Ktm 690 enduro - 14 - inget luftfilter från fabrik!

m9740

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
sthlm
Hoj
kth 450 smr
Upptäcktes nu efter drygt 600 mil..
Jag samlar erfarenheter, har någon varit med om samma sak med KTM? Hör av er!
 

Snowman89

Guest
Har inte varit med om att de missat att peta i luftfitret, däremot har jag varit med om andra tveksamma grejer med nya KTM'er.

Tyvärr tror jag inte du kommer få någon hjälp från KTM.
Jag har haft lite bekymmer med en hoj som jag köpt ny där den haft några problem som är väldigt vanliga för modellen och som KTM åtgärdade från 2015.
Vid kontakt med KTM så har jag bara fått trötta svar och blivit hänvisad till att lämna in min hoj för felsökning på lokala KTM butiken, som tar 1000kr/timmen.
Då för att konstatera att en del för 2000kr kommer behöva bytas, den delen uppdaterades till en felfri på 2015s modell..

I denna tråd finns det också en hel del folk som haft bekymmer med sina 690-hojar och där KTM i större delen av fallen har ägarna själva fått bekosta reparationer eller nya delar, även fast felen orsakats av antingen felmonterade delar eller defekta delar från fabrik.
http://forum.soe.se/showthread.php?25977-KTM-690-Tr%E5den
 
Last edited:

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
april skämt. Eller inte?
Min födt Ktm 690r enduro 2013 fanns inge tillstumme av fet i vare sig styrlager, länkage mm
 

m9740

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
sthlm
Hoj
kth 450 smr
Tyvärr inget aprilskämt. Jag ska tillägga att min båge även saknade en oljetrycksventil i motorn vid leverans. Jag gick dock på garantin, men vad är det för tomtar som skruvar ihop de här cyklarna egentligen?

- - - Updated - - -

Tack för trådtipset
 

moddlaren

Guest
Intressant läsning på soe tråden.. Man blir ju inte mer sugen på en 690 snarare svalnar intresset rejält.
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Det som förvånar mig mest är att du har åkt 600 mil utan att över huvudtaget kolla om filtret blivit smutsigt o behöver rengöras :va
För du har väl köpt en Enduro för att åka grusväg o stigar med :7peta
 

Snowman89

Guest
Det som förvånar mig mest är att du har åkt 600 mil utan att över huvudtaget kolla om filtret blivit smutsigt o behöver rengöras :va
För du har väl köpt en Enduro för att åka grusväg o stigar med :7peta

Mer intressant är väl ifall den blivit servad på verkstad sedan ny, vilket den iallafall bör ha blivit vid 100mil.
Där borde det ju ingå att iallafall kika ner i luftburken kan man tycka, om inte även byta filter.
Då kan det ju vara så "enkelt" att firman som servade den missade att peta i ett nytt filter :)
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top