KTM 690 Smc 2008

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Ort
Skepplanda
Hoj
Kawa zx9r -99
Men hiskeligt pris för lite plåt,ser ju inte helt snyggt ut men huvudsaken funktionen finns där.

Ingen här med laserskärning eller annat?

Vart håller KarlZZ hus,kanske kunde ordnat sådana snyggt skurna.

Blir väl annars och leta nån plåtbitar eller nåt.

Jag tänkte limma på en bit skinn på goretexbyxan där som det bränns hål, men jag hann inte för tjejen gjorde det för mig istället.
Blev iallafall toppen mycket billigare och håller utmärkt.
Finns bra lim för att just limma material på Goretex och få täta "skarvar".
 

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Skulle kunna tänka mig något sådant skydd för att slippa bränna byxor.

Dock lite dyra 399 kr för ena och den andra över 400 kr på touratech.se

Känns som maffigt pris för lite bockad plåt och 2 slangklämmor :gnissla

Kanske kan få nån till att göra nåt eget.

Va fan snåla nu inte:såjaponken, köp i Kolfiber i stället. INGA PENGAR JU:hihi

Bara att knega några extra helger:tummenupp
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Varför inte bara köpa avgasbandage som folk brukar linda grenrör med och sätta på röret?
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Varför inte bara köpa avgasbandage som folk brukar linda grenrör med och sätta på röret?

Såg nån bild på det här på SH eller annat hoj forum,minns inte riktigt vart.
Det såg inte så snyggt ut,hela röret som varit lindat i avgasbandage hade både rostat och bränt upp såg det ut som,där var stora hål i röret iallafall.

Men visst på en liten bit,just den utsatta punkten som bränner hål på byxor osv skulle man kunna linda in i lite bandage.

Sen hur ser det ut den dagen man plockar av bandaget,missfärgningar och i bränt avgasbandage på den biten :va
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Såg nån bild på det här på SH eller annat hoj forum,minns inte riktigt vart.
Det såg inte så snyggt ut,hela röret som varit lindat i avgasbandage hade både rostat och bränt upp såg det ut som,där var stora hål i röret iallafall.

Men visst på en liten bit,just den utsatta punkten som bränner hål på byxor osv skulle man kunna linda in i lite bandage.

Sen hur ser det ut den dagen man plockar av bandaget,missfärgningar och i bränt avgasbandage på den biten :va

Mjo har också sätt någon bild när det gick hål på röret.
Jag har bränt hål på minna regnbyxor i veckan så jag skall köpa bandage på biltema nästa gång jag är där och linda på den biten som är utsatt.
Mitt rör är rostfritt så det är väll bara att polera upp lite om det skulle se fult ut (vad nu det spelar för roll) grejerna är ju till för att användas :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Mjo har också sätt någon bild när det gick hål på röret.
Jag har bränt hål på minna regnbyxor i veckan så jag skall köpa bandage på biltema nästa gång jag är där och linda på den biten som är utsatt.
Mitt rör är rostfritt så det är väll bara att polera upp lite om det skulle se fult ut (vad nu det spelar för roll) grejerna är ju till för att användas :)


WORD! :fakta
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Såg nån bild på det här på SH eller annat hoj forum,minns inte riktigt vart.
Det såg inte så snyggt ut,hela röret som varit lindat i avgasbandage hade både rostat och bränt upp såg det ut som,där var stora hål i röret iallafall.

Men visst på en liten bit,just den utsatta punkten som bränner hål på byxor osv skulle man kunna linda in i lite bandage.

Sen hur ser det ut den dagen man plockar av bandaget,missfärgningar och i bränt avgasbandage på den biten :va

Vill du ha mer skydd längre fram än originalskydden ger då eller?

För annars finns ju originalskydden i Kolfiber hos
www.carbon-performance.com. Dom har jag. Gick på ungefär en tredjedel av dom tredelade skydden som ktm har:banana.
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Hej!

Går runt med tankarna att jag kanske skulle byta ut superduken emot en 690 smc. Då jag mest lattjar runt på vägar som är kurviga som en gocartbana, och knappt aldrig någon större landsväg börjar jag tro att det kanske är en bättre hoj för mig.
Ska försöka få till en provkörning nästa vecka. Men ni som har testat båda kan kanske berätta om era åsikter om de båda hojjarna?

MVH / John
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Hej!

Går runt med tankarna att jag kanske skulle byta ut superduken emot en 690 smc. Då jag mest lattjar runt på vägar som är kurviga som en gocartbana, och knappt aldrig någon större landsväg börjar jag tro att det kanske är en bättre hoj för mig.
Ska försöka få till en provkörning nästa vecka. Men ni som har testat båda kan kanske berätta om era åsikter om de båda hojjarna?

MVH / John

Jag har haft båda hojjarna.
Vill du mest busa och lattja så är 690SMC ett bra val synd dock att den har så toppigt register men man har riktigt kul på kurviga vägar (chassiet är grymt).... men det har man på SD också.
Hade min 690 i 8 dagar sen insåg jag att jag ville ha lite bredare användarregister och bättre komfort. (inte bara leka på ett hjul)
Bara till att provköra och se vad som passar dig bäst men är du sugen på motard istället för SF så tror jag du blir nöjd med en 690.
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Tjena. Suget efter motard igen börjar bli stort. Har provkört 690in o den va ju riktigt rolig. Någon som går i bytestankar o är intresserad av ett byte kanske:tungan
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top