Ktm 660

Byt olja, kolla ventiler. Speciellt kontrollera ventilspelet. Tändstiftet kan ju oxå bra vara bra att ha ett fräsht, men dom här hojarna äter ju inte så mkt tändstift vad jag märkt.

Oljan är nybytt. Får väl kolla ventilerna vid nästa oljebyte men borde den inte va tjurig även varm om ventilerna står fel?
 
Tjoho,
Någon som har koll om de kan vara så smidigt som att bara släppa på toppen av framgaffeln och dra upp gamla fjädern och sen montera de nya?

Mvh B
 
Tjoho,
Någon som har koll om de kan vara så smidigt som att bara släppa på toppen av framgaffeln och dra upp gamla fjädern och sen montera de nya?

Mvh B

Nja, nästan. Lättast är om man ställer upp den på en pall så man inte har så mycke tyngd på framhjulet, sen lossar man locket o sen måste man även lossa toppmuttern från det inre dämparröret, sen är det bara att dra upp fjädern helst utan att tappa ner det inre röret om man inte vill riskera att det rinner ur lite olja.
 
Nja, nästan. Lättast är om man ställer upp den på en pall så man inte har så mycke tyngd på framhjulet, sen lossar man locket o sen måste man även lossa toppmuttern från det inre dämparröret, sen är det bara att dra upp fjädern helst utan att tappa ner det inre röret om man inte vill riskera att det rinner ur lite olja.

Kanon!

Skall testas ikväll.

Blir spännande skall byta både bak och fram, hoppas de är lätt bak.

Min uppfattning är att de går att släppa helt på förspänningen och sedan är de någonsorts bajonetfattning i botten.

Hoppas de är lika lätt att utföra som jag drömmer om :tuttar
 
Då var det min tur att dra sönder ena oljepluggen på KTM 660 -03.
Pluggen sitter i, går varken att dra åt eller skruva ut den.
Oljan tränger igenom och droppar långsamt.

Hur löser jag detta smidigast ?

Någon som kan rekommendera en firma jag kan lämna in hojen på, som inte tar massvis med tusenlappar?

Tack!

Mvh.
 
Då var det min tur att dra sönder ena oljepluggen på KTM 660 -03.
Pluggen sitter i, går varken att dra åt eller skruva ut den.
Oljan tränger igenom och droppar långsamt.

Hur löser jag detta smidigast ?

Någon som kan rekommendera en firma jag kan lämna in hojen på, som inte tar massvis med tusenlappar?

Tack!

Mvh.

Den stora av dom tre?
Är den runddragen?
 
Då var det min tur att dra sönder ena oljepluggen på KTM 660 -03.
Pluggen sitter i, går varken att dra åt eller skruva ut den.
Oljan tränger igenom och droppar långsamt.

Hur löser jag detta smidigast ?

Någon som kan rekommendera en firma jag kan lämna in hojen på, som inte tar massvis med tusenlappar?

Tack!

Mvh.

KOlla med antingen han hammarström hos Olle ohlson på mcsport som kanon med KTM eller slå en signal till Motorcykel Aktiebolaget i Järfälla.
 
Den stora av dom tre?
Är den runddragen?

Ena lilla är det.
Inte runddragen. Det går att skruva på den, men den går varken längre in eller ut...

KOlla med antingen han hammarström hos Olle ohlson på mcsport som kanon med KTM eller slå en signal till Motorcykel Aktiebolaget i Järfälla.

Tack för tipsen. Skall genast slå en signal.

Mvh.
 
Ena lilla är det.
Inte runddragen. Det går att skruva på den, men den går varken längre in eller ut...



Tack för tipsen. Skall genast slå en signal.

Mvh.

Det är lätt hänt om man inte känner att pluggen spårar exakt. Aluminumgods är också rätt mjukt. Hammarström är duktig och prisvärd. http://www.hammarstromsmotor.se/

Det går ofta att lösa på plats genom att borra ut den gamla utan att behöva klyva motorn sen blir de ny insatsgänga som sätts in.
 
Tips på hur man ska spänna fjädern i bak på ktm 660 -04? När jag gör stoppies så slår bakdäcket liten i ljuddämparn. Ska man dra upp hojen på pall så att bakdäcket är i luften och gänga ned ställskruven för fjädern?

Jag väger 85kg
 
Tips på hur man ska spänna fjädern i bak på ktm 660 -04? När jag gör stoppies så slår bakdäcket liten i ljuddämparn. Ska man dra upp hojen på pall så att bakdäcket är i luften och gänga ned ställskruven för fjädern?

Jag väger 85kg

Nej det skall man inte.....
 
Någon som vet var det går att få tag på en aluminium bakram till en -04 660?
På KTM-world verkar de inte finnas med på listan, och hittar inga till salu någonstans.

Foten på bromsen.. foten på bromsen.. foten på bromsen.. Var foten på bromsen? Nej.
 
Någon som vet var det går att få tag på en aluminium bakram till en -04 660?
På KTM-world verkar de inte finnas med på listan, och hittar inga till salu någonstans.

Foten på bromsen.. foten på bromsen.. foten på bromsen.. Var foten på bromsen? Nej.

Är den helt förstörd eller? Böjde min bakram på 450:n ganska ordentligt vid krasch men efter mycket värmande och riktande så blev den tillräckligt rak för att den skulle gå att använda igen iaf. Tror inte bakramen är specielt billig nämligen.
 
Är den helt förstörd eller? Böjde min bakram på 450:n ganska ordentligt vid krasch men efter mycket värmande och riktande så blev den tillräckligt rak för att den skulle gå att använda igen iaf. Tror inte bakramen är specielt billig nämligen.

Ja den är sprucken på 2 ställen och böjd bortom igenkännelse. Jag gav det faktist ett försök, men den är så sned att det bara är att glömma..


moddan skrev:
http://www.ktmshop.se/index.php?search=58303102544

dyyr som sagt..

Äsch, jag som hade för mig att den var runt 1500..

Hur är det, visst hade 640 av samma årsmodell stålram? det verkar ju gå att hitta dessa billigt på ebay, de borde väl inte vara något annat än bolt-on på 660? ett par kilo till kan jag leva med om man sparar 3500.
 
Ja den är sprucken på 2 ställen och böjd bortom igenkännelse. Jag gav det faktist ett försök, men den är så sned att det bara är att glömma..




Äsch, jag som hade för mig att den var runt 1500..

Hur är det, visst hade 640 av samma årsmodell stålram? det verkar ju gå att hitta dessa billigt på ebay, de borde väl inte vara något annat än bolt-on på 660? ett par kilo till kan jag leva med om man sparar 3500.


Infästningspunkterna för t,ex luftburken kan skilja dem åt bla!
 
Back
Top