Ktm 660

Köpa trim för 10k, vad skulle du köpa om du redan hade ett helsystem?

Och i vilken ordning?
 
Sök med ljus och lykta men inte lyckats finna.
Min display lyser väldigt svagt. Är det pga av batteriet i din? All el förövrigt fungerar utmärkt. Jag hade något minne av att displayen även skulle ha bakgrunsbelysning? Den fungerar inte heller iaf.
Det är en -04...
 
Jag hade orginal fram till en månad sedan. Nu har jag 17/45 som ger samma resultat som 16/42.
(Jag tog vad som fanns på lager.)
Jag är super nöjd med den drevningen. Den gör ca 130 km/h och funkar kanon i stan.

Härligt!
jag har 15/40 drevning på, gör 161km/h. Sitter racekam, helakra, ombestyckad samt öppnad luftburk. Enligt tidigare ägare skulle den varit bänkkörd (typ rullande landsväg)... Hur som helst går som ett skott och låter mer än åskan. Dock fått läckage från framdrevets axel precis så nu blir det att byta packboxen där...
 
Sök med ljus och lykta men inte lyckats finna.
Min display lyser väldigt svagt. Är det pga av batteriet i din? All el förövrigt fungerar utmärkt. Jag hade något minne av att displayen även skulle ha bakgrunsbelysning? Den fungerar inte heller iaf.
Det är en -04...
Byt batteri

Min display vart också svag efter bytet funkade den kanon
 
har letat som en tok men inte ens i sprängskissen står det... Skruven i toppen, precis jämte High Flow texten. Vad gör den?
 
Skenan brukar inte röra sig så mycket, ska nog inte vara någon fara så länge man inte har dragit ut bulten helt, vad är det du ska göra med motorn?

Ägaren för mig satte in racekam, jag tycker det fuktar lite från någonstans. Så jag tänkte bara efterdra de skruvar jag kom åt:)

Kan man höra eller hur märker jag om det har rört sig? Tog aldrig ut bulten helt, men en cm iaf.

Tack för hjälpen!
 
Är det någon som måhända har lite koll på diameterskillnader på bakdrev? Har inte hojen i närheten idag, men sitter på ett 40kugg, funderar på att byta till 45kugg. Finns en del att spänna kvar på kedjespännaren, men frågan är om det räcker... det kan ju bara jag kontrollera... Men iaf om någon vet på ett ungefär hur mkt det kan röra sig om?

//Chris uttråkad fredagkväll...
 
Är det någon som måhända har lite koll på diameterskillnader på bakdrev? Har inte hojen i närheten idag, men sitter på ett 40kugg, funderar på att byta till 45kugg. Finns en del att spänna kvar på kedjespännaren, men frågan är om det räcker... det kan ju bara jag kontrollera... Men iaf om någon vet på ett ungefär hur mkt det kan röra sig om?

//Chris uttråkad fredagkväll...

Nej det går inte utan att lägga på fler länkar på kedjan
 
Ikväll har jag letat läckage på hojen. Vad jag kan se verkar det komma från antingen ventilkåpan eller någonstans kring vänster utblås (sett uppifrån sittandes på hojen). Det är inte mkt men det fuktar och kommer efter körning ner längs cylinder i vänster framkant.
Någon som varit med om något liknande? Jag har dragit åt alla skruvar jag kom ut utan att lyfta av kylet.

Vädret suger just nu så har inte testkört ännu. förhoppningsvis imorgon...
 
Ikväll har jag letat läckage på hojen. Vad jag kan se verkar det komma från antingen ventilkåpan eller någonstans kring vänster utblås (sett uppifrån sittandes på hojen). Det är inte mkt men det fuktar och kommer efter körning ner längs cylinder i vänster framkant.
Någon som varit med om något liknande? Jag har dragit åt alla skruvar jag kom ut utan att lyfta av kylet.

Vädret suger just nu så har inte testkört ännu. förhoppningsvis imorgon...
Väldigt säker på att det är mellan topplocket och ventilkåpan det fuktar. Sitter ingen färdigskuren packning där utan packningspasta man får kleta på själv.

Hade läckage på exakt samma sätt när jag köpte min(vänster sida av cylindern snett neråt), slutade när jag fixade rent packningsytan + la på ny smet.
 
Plockade isär motorn pga tidigare missljud och upptäcker att cylinder/kolv har gjort sitt, vilken är den bästa billigaste lösning jag kan göra tro? (köpa nytt?) Sälja hojen som reservdels lik?

33jimo6.jpg


17yh41.jpg
 
Back
Top