Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mitt tips är solklart - 690 Enduro R !!
Steg ett - 17" hjul
Steg två - extra gafflar och dämpare när du tycker att den redan hårda endurofjädringen inte räcker till.
Steg tre - riktig broms
Steg två och tre kanske ska skiftas - det beror på dig själv. 690E-R har ju redan från start en 300mm skiva så den räcker gott ett bra tag. E-R är dessutom den som är klart mest rejsig till utseendet.
Edit - hur har jag tänkt?
För grus/skog går SM och SMR bort pga mer asfaltsanpassat bajk, auspuff under motorn osv. Av SMC, E och E-R är E-R den som lockar mig mest, mest rejsig helt enkelt.
Fast nu när jag tänker efter lite bör du skaffa en SMC som du rejsar med i 690-cupen, enklast så för att följa reglerna
Den kan du sen köpa andra gafflar till och köra grus med.
Jo SM och och SMR hade jag väl redn räknat bort. Dock så fattar jag inte skillnaden trors KTMs hemsida. Hoppas någon med enduro r vill byta.
Tack för hjälpen!
På vilket sätt blir en Enduro R ombyggd till motard roligare än SMC:n?
Fattar inte skillnaden på vad?
...hårdare fjädring, annan skiva (dock lika stor). Ganska små skillnader.
APAPAP Enduro-R har längre (25mm) och lite mjukare fjädring än den vanliga Enduron å samma skiva![]()
Så jag skulle trots snyggare dekaler rekomendera den vanliga eftersom fjädringen liknar mer motardfjädringen, de finns fina dekalkit du kan köpa.
APAPAP Enduro-R har längre (25mm) och lite mjukare fjädring än den vanliga Enduron å samma skiva![]()
Så jag skulle trots snyggare dekaler rekomendera den vanliga eftersom fjädringen liknar mer motardfjädringen, de finns fina dekalkit du kan köpa.
Längden spelar ju ingen roll som du vet (visste inte om det)
Att den skulle vara hårdare är hörsägen från Kalevi som tävlar i 690-cupen med mig. Rätt säker på att han har koll.
Kollar man på bilder (de ja gkollat på iaf) på dem har de inte samma skiva. Lika stor men olika utseende.

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |