Ktm 660

Allt beror på om säljaren är desperat eller så analkas en renovering snart på hojen. Men visst finns en del guldkorn. Även nyare hojar kan vara svinkörda så om man är årsmodell/mil tokig eller går på skicket väljer man själv.
 
det är de ju inte gjort några förändringar på denna som inte går att återställa till orignal, man får ju med bakram plast osv..
att den gått dryga 2k mil och fortfarande är så fin i maskin är ju ett tecken på att den är välskött, o vad kostar en renovering av motorn? 4-6k om man gör de själv?

priset jag satt är ju inte spikat, allt går att förhandla..
 
Det räcker inte till kolv och vevstake ens.

varför byta vevstaken? köper att kolven byts när man gör en renovering men varför byta staken, den är ju inte en slitdel som kolv..? däremot vevlager osv, de byts ju självklart.

någon som har gjort en vanlig renovering på sin LC4 maskin o skulle kunna dela med sig om vad de gick på o vad du bytte.
 
varför byta vevstaken? köper att kolven byts när man gör en renovering men varför byta staken, den är ju inte en slitdel som kolv..? däremot vevlager osv, de byts ju självklart.

någon som har gjort en vanlig renovering på sin LC4 maskin o skulle kunna dela med sig om vad de gick på o vad du bytte.
Vevlagerbyte innebär byte av komplett vevstakssats när det är rullager(som LC4)då vevstaken är yttre lagerbana.
 
Delarna till en renovering enl följande:

Kolv wössner 2300kr original 3700
Vevstaksats: 2500
Pressa om veven 800
2x ramlager 1400
Div övriga lager 1000
Kamkedja 500
Packningar och övrigt 1200

Detta är en komplett renovering av allt som slits utom kopplingslameller. Sen är det inte ovanligt att cyklarna körts av klåpare som inte kan växla snyggt på bakhjulet så ett växelpar behöver bytas för 1500kr...

Minimirenoveringen är nya ramlager och stake och då går det lös på 4500+arbete....
 
Dom rasar ju titt som tätt

Där är inga signifikanta uppdateringar i motorn efter -03 så det är bara antal mil och hur hårt cykeln är körd som skulle vara rasrisk.....

Min erfarenhet är dessutom att de flesta LC4 ras beror på klåpare till ägare. Visst finns där de som rasar trots korrekt bruk och skötsel men de är få sålänge det är standardmotorer....
 
Dom rasar ju titt som tätt+man inte kan skjutsa på dom, det tror jag är ett par bidragande faktorer.

Skulle personligen vilja ha en sådan men när de väl kommer ut nån på blocket så är priset helfel. :huvet

vadå rasar titt som tätt?? vad jag märkt är väl -04 och -05 samma motor?

tar man inte hand om sakerna är de klart de rasar, vad jag hört o läst är ju lc4 maskinerna hållbara i gemförelse med andra..

Jag har sänkt priset på min nu, tycker de är ett bra pris för köpare.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top