KTM 690 Smc 2008

Under min profil och "garage" har jag bilder på min hoj.
Där finns en bild på hur den ser ut med 2010 års plast utan dekaler..

För mig blir det nog att trycka upp egna om jag får tummen ur nån gång :rolleyes:
 
Under min profil och "garage" har jag bilder på min hoj.
Där finns en bild på hur den ser ut med 2010 års plast utan dekaler..

För mig blir det nog att trycka upp egna om jag får tummen ur nån gång :rolleyes:

Mmm köpedekaler trycks visst på något rymdmaterial om man tittar på prislappen för dom! Dyrare än plasten nästan!
 
Hejsan gubber! Har letat hoj nu ett bra tag då jag tar kortet snart.. Har varit inne på xr650 länge men börjar bli mer o mer sugen på en 690 nu.. Ja ni förstår väl varför, vem vill inte ha en!? Läst tråden en bra bit utan resultat såg att r1racer undrade detsamma.. Om man kör väldigt blandat grussmisk och gata, och vill byta hjul titt som tätt vilket blir skönaste alternativet? 690 smc och inskaffa offroad kit eller vice versa? Förstår såklart att dom båda är bäst på sina respektive uppgifter men vilket skulle bli det bästa alternativet för en som mig? Skiljer väl utväxling och fjädring iaf, ngt mer? Sen vilka fälgar osv som kommer billigare efter spelar ingen roll. Sen kollade jag upp min försäkring, skulle hamna på ca8k halv/året det låter väl ganska rimligt för en 22:åring? Fyller detta år så offroad försäkring kan man väl teckna efter detta året är avklarat om jag förstått allt rätt? Borde då sjunka dramatiskt. Har den i låst förråd osv.
 
Mmm köpedekaler trycks visst på något rymdmaterial om man tittar på prislappen för dom! Dyrare än plasten nästan!

Bra grejer kostar!
Jag har köpt dyra dekaler från Sverige och billiga från USA. Klar skillnad!
 
Last edited:
Hejsan gubber! Har letat hoj nu ett bra tag då jag tar kortet snart.. Har varit inne på xr650 länge men börjar bli mer o mer sugen på en 690 nu.. Ja ni förstår väl varför, vem vill inte ha en!? Läst tråden en bra bit utan resultat såg att r1racer undrade detsamma.. Om man kör väldigt blandat grussmisk och gata, och vill byta hjul titt som tätt vilket blir skönaste alternativet? 690 smc och inskaffa offroad kit eller vice versa? Förstår såklart att dom båda är bäst på sina respektive uppgifter men vilket skulle bli det bästa alternativet för en som mig? Skiljer väl utväxling och fjädring iaf, ngt mer? Sen vilka fälgar osv som kommer billigare efter spelar ingen roll. Sen kollade jag upp min försäkring, skulle hamna på ca8k halv/året det låter väl ganska rimligt för en 22:åring? Fyller detta år så offroad försäkring kan man väl teckna efter detta året är avklarat om jag förstått allt rätt? Borde då sjunka dramatiskt. Har den i låst förråd osv.

Var kommer du köra mest? Gata eller grus offrad? E är billigare i inköp än SMC. SMC har grymmare bromsar. Lättare att hitta SM fälgar till E modellen än tvärtom vad jag kan se. Utväxling ändrar man ändå! Själv kör jag 15-42 just nu men siktar på 15-45 i sommar.
 
Var kommer du köra mest? Gata eller grus offrad? E är billigare i inköp än SMC. SMC har grymmare bromsar. Lättare att hitta SM fälgar till E modellen än tvärtom vad jag kan se. Utväxling ändrar man ändå! Själv kör jag 15-42 just nu men siktar på 15-45 i sommar.

Tror det kommer bli mest grus till slut, fasst i början me ny lapp så kommer det väl vara kul att lalla runt i traktens byar.. Byter man inte sj till värre bromsar när man sätter på motardhjulen sen? Hur pass mkt skillnad är det mellan bromsarna? Ren nyfikenhet. Tack för svar
 
Stockholm-Arvidsjaur

Funderar eventuellt åka sthlm-arvidsjaur i sommar.
Eller är det bara att lägga ner dessa tankar?
Vad är det ca 90mil enkel....(hmm mina däck brukar ta slut efter 250mil)
Givetvis med xx pauser, då man börjar känna förlamning efter 20-25mil:rolleyes:
Är det teoretiskt möjligt, utan att montera på en sidavagn med en reservhoj på?
Vad kan hända & vad skulle/måste man ta med sig?

Är bara i tankarna än så länge...
 
Tror det kommer bli mest grus till slut, fasst i början me ny lapp så kommer det väl vara kul att lalla runt i traktens byar.. Byter man inte sj till värre bromsar när man sätter på motardhjulen sen? Hur pass mkt skillnad är det mellan bromsarna? Ren nyfikenhet. Tack för svar

Bak är det same same.
Fram har enduron en 310mm skiva med 2kolvsok, SMCn har 320mm skiva och radielt monterat 4kolvsok.

Jag har en enduro, kör med orginalbromsarna med motardhjul och märker inte alls stor skillnad mot SMCn.
 
Bak är det same same.
Fram har enduron en 310mm skiva med 2kolvsok, SMCn har 320mm skiva och radielt monterat 4kolvsok.

Jag har en enduro, kör med orginalbromsarna med motardhjul och märker inte alls stor skillnad mot SMCn.


Okok tack för svaret. Men ingen som har en synpunkt på vilken som skulle blivit bästa kompromissen? Tänker tex om smc blir på tok för hård för skogen eller enduron alldeles för mjuk för gatan.. Om man hade som test att me båda köra 50/50, vilken hade spöat vilken?
 
Okok tack för svaret. Men ingen som har en synpunkt på vilken som skulle blivit bästa kompromissen? Tänker tex om smc blir på tok för hård för skogen eller enduron alldeles för mjuk för gatan.. Om man hade som test att me båda köra 50/50, vilken hade spöat vilken?

Jag hade satsat på enduron, och kört med orginal bromsskiva fram när jag körde motard. Tror att den stora skivan (smc) lätt tar stryck i skogen..
 
Jag hade satsat på enduron, och kört med orginal bromsskiva fram när jag körde motard. Tror att den stora skivan (smc) lätt tar stryck i skogen..

Ok där ser man. Värt att tänka på. Verkar som att många verkar nöjda över bromsen när man läser lite i tråden.. Men som någon skrev va dem grymmare på smc:n. Hur är dom på enduron? Klar skillnad? Ingen som kan ge lite input i övrigt över mina funderingar. Kanske någon som kört båda skulle kunna säga va han/hon tror.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top