Ktm 660

En nyböjarfråga här nu som säkert varit uppe.

Men jag letar efter ett par enduro-fälgar, men utbudet är lite skralt på blocket i mina trakter.
Förutom att det mest troligt kommer behövas spacers, kan man köra med vilka crossfälgar som helst??

Eller är det olika diametrar på hjulaxlar eller nått annat som kan ställa till det? Finns flera fälgar från CRF250's och Yamaha-hojar som ligger bra i kurs på b-locket.
Men frågan är hur mekkigt det blir att få dit dessa?
 
Fråga om slipon igen. Vart ifrån har ni köpt era avgassystem? Jag har bara funnit Lelles, Dinmc sollentuna då jag bor i närheten och sen från wings hemsida. Finns det inga andra firmor/sidor som man kan beställa ifrån. Väldigt få som listar att dom har till 660 06a.

Passar på att fråga om det är mycket jobb att byta till den nyare lyset som tex 690n har?
 
Fråga om slipon igen. Vart ifrån har ni köpt era avgassystem? Jag har bara funnit Lelles, Dinmc sollentuna då jag bor i närheten och sen från wings hemsida. Finns det inga andra firmor/sidor som man kan beställa ifrån. Väldigt få som listar att dom har till 660 06a.

Passar på att fråga om det är mycket jobb att byta till den nyare lyset som tex 690n har?
kolla på allright.eu för LeoVince eller boove.se för GPR. Dessa är grossister så du kan inte beställa av dem utan får gå in till din lokale handlare och be dem beställa
 
Ännu en fråga ang. drevning...
Har org. 38 bak, ska byta fram, sitter org 16 nu. räcker 15 eller ska jag ta 14?
Kör mestadels stadskörning. Vet någon vad toppfarten blir med resp. drev?

Ciao!
 
Ännu en fråga ang. drevning...
Har org. 38 bak, ska byta fram, sitter org 16 nu. räcker 15 eller ska jag ta 14?
Kör mestadels stadskörning. Vet någon vad toppfarten blir med resp. drev?

Ciao!

De är väl bara ta fram räkneapparaten å räkna då... Vet du va den toppar idag med den utväxlingen du har då???
 
Tänkte jag skulle spänna bakfjädern lite.
Hur mycket måste plockas bort för att ta loss dämpare/fjäder? Hela bakramen eller kan man få bort enbart luftburken iallafall?
 
Tänkte jag skulle spänna bakfjädern lite.
Hur mycket måste plockas bort för att ta loss dämpare/fjäder? Hela bakramen eller kan man få bort enbart luftburken iallafall?

May i ask why?

Det går att få ut bakdämparen med allt på plats men lättare om du plockar av ljuddämparen och sen lossar bakramen och tiltar den nedåt.
 
Klart du får. Kör en del på gocart/motardbana och jag upplever den som lite mjuk i fjädringen. Ringarna som trycker ihop fjädern är nästan i topp och jag väger 87kg så jag antar att det borde styva upp den lite.
Sedan skulle jag vilja ha den styvare där fram också.
 
Klart du får. Kör en del på gocart/motardbana och jag upplever den som lite mjuk i fjädringen. Ringarna som trycker ihop fjädern är nästan i topp och jag väger 87kg så jag antar att det borde styva upp den lite.
Sedan skulle jag vilja ha den styvare där fram också.

Att bara förspänna fjädern är inte lösningen på problemet. Du skall förspänna fjädern till korrekt häng. Skulle cykeln sedan vid belastning med din vikt sätta sig för mycket så är det hårdare fjäder och inte mer förspänning som är lösningen.
 
Sådär, nu är jag en KTM 660 ägare. Hämtade hojen igår och är helnöjd.
Nu ska man bara lära sig kicka också. Polarn som kan tekniken råkade dra ut varmstarten istället för choken så det blev en bra start på mitt kickande med en sur hoj :(

Upplever att tomgången var väldigt hög efter att den blev varm. När vi försökte skruva på tomgångsskruven så var den stenhård. Kanske inte ska gå att skruva på för hand?
Och det är väll utåt för att sänka va?
 
Last edited:
Lyckades fylla på för mycket olja i veckan så packboxen till framdrevet började läcka.. Hör ej till saken men såg då att det var ett spel på framdrevet också, inte mycket men någon mm eller två den gick att dra i sidled.
Skall det vara det på dessa modeller eller är det jag som inte satt dit nog med brickor efter byte från 16 till 14 drev?
 
Lyckades fylla på för mycket olja i veckan så packboxen till framdrevet började läcka.. Hör ej till saken men såg då att det var ett spel på framdrevet också, inte mycket men någon mm eller två den gick att dra i sidled.
Skall det vara det på dessa modeller eller är det jag som inte satt dit nog med brickor efter byte från 16 till 14 drev?

Fylla i för mycket olja????? Hällde du i 6L eller?

Det är vanligt att pboxen till utgående axel ger upp med tiden och det har inget med oljenivån att göra. Där skall vara glapp vid drevet om du har modellen som sitter med clips ej om den sitter med skruv.
 
Behöver nytt drivpaket, vart hittar med det bästa och billigaste. Söker 38bak o 16 fram och en kedja som håller. Tycker den drevningen är bra. Behöver inga monsterbling grejer utan bra standard dock inte rena alu drev tycker de är för mjuka, håller inte lika bra som stål, fast det finns ju med stålkuggar där det är alu på resten.
Alla tips mottages tacksamt:)
 
Ännu en fråga ang. drevning...
Har org. 38 bak, ska byta fram, sitter org 16 nu. räcker 15 eller ska jag ta 14?
Kör mestadels stadskörning. Vet någon vad toppfarten blir med resp. drev?

Ciao!

Jag hade orginal fram till en månad sedan. Nu har jag 17/45 som ger samma resultat som 16/42.
(Jag tog vad som fanns på lager.)
Jag är super nöjd med den drevningen. Den gör ca 130 km/h och funkar kanon i stan.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top