Ktm 660

Hej,

Dags för nybörjarfråga igen.
Verkstadsmanual, någon som vet var man hittar det till en 660 SMC -04?
Kolla/ställa ventilspel, hur meckigt är det?, jag vill gärna kolla det för att vara på den säkra sidan.

Mvh
J
 
Det är "tyvärr" rätt lampa och den sitter inte snett. Har dubbelkollat två gånger nu.
Något annat som kan vara fel?

Besiktigade min härom veckan. Han sa att lampan inte lyser som den "borde" men att det var så på massor med liknande motorcyklar. Han tyckte det var ett idiotiskt test och sedan tryckte in godkänt på sin handdator.
Jag har original lampan i nu, men funderar på att köpa Xenon senare.
 
Hej,

Dags för nybörjarfråga igen.
Verkstadsmanual, någon som vet var man hittar det till en 660 SMC -04?
Kolla/ställa ventilspel, hur meckigt är det?, jag vill gärna kolla det för att vara på den säkra sidan.

Mvh
J

http://thepiratebay.se/torrent/5185829

ladda ner o mounta i typ daemon tools lite

jag lyckades ställa ventilerna på min efter att ha kollat lite guider på nätet, o ja har aldrig ställt ventiler innan. så du klarar de nog du med :tummenupp
 
Sådär, nu har jag kollat ventilspelet och även justerat. Startade på andra kicken o slamrade inte, så det bådar gott.
Dock är tomgången helt åt helvete, den tjyuvstannar eller sätter i halsen, tomgångsskruven (den stora svarta) har ingen som helst inverkan så något är galet. Tips?
Någon metod för att ta isär förgasaren smidigt?, blir en ultraljudstvätt och en inventering av vilka nålar som sitter i.
 
Sådär, nu har jag kollat ventilspelet och även justerat. Startade på andra kicken o slamrade inte, så det bådar gott.
Dock är tomgången helt åt helvete, den tjyuvstannar eller sätter i halsen, tomgångsskruven (den stora svarta) har ingen som helst inverkan så något är galet. Tips?
Någon metod för att ta isär förgasaren smidigt?, blir en ultraljudstvätt och en inventering av vilka nålar som sitter i.

Ok men gick den bra innan? Ja du det är väl bara riva isär men observera antal varv på vissa munstycken mm annars bara riva på men förstånd. Ok körde du 0,15 in/ut när du justerade eller körde du 1/6 som många kör med?
 
Den går bra generellt, men det är tomgången som jävlas. Väldigt låg o tenderar att stanna om man inte har en smula gas.
Ja, får väl kika på nålarna.
Yepp, 0,15 in/ut, mätt med bladmått, pannlampa och snus.
 
Den går bra generellt, men det är tomgången som jävlas. Väldigt låg o tenderar att stanna om man inte har en smula gas.
Ja, får väl kika på nålarna.
Yepp, 0,15 in/ut, mätt med bladmått, pannlampa och snus.
Det är ju rätt knasigt om den svarta skruven inte påverkar tomgången. Ta loss den svarta kåpa på höger sida om förgasaren och kolla så att allt står rätt till.
 
Innanför den svarta kåpan sitter det ju bara gaswire och returwire, eller?.
Har tagit av förgasaren till 95% (Någon mojäng sitter ju med torx, och torx-setet låg i byrån hemma) o tänkte rengöra i ultraljudstvätt.
Kan tomgångsmunstycket vara igensatt månne?
 
Har du kollat att luft/bränsle skruven sitter kvar i förgasaren i?

Min luft/bränsle skruv skruvade ur sig under körning å din beskrivning passar utmärkt på det beteendet.
Den tvär dog på låga varv men kunde hållas vid liv/ startas med mha gasen.

Annars är det lågfartmunstycket och luft-bränsle skruven som sätter tomgången.
Om den finns kvar prova med två varav ute från fullt stängd.
Alt. kolla i manualen så beskrivs det hur man ställer in tomgången.
Funkar inte det kan du riva och kolla förgasaren.
 
Besiktigade min härom veckan. Han sa att lampan inte lyser som den "borde" men att det var så på massor med liknande motorcyklar. Han tyckte det var ett idiotiskt test och sedan tryckte in godkänt på sin handdator.
Jag har original lampan i nu, men funderar på att köpa Xenon senare.

Var va det här någonstans. Kanske värt att lämna Eskilstuna och hitta en besiktningsfirma med personal som har sunt förnuft.
 
