KTM 690 SM köpråd

Yamahaha

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2012
Hoj
Yamaha yzf 600r Thundercat 1998
Tja! Ska åka och titta på en KTM 690 SM(hackspetten) imorgonbitti. Har ej kört den typ av hoj tidigare. Nåt särskilt att titta på? Den har gått strax över 2000 mil. Är det katastrof mycket? När är det dags för kolvbyte o renovering osv? Tacksam för svar!

Årsmodell?
Hur många ägare?
Servicebok?
Det är många frågor som ska ställas för att man ska få sig en uppfattning om hur hojen är skött sedan tidigare.
Men allmänt så är 2000 mil mycket för en hoj som lever ett rock`n roll liv med oftast busar bakom styret.
Jag hade inte köpt en KTM 690 som har gått 2000 mil, det är nu det börjar bli dags att byta grejerna :fakta
Jag har lite erfarenhet av KTM då jag själv har haft ett par :)

Tror det var motorrad som hade gjort ett långmilatest på en 690sm och det var då inga större slitage som man behövde oroa sig över. Dock är det nog som du säger en hoj som det ska busas med slits nog mer än andra, och det är ju mer saker än motorn som slits. Så milen behöver inte vara avgörande för ett köp tycker jag. Kolla mer på hur den har servats och hur skicket är överlag.

Vände halvvägs då jag hittade en lika dan med Hälften mil, 2 ägare ist för 7 och gubbkörd. Full historik. Dock orginalsystem men går väl och lösa:tungan

Tror det var motorrad som hade gjort ett långmilatest på en 690sm och det var då inga större slitage som man behövde oroa sig över. Dock är det nog som du säger en hoj som det ska busas med slits nog mer än andra, och det är ju mer saker än motorn som slits. Så milen behöver inte vara avgörande för ett köp tycker jag. Kolla mer på hur den har servats och hur skicket är överlag.

5000-test 000.jpg5000-test 001.jpg
5000-test 002.jpg5000-test 003.jpg
5000-test 004.jpg5000-test 005.jpg
5000-test 006.jpg

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra