KTM 690 Smc 2008

KTM 690 SMC goes skogsmulle

Grönt är skönt,det tyckte skogsmulle oxå idag :tummenupp

Blev en runda skog,asfalt och grusvägar...lika sjukt kul och avkopplande som vanligt.
Gortex stället och "vinter handskar" gjorde turen behagligare.Dock lite småfrusen i fingertopparna och om fötterna efter ca 10 mils buskul :)
 

Bifogat

  • KTM 690 skogsmulle 001.jpg
    KTM 690 skogsmulle 001.jpg
    261.6 KB · Visningar: 120
  • KTM 690 skogsmulle 002.jpg
    KTM 690 skogsmulle 002.jpg
    263.5 KB · Visningar: 118
  • KTM 690 skogsmulle 004.jpg
    KTM 690 skogsmulle 004.jpg
    247.3 KB · Visningar: 141
  • KTM 690 skogsmulle 008.jpg
    KTM 690 skogsmulle 008.jpg
    255.8 KB · Visningar: 139
Grönt är skönt,det tyckte skogsmulle oxå idag :tummenupp

Blev en runda skog,asfalt och grusvägar...lika sjukt kul och avkopplande som vanligt.
Gortex stället och "vinter handskar" gjorde turen behagligare.Dock lite småfrusen i fingertopparna och om fötterna efter ca 10 mils buskul :)


Nice pics, Bästa hoj som finns
 
Nice pics, Bästa hoj som finns

Håller med,sjukt kul hoj!

Milen rullar,värdet minskar men va fasen sålänge man har kul och det tillför livskvalite så gasar jag för glatta livet.
Kostar ju mer att köra 50 mil på en säsong och sedan putsa..putsa och låta hojen stå - fan har ni andra stallat in eller vart håller ni hus?

Ps. Ditan ,snart dax för mig att byta till nya offroadhjul. Några du kan rekommendera?
Funderar skarpt på Michalin T 63 eller Michelin M12XC (om de finns till våra fälgar) -sistnämda ska vara för blandad till hård terräng.Grusvägarna här är mest hårda med rullgrus ovan.
 
Håller med,sjukt kul hoj!

Milen rullar,värdet minskar men va fasen sålänge man har kul och det tillför livskvalite så gasar jag för glatta livet.
Kostar ju mer att köra 50 mil på en säsong och sedan putsa..putsa och låta hojen stå - fan har ni andra stallat in eller vart håller ni hus?

Ps. Ditan ,snart dax för mig att byta till nya offroadhjul. Några du kan rekommendera?
Funderar skarpt på Michalin T 63 eller Michelin M12XC (om de finns till våra fälgar) -sistnämda ska vara för blandad till hård terräng.Grusvägarna här är mest hårda med rullgrus ovan.

Kör själv med T 63 bak och MT 21 fram. Tycker T 63 har funkat skitbra på grus, men även på asfalt. Har inte nötts ner så mycket på asfaltskörningen som jag trodde. Kan rekomendera det däcket i alla fall.
MT 21 däcket har jag hör att det nöts ut fortare om man åker asfalt, har funkat kanon fram i alla fall.
 
Är sugen på en 690 SMC..

Så nu vill jag ha era råd, är detta ett bra erbjudande? Kommer priset falla ytterligare i höst?

En 690 SMC -09 som gått 100 mil , nyservad, reggad o klar på 25 kW med strypning (har endast A-begränsat kort, kostnad för strypning och besiktning runt 2000), mappad med medföljande slip-on (vad kostar ett slip-on, 4-6000? Mappning kostar?) för 75 500 kr. Kommer priset falla ytterligare på denna modell om SMC-R kommer? Om man tittar på andra 690 SMC:s är det billigaste jag hittat en 09:a för 66 000, med resten av kostnaderna är jag ändå nästan uppe i 75 000, plus att jag får den från butik och att den begagnade gått 250 mil. Med andra ord är det ett bra köp just NU, men om man väntar, kan man göra bättre klipp då tror ni?

EDIT: Kan någon PM:a ett registrerings nummer på en 690 så jag kan kolla försäkring? Tack!
 
Last edited:
va ute på johans och provkörde en KTM 690 sm.
fastna för den och fick beställt en som första hoj.
tycker det duger som första hoj eller??

e det nån som har plockat bort en av ljuddämparna på ktm 690??
hur blir den isåfall??
 
Last edited:
Håller med,sjukt kul hoj!

Milen rullar,värdet minskar men va fasen sålänge man har kul och det tillför livskvalite så gasar jag för glatta livet.
Kostar ju mer att köra 50 mil på en säsong och sedan putsa..putsa och låta hojen stå - fan har ni andra stallat in eller vart håller ni hus?

Ps. Ditan ,snart dax för mig att byta till nya offroadhjul. Några du kan rekommendera?
Funderar skarpt på Michalin T 63 eller Michelin M12XC (om de finns till våra fälgar) -sistnämda ska vara för blandad till hård terräng.Grusvägarna här är mest hårda med rullgrus ovan.

MT21 fram och bak, bara att handla!
 
Grönt är skönt,det tyckte skogsmulle oxå idag :tummenupp

Blev en runda skog,asfalt och grusvägar...lika sjukt kul och avkopplande som vanligt.
Gortex stället och "vinter handskar" gjorde turen behagligare.Dock lite småfrusen i fingertopparna och om fötterna efter ca 10 mils buskul :)

Det ser sjukt najst ut det där!!! :tummenupp Exakt vad är det som krävs för att konvertera en motard till enduro (är det struligt)? Och vad landar prislappen på?

Det e grimt kul att bralla runt på skogsvägar om det inte blir föööör jobbig terräng. Det ska va lagom svårt att sladda runt på. Framförallt med en tung 690.
 
Det ser sjukt najst ut det där!!! :tummenupp Exakt vad är det som krävs för att konvertera en motard till enduro (är det struligt)? Och vad landar prislappen på?

Det e grimt kul att bralla runt på skogsvägar om det inte blir föööör jobbig terräng. Det ska va lagom svårt att sladda runt på. Framförallt med en tung 690.

Det krävs fälgarna från 690 Enduro.För mej att det var kring 12-13 tusen för fälgarna.
Distanser till skivan fram,distans till hjulet fram.
Bak passar rakt av.

http://www.svmc.se/upload/MC-Folket/produkttest/D%C3%A4cktest%20-%2005.pdf

Litet däcktest.
MT 21 verkar ok , T63 snäppet bättre om man har lite mer asfalt transportsträckor.
Nu på höst/vinter kan ju asfalten vara förädiskt fuktig.
 
Last edited:
Det krävs fälgarna från 690 Enduro.För mej att det var kring 12-13 tusen för fälgarna.
Distanser till skivan fram,distans till hjulet fram.
Bak passar rakt av.

http://www.svmc.se/upload/MC-Folket/produkttest/D%C3%A4cktest%20-%2005.pdf

Litet däcktest.
MT 21 verkar ok , T63 snäppet bättre om man har lite mer asfalt transportsträckor.
Nu på höst/vinter kan ju asfalten vara förädiskt fuktig.

Ok coolt... dom där distanserna. Har du tillverkat dom själv eller finns dom som tillbehör?

Köpte 690:in i alla fall! :yoparty

Vilken köpte du?
 
Last edited:
prova biltema cross bakdäck det är helt klart värt sina stålar annars maxxis IT T63 är okej om man ska köra lite touring (På en annan hoj) men det är väl inte därför du har enduro fälgarna på.
 
Skulle någon kunna ge mig mått på SMC:s längd och där den är som högst, ska ta den i släpvagn.. Hittar inte nämligen!
 
Skulle någon kunna ge mig mått på SMC:s längd och där den är som högst, ska ta den i släpvagn.. Hittar inte nämligen!

Vanligt galler släp som sådana man tex hyr funkar perfekt för transport.
Se till att surra fast ordentligt med spännband.

Vad görs på 500-600 mila servicen.

Jag fick infon om att nästa service är vid 600 mil medans andra säger 500 mil.

Är det bara olja,oljefilter på mellanservicen?

1000 mila är ventil justering osv olja,filter.
 
Last edited:
Vanligt galler släp som sådana man tex hyr funkar perfekt för transport.
Se till att surra fast ordentligt med spännband.

Vad görs på 500-600 mila servicen.

Jag fick infon om att nästa service är vid 600 mil medans andra säger 500 mil.

Är det bara olja,oljefilter på mellanservicen?

1000 mila är ventil justering osv olja,filter.

Jag var oxå lite funderande över om det var 5 eller 600 mil.
Men till mig sa dom att det är vid 500 mil, när inte den första räknas som en "vanlig" service :gnissla

Köpte olja å filter för att göra en egen mellanservice vid 350 mil.
Det var då jag frågade om när nästa service kommer, å det var vid 500 mil.
Så det blir ingen mellanservice för min del, när det bara är 150 mil kvar.
245 kr(Nok) för en liter olja (Motorex)
Det kostar att ligga på topp :näsblod

1000 mila, är det inte full service på framdämparna tro..
 
Vanligt galler släp som sådana man tex hyr funkar perfekt för transport.
Se till att surra fast ordentligt med spännband.

Vad görs på 500-600 mila servicen.

Jag fick infon om att nästa service är vid 600 mil medans andra säger 500 mil.

Är det bara olja,oljefilter på mellanservicen?

1000 mila är ventil justering osv olja,filter.

Första servicen är på 100 mil, nästa kommer efter du kört 500 mil. Mätaren står då på 600 mil.
Servar min var 500 mil,1000 mil osv, tycker det är lättare att hålla reda på.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top