Ktm 660

Ska du byta till nyare bak del så gäller hela bak ramen samt sadel å även fördel 1 till 2 delen ljuddämpare. ... Ljuddämparna har en annan vinkel som följer ramen å har man de gamla enkelsystemet så ser det klart mumsigt ut för de ser ut som de släp i någe fäste å hänger halvvägs ner till hjulet...
Angående bromsljuskontakten så får,du byta den... Inte billig... För att slipa att broms lyset är tänd hela tiden så koppla ur främre kontakten så funkar broms lyset bara på fotbromsen...
 
Hallå. Mitt bakdrev ser ordentligt slitet ut efter dagens wheelie-försök. Inte på själva taggarna utan mer ner i " dalarna". Funderar på om det kan vara kedjan som är felspänd?

Läser i boken hur spänd kedjan ska vara, där står det 0mm?! Dvs att kedjan ska gå att trycka upp hela vägen mot svingen när hojen står på stödet. Hur vet jag att det är 0mm och inte t.ex. minus 10mm?

Med vänlig hälsning,
Billy
 
De ser ut som du har ett aluminiumdrev och de kan slitas både fort och underligt. Aludrev kör bara vm åkare med för att spara vikt. Köp ståldrev nästa gång eller dyraste alt aludrev med stålkrans/tänder.
 
Jaså är det så förbannat slut? Tror bilden ljuger liite då den är tagen från vinkel. Taggarna är fortf lite platta på toppen i alla fall...
 
Hallå. Mitt bakdrev ser ordentligt slitet ut efter dagens wheelie-försök. Inte på själva taggarna utan mer ner i " dalarna". Funderar på om det kan vara kedjan som är felspänd?
Menar du urtagen på sidorna så fanns dom garanterat där innan dina wheelieförsök,från det att drevet var nytt tom...
 
haha va fan! hade ingen aning om att dom såg ut så nya! Var ffa dom "märkena" jag menade. Då har jag bara ett slitet bakdrev som behöver bytas helt enkelt :)

Framdrevet ser fortf i det närmaste helt nytt ut. Är det dumsnålt att bara byta bakdrev och kedja?
 
Bakdrevet ser väl heller inte så jäkla risigt ut fast bildvinkeln är ju iofs helt hopplös så det är ju lite svårt att avgöra.Testa hur långt ut det går att dra ut kedjan från bakdrevet så får du ett hum om skicket.Spara framdrevet och byta resten är bortkastade pengar.
 
Har en -04, lynnig jävel att starta. Har efter väldigt mycket kickade kommit fram till att den blir mer lättstartad om den får luta åt höger en aning mer än vad lutet från stödet blir. Spelar ingen roll om den är kall eller varm, samma teknik och kraft i kickarna.

Någon som har upplevt något liknande? Tar nästan för givet att det är något med förgasaren, men vad kan min begränsade mc kompetens inte riktigt klura ut.
 
Har en -04, lynnig jävel att starta. Har efter väldigt mycket kickade kommit fram till att den blir mer lättstartad om den får luta åt höger en aning mer än vad lutet från stödet blir. Spelar ingen roll om den är kall eller varm, samma teknik och kraft i kickarna.

Någon som har upplevt något liknande? Tar nästan för givet att det är något med förgasaren, men vad kan min begränsade mc kompetens inte riktigt klura ut.

Har du kollat ventilspelet på länge?
 
Var den lika svårstartad innan?

Innan hade jag bara fått igång den en gång när den var varm, det var när jag köpte den. Har alltså inget att jämföra med riktigt, vet bara att den är grinig att få igång och att det går lättare när man lutar den.
 
Ktm 660 är svårstartad de krävs rätt teknik för att få igång dem. Bästa sättet at få igång en enstånka på mer än 40cc är att ställa kolven strax efter tdc och kicka därifrån. Starta den inte på 2-3 kick måste den luftas ur (kicka) med decompen på styret intryckt för att få bort ånglås innan man börjar om med nya försök.
Ingen gas ska man ha men de gäller alla 4 taktare. Om tomgången är för högt ställd så blir de svårstartade samt om luftbränsleskruven står fel.
 
Har även en annan fundering, delar av siffrorna på hastighetsmätaren slocknar med jämna mellanrum och ibland slocknar hela mätaren helt.. någon som vet vad det beror på? är en ktm 660 smc -06
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top