upp luftfilterboxen?
Och måste man mappa om den igen eller korrigerar den det själv?
 
Har nu lämnat in min för service och om mappning.
Hur stor skillnad blir det om man öppnar upp luftfilterboxen?
Och måste man mappa om den igen eller korrigerar den det själv?

Bra fråga, jag vet faktiskt inte. Gjorde det under vintern så jag har egentligen ingen bra uppfattning! Du får akramappen i och enligt beviks är det den mappen som finns. Samma som jag har alltså.
 
japp helt öppet, nu är det snö ute igen så har inte testat med killer.
kanske lite bättre botten med stora killern i? men toppeffekten borde bli sämre.

skickar med en bild på luftfilterlocket.

Köpt av en här på forumet :tummenupp

Köpelock, ska du ha ett snyggt lock så kolla på DNA ramen och deras filter.

Kalas! Vem tillhandahöll denna fina lösning då? PM?
 
Jag håller med dig. Jag tänkte montera min i höstas, men insåg att de både fattades skruvar och att kablarna till lyset var för kort!!

Jag lessnade och ska ta tag i det nu under våren istället. :huvet

Knallade ner till Mekonomen och köpte två M8. Det ska vara insex men det funkade med vanlig 13mm skalle.
För korta kablar? Men klipper av orginalkablarna på lämpligt ställe och skarvar med grejjorna som följer med.
Men att köpa lödskarvar istället är väl att föredra. Hade dock tråkigt i söndags och ville mest ha dit skräpet!
 
Har nu lämnat in min för service och om mappning.
Hur stor skillnad blir det om man öppnar upp luftfilterboxen?
Och måste man mappa om den igen eller korrigerar den det själv?

Behöver inte mappas om efter acramappen när man öppnar upp luftfilterboxen.

I slutet av förra säsongen hade jag problem att gasa upp hojen på 3an på slangen. (när den var helt orginal)
Efter slipon,mappning, öppnad luftfilterbox hade jag inga problem att dra upp den på 3an på PREMIÄR turen :tummenupp (mitt sätt att "känna skillnad" på moddarna)

Kalas! Vem tillhandahöll denna fina lösning då? PM?

har letat i pm boxen samt min mail men hittar fan inte.
han har sålt sin hoj vet jag.
han har postat bilder i början på tråden på sinna fina :tummenuppluftfilterlock
 
Last edited:
Sådant där filter man kanske ska köpa, lär bli mer bottenvrid av det? Filtret hittar jag ju, men vart hittar man ramen?
 
Behöver inte mappas om efter acramappen när man öppnar upp luftfilterboxen.

I slutet av förra säsongen hade jag problem att gasa upp hojen på 3an på slangen. (när den var helt orginal)
Efter slipon,mappning, öppnad luftfilterbox hade jag inga problem att dra upp den på 3an på PREMIÄR turen :tummenupp (mitt sätt att "känna skillnad" på moddarna)



har letat i pm boxen samt min mail men hittar fan inte.
han har sålt sin hoj vet jag.
han har postat bilder i början på tråden på sinna fina :tummenuppluftfilterlock


Fick prova polarens (wilcan) ktm 690 smc som har akra och är omappad.
Den fick jag upp på slangen på 4ans växel utan några större problem.
3an är löjligt enkel att slanga på enligt min mening.
Men visst sen har ja lärt mig wheela på en Er6 och det är nog till min fördel.
 
Fick prova polarens (wilcan) ktm 690 smc som har akra och är omappad.
Den fick jag upp på slangen på 4ans växel utan några större problem.
3an är löjligt enkel att slanga på enligt min mening.
Men visst sen har ja lärt mig wheela på en Er6 och det är nog till min fördel.

ja allt handlar ju om teknik :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top