Vilket avgassystem ger skönast ljud och är mest prisvärt till 660in? Finns ju sebring, leo, wings och acra så man blir lite fundersam och priserna skiljer ju rätt mycket också. Gäller till 06an.

Fråga 2. Om man köper slipon funkar dom till främre rören om man senare vill byta till helsystem eller är det ett grövre rör fram och i mitten? Funderar nämligen på att bara köpa slipon i år men byta till helsystem under vintern.
 
Inte Sebring enligt min mening.. Har ägt Sebring, Leo, Acra och GPR. (dock inte alla på 660, men på KTM)
Har just nu ett SC-project på min 690 som jag e nöjd med.
DSC_0018.jpg
Vilket avgassystem ger skönast ljud och är mest prisvärt till 660in? Finns ju sebring, leo, wings och acra så man blir lite fundersam och priserna skiljer ju rätt mycket också. Gäller till 06an.

Fråga 2. Om man köper slipon funkar dom till främre rören om man senare vill byta till helsystem eller är det ett grövre rör fram och i mitten? Funderar nämligen på att bara köpa slipon i år men byta till helsystem under vintern.
 
Skönast o skönast, det beror på vad du gillar. Har ett Acra helsystem på min, det hörs om man säger så.
Det brölar utav helvete helt enkelt. Nästan irriterande.
 
Lite det jag är ute efter. Tycker det ska höras när man kör hoj. Vet att Acra låter underbart fint men det kostar ju en bra slant också. Man får ju oftast vad man betalar för så visst kanske inte priset är nått att bry sig om. Tänkte mer på om det fanns andra alternativ som ni även tycker är bra, snygga och har ett liknande ljud. Tack för snabba svar :tummenupp
 
Hej,
Tack för tipsen.
Rev isär förgasaren, eller ja, tog av kopppen, gjorde rent, återställde luft/bränsle-skruven till fabriksinställning och lurade ut hur den svarta ratten påverkade förgasarspjället.
Till en början så rusade motorn och gick inte omedelbart ner i varv efter ett gaspåslag, men efter urskruvning av den svarta ratten så verkar det nu funka. Tomgång finns äntligen....tror jag.
 
Har någon koll på hur lång axeln till framhjulet är?
Samt vad hur lång den smala delen av axeln är.
Skulle också behöva längden på själva muttern som man skruvar fast på axeln..

Har monterat en gaffel från en KTM LC4a på min 690 och det visade sig att 690-axeln eller muttern är för kort..
 
Vilket avgassystem ger skönast ljud och är mest prisvärt till 660in? Finns ju sebring, leo, wings och acra så man blir lite fundersam och priserna skiljer ju rätt mycket också. Gäller till 06an.

Fråga 2. Om man köper slipon funkar dom till främre rören om man senare vill byta till helsystem eller är det ett grövre rör fram och i mitten? Funderar nämligen på att bara köpa slipon i år men byta till helsystem under vintern.

Ljudet är väl lite till betraktaren då... Alla tycker vi olika då... Ljudet har stor avgörande del på vad de är för matrial i ljuddämparen då... En polare har dubbla Acra på sin Duke å dom är i kolfiber å har ett härligt dovt ljud... Annars ett prisvärt altenativ är att du köper två ljuddämpare från biltema för 2000:-.... Då får du mest ljud per krona...
 
Ljudet är väl lite till betraktaren då... Alla tycker vi olika då... Ljudet har stor avgörande del på vad de är för matrial i ljuddämparen då... En polare har dubbla Acra på sin Duke å dom är i kolfiber å har ett härligt dovt ljud... Annars ett prisvärt altenativ är att du köper två ljuddämpare från biltema för 2000:-.... Då får du mest ljud per krona...

Jo det har du rätt i. Jag gillar det där dova ljudet som just Acra ger. Så tänkte om ni visste något som var snarlikt i ljud men inte kostar 8000 bara för dämparna.
Men tror det blir att beställa ett Wings faktiskt.
 
Ljudet är väl lite till betraktaren då... Alla tycker vi olika då... Ljudet har stor avgörande del på vad de är för matrial i ljuddämparen då... En polare har dubbla Acra på sin Duke å dom är i kolfiber å har ett härligt dovt ljud... Annars ett prisvärt altenativ är att du köper två ljuddämpare från biltema för 2000:-.... Då får du mest ljud per krona...

Jo det har du rätt i. Jag gillar det där dova ljudet som just Acra ger. Så tänkte om ni visste något som var snarlikt i ljud men inte kostar 8000 bara för dämparna.
Men tror det blir att beställa ett Wings faktiskt.
 
Back
Top