KTM 690 Duke 2012

Håller på att spara mina pengar till en 690 duke. Jag funderar lite över skillnaden mellan vanliga versionen och "R". Är det slirkoppling på båda versioner eller är det unikt för Ren?? Är gaffel och stötdämpare inte ALLS ställbara på grundversionen?

Samt vad är det för sidor det handlas på? Finns ju en hel drös med delar...
 
Håller på att spara mina pengar till en 690 duke. Jag funderar lite över skillnaden mellan vanliga versionen och "R". Är det slirkoppling på båda versioner eller är det unikt för Ren?? Är gaffel och stötdämpare inte ALLS ställbara på grundversionen?

Samt vad är det för sidor det handlas på? Finns ju en hel drös med delar...
Ja slirkoppling på båda.

Vad R har som inte vanliga modellen har:
Racefotpinnar
Bättre bromsok fram
Bättre bromspump fram
Fullt justerbar gaffel + längre gaffel
Smidd gaffelkrona
Lägre styre
Kraschbars
Kraschpuckar axel fram/bak
Akrapovic slipon
Racesadel
Ensistskuts
Genomskinligt luftburkslock
Sliponhållare (extra om man vill ta bort de bakre pinnarna)
WP gaffeldekaler

Kan vara något mer
 
Precis skaffat en Duke-13, och vid första turen märkte jag en läcka från kylaren. Troligen sten som fart upp och skadat kylaren.
Nån som sett nån form av skydd som man kan sätta framför kylaren?
Funkar även med kylargaller fån Biltema. Har sett den på en Duke och kmr fixa det på min
 
Ja slirkoppling på båda.

snip

Hmmm. Kommer såklart köra bana också men jag tror inte att det är någon idé att skaffa en R. Den är ju snyggare och ballare men jag kommer inte köra snabbare ändå. Men man skulle ändå behöva flytta bak fotpinnar och ett lägre styre kanske. Finns en Duke ute för 40K, det är ju väldigt överkomligt om man jämför med kanske 65K för en R.
 
Ser ut och bli ett Akra slip-on med ett Leovince decat.
Måste man mappa om hojen? Om ja, hur görs det? Någon man själv kan göra?
Vad händer om man inte mappar om men installerar slip-on, decat samt annat luftfilter?
 
Söker ett De-cat rör eller liknande. Om det är Leovince eller fresco spelar ingen roll. Är till en Duke 2013. Sedan om någon har Tune ecu kablaget och har tid att ladda över en mapp någon dag. Tjejen kanske bjuder på en lapdance eller något, haha.


Ser ut och bli ett Akra slip-on med ett Leovince decat.
Måste man mappa om hojen? Om ja, hur görs det? Någon man själv kan göra?
Vad händer om man inte mappar om men installerar slip-on, decat samt annat luftfilter?

Hur mycket mer låter det med rakt rör vs. leovince's de-cat med dämpare, gentemot med originalkatten?

Som fan eller mer lagom?
 
Någon mer än min som börjar "svettas" olja på vänster sida av cylindern? (har en -14).

Jag ska prova att efterdra lite för att se om det lugnar ner sig men det känns inte helt ok att efter 300 min få oljeläckage.
 
Nån som har koll på om det är några större skillnader på årsmodellerna -12 och framåt?
 
Nä.. däremot mellan vanliga Duke och Duke R e det skillnad

Jo, det har jag förstått. Tror en vanlig duke duger för mig. Var först inne på att köpa en 390 Duke men var och provsatt en igår och det funkade inte nå bra. Knäna rymdes inte under utbuckningarna på tanken, detta funkade bra när jag provsatt 690:n.
Har en budget på ~40.000:-, för det hade jag ju lätt fått en 390 årsmodell -14. Men som sagt, den är för liten storleksmässigt. Så jag får gå på 690 och backa nån årsmodell ist, men inte äldre än en -12:a.

Får se om jag hittar nåt höstklipp, annars väntar jag till våren och vid det laget har jag antagligen hunnit ändra mig 14 gånger om vilken hoj jag egentligen vill ha :va.
 
Back
Top