KTM 690 Smc 2008

Hämta mitt dekalkit igår på beviks :) Började igår och klistra lite... Fan de blir fint som satan asså :)

Ska nog kunna få in en del bilder ikväll. Ska även fota delarna löst får ni se lite hur fin kvaliten är på dekalerna =)

Last edited:
Det var så de sa till mig när jag hade gjort samma sak, efter mappningen försvinner spärren.

Annars var det ett enkelt ingrepp,bara en sladd som skall dras ur och vips är spärren bättre.
Testade det även på org burken,pja något bättre kanske men märkbarast var det efter att bytat slipon och mappat,öppnare luftburk.

Annars var det ett enkelt ingrepp,bara en sladd som skall dras ur och vips är spärren bättre.
Testade det även på org burken,pja något bättre kanske men märkbarast var det efter att bytat slipon och mappat,öppnare luftburk.

Luskade lite i detta ämne.
Mejlade Johans Mc som i sin tur mejlade ktm för svar.
Försökte få ett utdrag på vad mappen gjorde exakt.
Men de kunde ja inte få.

Men det här svaret fick jag
Med Akra mappen kopplas lamda sonden ur. Begränsningen på 1&2 växel finns kvar, det är dock ingen strypning utan till för att ge ett mjukare gas svar.
Exakt utdrag går tyvärr ej att få fram.

Mvh Fredrik
Verkstaden
Johans Mc

MvH Karl Karpf

Vart sitter den sladden?

Så här ser kittet ut löst. Dock fattas det till svingen,framkåpa och bakskärmen för dom sitter redan på ;)

zwgj90.jpg

Så här ser hjälmcameran ut. Denna variant kan man sätta på armen,hjälmen,styret osv. Blir helt okej när man filmar.

678d93.jpg

Last edited:
haha fan chilla raz =)har ju en liten dotter som ska tas hand om oxå =) Kan ju inte sätta upp nåt som är halvfärdigt :P Fan kunde inte hålla me så ja beställde allt som är orange färgat oxå till hojen. Ska sätta dit de sista och sen ska pärlan tvättas. Så ja gissar att de kommer pics ikväll me lite mevind..

Vart sitter den sladden?

Det är simpelt med kablarna som ska ur, det kommer ett gäng kablar upp från drevet, på en av dessa sitter det ett svart kontaktstycke med tre kablar i. Grön/gul & blå/röd ska bort, bara den helt ljusgröna ska vara kvar. Inuti kontaktstycket (han-sidan, längst mot drevet) sitter stiften, ovanför dessa ser man att det finns små svarta hakar, lyft dom uppåt, samtidigt som du drar lite försiktigt i kabeln. Klart! Jag satte krympslang på mina och värmde dit.

Länk:
http://www.ktmforum.co.uk/showthread.php?t=27397&highlight=gear+restriction

KTM SMC Beställd :)

Ja, då har man beställt en SMC -09 då :D
Den 24:e April ska den vara färdig för leverans till Norge.
Passade på att beställa svart plast oxå :tungan

Tiden kommer säkert att gå JÄTTEFORT när man väntar, hehehe

haha fan chilla raz =)har ju en liten dotter som ska tas hand om oxå =) Kan ju inte sätta upp nåt som är halvfärdigt :P Fan kunde inte hålla me så ja beställde allt som är orange färgat oxå till hojen. Ska sätta dit de sista och sen ska pärlan tvättas. Så ja gissar att de kommer pics ikväll me lite mevind..

Nähä inte än:glömdet (:hihi )

Ja, då har man beställt en SMC -09 då :D
Den 24:e April ska den vara färdig för leverans till Norge.
Passade på att beställa svart plast oxå :tungan

Tiden kommer säkert att gå JÄTTEFORT när man väntar, hehehe

Vad fick du betala för den i norge ?
eller har du köpt en svänsk hoj
Om man åker in åt landet från stavanger så finns det en del fina vägar
var där i somras på bilmässan !!!
Är det vägtullar på mc i norge ?

Vad fick du betala för den i norge ?
eller har du köpt en svänsk hoj
Om man åker in åt landet från stavanger så finns det en del fina vägar
var där i somras på bilmässan !!!
Är det vägtullar på mc i norge ?

Den kostar 117640 Nkr.
Kollade även vad det skulle kosta att imoprtera från Sverige, å då blev det 113000. Bättre att köpa från en förhandlare här, dom ska ju oxå leva :tungan

Ja, här borta finns det fina vägar :banana
Som tur är så slipper vi vägtullar (bomstationer) på mc, än så länge iaf.

Lite otur att det tar så lång tid innan jag får hojen, nu när våren äntligen har kommit till Stavanger.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman