KTM 690 SM styling-tråden

Då är det ju troligen en öppnare mapp som troligen även "klarar" ett filterbyte.
Vill du vara säker så gör du A) ingenting eller B) bygg eget filterarrangemang som jag gjort eller köper hela evo2-kitet. Väljer du B) krävs det ny mappning (för att vara säker).

Har du länk/bild på ditt filterarrangemang?.

Lutar åt uppborrad box med ett bättre filter. K&N eller om det finns något annat alternativt filter.
 
Har du länk/bild på ditt filterarrangemang?.

Lutar åt uppborrad box med ett bättre filter. K&N eller om det finns något annat alternativt filter.

Finns garanterat längre bak i den här tråden. Byggde det 2009 tror jag.
Enkelt uttryckt är det ett K&N som jag fixade ett avstämt vinklat alurör till. Två slangklämmor och sen klart. Tror att röret ev. blev för långt för max effekt men det är enligt beräkningen jag gjorde. Tempsensorn satte jag fast lite rejsigt (bonnigt om man så vill) med buntband. Bort med allt vad luftburk heter.
 
Jo det hade varit grymt skoj... me just nu tillåter inte plånboken det...
Ta licens och planera för ETT race.
Behöver inte kosta mycket och du får en finfint kvitto på om det är värt att satsa mer på (vilket det är :tummenupp ). Börja med lite mer planerade bandagar så du får köra lite med/mot liknande hojar/förare.
 
Så här blev det med min KTM690SM. Jag flyttade inte bak framskärmen eftersoom jag vill att lykthuset skulle kunna röra sig fritt + att bakstycket på lampan inte tar i någonstans.20120118_144307.jpg20120118_144335.jpg
 
Tackar, visst det skulle nog se kanon men det får en annan ägare göra. Den ska ut till försäljning.
 
Ta licens och planera för ETT race.
Behöver inte kosta mycket och du får en finfint kvitto på om det är värt att satsa mer på (vilket det är :tummenupp ). Börja med lite mer planerade bandagar så du får köra lite med/mot liknande hojar/förare.
Det är just det som är det farliga...... ska bara.... prova ett race...:rolleyes:
Sedan är man fast i det..:tungan
 
Argh.. Varför ska man titta in här för..
Nu har jag åter drabbats av motard/ktm sjukan.

Är det något speciellt som man bör kolla på ifall man ska köpa en 690 SM?
Några kända barnsjukdomar? (Bortsett från hastighetsmätaren)
Hur är karaktären på motorn? jag har fått intrycket att man måste varva ganska friskt för att det ska hända något. Det ska iallafall inte vara samma botten som i varken XT660n eller KTM 660 om jag förstått rätt, stämmer det?

Det är 500mils intervaller upp till 2010 och sedan 750mil eller hur?
Hur funkar det att åka längre sträckor, 20-30mil? Jag har en XT660R nu men jag har haft KTM 640, 660 tidigare och jag tyckte de var helt ok faktiskt.
 
Last edited:
Argh.. Varför ska man titta in här för..
Nu har jag åter drabbats av motard/ktm sjukan.

Är det något speciellt som man bör kolla på ifall man ska köpa en 690 SM?
Några kända barnsjukdomar? (Bortsett från hastighetsmätaren)
Hur är karaktären på motorn? jag har fått intrycket att man måste varva ganska friskt för att det ska hända något. Det ska iallafall inte vara samma botten som i varken XT660n eller KTM 660 om jag förstått rätt, stämmer det?

Det är 500mils intervaller upp till 2010 och sedan 750mil eller hur?
Hur funkar det att åka längre sträckor, 20-30mil? Jag har en XT660R nu men jag har haft KTM 640, 660 tidigare och jag tyckte de var helt ok faktiskt.

som jag minns de äldre lc4or jag kört är det inte så stor skillnad, kanske lite mer tryck på låga varv. Allt är dock så mkt bättre på de nya att valet är väldigt lätt.

Jämfört med en 660 (haft en 660r) är det platt fall för yamman.

Åka långt tror jag går rätt bra på en sm/smr tack vare bekvämare sadel och mer "gatmässig" körställning.

Sent from my X10i using Tapatalk
 
Last edited:
Dvs min 690SMR -08 utt -09 dock med ekerfälgar, helsystem, 1031mil på mätaren för 33000:- ganska bra pris med andra ord! :)
 
Lycklig ägare till en 690SM i Borås blev det för min 690sm, 30k får anses som rena kapet. Var en jäkla massa som hörde av sig.
 
Lycklig ägare till en 690SM i Borås blev det för min 690sm, 30k får anses som rena kapet. Var en jäkla massa som hörde av sig.

Skit att man missade din.. Fick min hoj såld förrra veckan :(

Finns det någon annan här som funderar på att sälja sin 690? Pma mig isåfall :)
Eller ifall ni har koll på någon firma som säljer ut någon 690 för en skaplig summa.
 
Last edited:
Jupp synd att jag inte behövde en XTR. Ägaren blir nog ännu nöjdare då jag hittade extra nyckeln & serviceboken så den blev servad förra året! :)
 
Jag har dubbla Akra titan utan minsta repa som jag gärna säljer eller byter mot Sc-projekt om någon är intresserad ;-)
 
Vad kan man tankas fa for en KTM 690 2010, 690 mil, nyservad.
Nagot slitna dack.


Ar lite sugen pa en Kawasaki ER-6N

Bara sugen an sa lange.
Kanske kommer pa andra tankar nar man tar sasongens forsta repa.
 
Back
Top