Ktm 660

Skall byta drev och kedja på min 04.....nån som kan rekomendera ett bra ställe att beställa ifrån och har haft lite funderingar på att byta sedan mitt är orginal, skulle gärna vilja ha lite mer kraft i vad skall man ha för drevning då och vad kan rek. för märke.

MVH

Micke
 
Skall byta drev och kedja på min 04.....nån som kan rekomendera ett bra ställe att beställa ifrån och har haft lite funderingar på att byta sedan mitt är orginal, skulle gärna vilja ha lite mer kraft i vad skall man ha för drevning då och vad kan rek. för märke.

MVH

Micke

Kolla vad du har för drevning i dagsläget, de flesta cyklar är omdrevade någon gång....

CZ är bra budgetval när det kommer till kedjor. Drev efter budget och smak.
 
Skall byta drev och kedja på min 04.....nån som kan rekomendera ett bra ställe att beställa ifrån och har haft lite funderingar på att byta sedan mitt är orginal, skulle gärna vilja ha lite mer kraft i vad skall man ha för drevning då och vad kan rek. för märke.

MVH

Micke

Drevning får du prova fram. 16 fram och 38 bak är original.
Vet en del som kör med 16/40 alt. 16/42 för lite rappare respons.

Kolla denna länken för drivpaket.
http://www.addemoto.se/pdf/drivpaket.pdf
 
Sätta cross däck på KTM 660 SMC 2004

Hej,
Har sett att det finns massvis av trådar angående det här.

Jag funderar på vad jag kan beställa för att direkt kunna sätta på cross ringar på min 660.
Fälgar, ekrar och hubbar.
Blir ju lätt lite konstigt när man har ryckutjämnare på bak ringen. Såg att man kan behöve fräsa oket lite o sätta distans bakom broms skivan.
Jag skulle vilja att det passar direkt på.
Någon som gjort detta och har några tips.

Mycket tacksam för svar.
 
Hej,
Har sett att det finns massvis av trådar angående det här.

Jag funderar på vad jag kan beställa för att direkt kunna sätta på cross ringar på min 660.
Fälgar, ekrar och hubbar.
Blir ju lätt lite konstigt när man har ryckutjämnare på bak ringen. Såg att man kan behöve fräsa oket lite o sätta distans bakom broms skivan.
Jag skulle vilja att det passar direkt på.
Någon som gjort detta och har några tips.

Mycket tacksam för svar.

Där finns bakhjul i 18" med ryckutjämnare som passar direkt i. Annars passar de vanliga 18"/19" crosshjulen också. Bak är alltså inga problem....

Fram är det lite knivigare då 4-kolvsoket och storskiva inte är kompatibelt med crosshjul. Antingen kan man fixa distanser (finns amssor av folk som har gjort det) eller så byter man till crossframbromsen vilket jag föredrar då man inte riskerar sin fina 320mm skiva och huvudbromscylinder ute i skogen. De har annars en viss förkärlek för att krocka med stenar och bli skrot.
 
Du har inte mer detaljer?
Saken är det att jag bor i Thailand och det är lite tunsått med KTM handlare här.
JAg tänkte beställa grejerna i sverige och ta de med.
Vanliga cross hjulen: du menar KTMäs MX modeller? So det är bara att få axel dimensionen rätt?
 
Du har inte mer detaljer?
Saken är det att jag bor i Thailand och det är lite tunsått med KTM handlare här.
JAg tänkte beställa grejerna i sverige och ta de med.
Vanliga cross hjulen: du menar KTMäs MX modeller? So det är bara att få axel dimensionen rätt?

Där skeppas ju mängder av kopior på KTM hjul från Thailand. Leta upp en Thailändsk försäljare på EBAY och shoppa därifrån....

De är inte lika bra som originalen men de duger och du slipper bära 15kg hjul på flyget...

Alla KTM efter 2003 har 26mm framaxel och delar därmed hjul (undantaget 990 och 640ADV mm)

Är du orolig kan jag sälja dig ett komplett färidgt kit med allt, betydligt billigare än nytt från KTM
 
Jag tänkte nog bara köpa wheel hub ekrar och fälgar.
Däck är enkla att få tag på.
 
Komplett hjul= allt utom däcket

Givetvis skall man inte släpa med sig däck runt halva jorden...

Tror ni att dessa skulle passa på min 660 2004?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330456283282&ssPageName=ADME:X:RTQ:MOTORS:1123[/URL]

Man behöver väl inte ryck utjämnare till cross däck?
 
Last edited:
Där finns bakhjul i 18" med ryckutjämnare som passar direkt i. Annars passar de vanliga 18"/19" crosshjulen också. Bak är alltså inga problem....

Fram är det lite knivigare då 4-kolvsoket och storskiva inte är kompatibelt med crosshjul. Antingen kan man fixa distanser (finns amssor av folk som har gjort det) eller så byter man till crossframbromsen vilket jag föredrar då man inte riskerar sin fina 320mm skiva och huvudbromscylinder ute i skogen. De har annars en viss förkärlek för att krocka med stenar och bli skrot.

Cross frambromsen?
Från vilken modell?
Sorry för alla dumma frågor. E lite ny på detta.....
 
Tror ni att dessa skulle passa på min 660 2004?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330456283282&ssPageName=ADME:X:RTQ:MOTORS:1123[/URL]

Man behöver väl inte ryck utjämnare till cross däck?

Ja de där passar men de är inte särskilt prisvärda. Nej ryckutjämnare för crossbruk är onödigt, för ökenracing är det ett plus dock.

Crossframbroms är 2-kolvsok och en 270mm skiva samt en mindre huvudbromscylinder.
 
Ja de där passar men de är inte särskilt prisvärda. Nej ryckutjämnare för crossbruk är onödigt, för ökenracing är det ett plus dock.

Crossframbroms är 2-kolvsok och en 270mm skiva samt en mindre huvudbromscylinder.

Jag har letat runt på nätet hela dan utan att hitta något bättre. Nått tips?
 
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KTM-...8806349QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Är billigare om man ändå är inne på kinahjul...

Antingen satsar man på kvalite och då är det KTM original eller Talon/Excel som gäller men de kostar beg ungefär vad kinahjulen gör nya. Kinahjulen duger utmärkt ffa om du inte åker seriös MX/enduro utan bara leker med en LC4.

Det e nog mest bara lek för mig....
Hittade detta. Skulle kunna vara nått.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KTM-125-144-150-250-300-400-450-RAD-MX-WHEEL-SET-EXCEL-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ260630254438QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
 
Inför besiktningen kollade jag igenom hojen och upptäckte att mitt (LED) bak-/bromsljus slocknar när blinkersen lyser, dvs. bak-/bromsljus funkar som det ska såväl före som efter att jag har blinkersen igång men just den tid då blinkerslamporna lyser så slocknar baklyset samt skyltbelysning.

Med orginal bak-/bromsljus (dvs. glödlampa) så ser jag att den pulserar i ljusstyrka (men till skillnad mot LED-lampan slocknar denna aldrig helt). Jag kan inte se samma fenomen för framljusen.

Min första tanke var att det enda gemensamma mellan blinkers och bakljus borde vara jordsladden och testade därför att jorda med en separat sladd till chassiet och koppla ut den ordinarie - dock utan någon skillnad i beteende. =(

Är det någon som har ett tips på hur jag kan felsöka detta mer/vad som kan tänkas ställa till med detta elände? :Bugar
 
Där skeppas ju mängder av kopior på KTM hjul från Thailand. Leta upp en Thailändsk försäljare på EBAY och shoppa därifrån....

De är inte lika bra som originalen men de duger och du slipper bära 15kg hjul på flyget...

Alla KTM efter 2003 har 26mm framaxel och delar därmed hjul (undantaget 990 och 640ADV mm)

Är du orolig kan jag sälja dig ett komplett färidgt kit med allt, betydligt billigare än nytt från KTM

625SXC har inte 26mm axeln.

Är hjulen "rakt av" kopior, så KTM's lager/distanser passar?
Vad är det som är sämst på thai hjulen naven, ekrarna eller fälgbanorna?
 
625SXC har inte 26mm axeln.

Är hjulen "rakt av" kopior, så KTM's lager/distanser passar?
Vad är det som är sämst på thai hjulen naven, ekrarna eller fälgbanorna?

Den får väl 26mm ett år senare då den behåller den äldre gaffeln?

Fälgbanorna är sämst de är ännu sämre än Behr fälgbanorna som sitter original på vissa LC4. De böjer sig bara man tittar argt på dem...

Naven är blingiga men lite tyngre än originalnaven, inget man lider av om man inte jagar gram. Ekrarna har jag ingen uppfattning om men inte direkt usla...
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top